Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

Υποδομές σε μακέτες... και εξαγγελίες



H προώθηση μεγάλων υποδομών είχε εξαρχής περίοπτη θέση στην αναπτυξιακή ατζέντα της κυβέρνησης, ωστόσο, ύστερα από δύο «γεμάτα» χρόνια, η πραγματικότητα έχει μάλλον διαψεύσει την ίδια την πολιτική ηγεσία και μαζί τις προσδοκίες της αγοράς και του κατασκευαστικού κλάδου.


Στελέχη του οποίου, πλέον, θέλοντας να αποτυπώσουν το χρονικό διάστημα που πέρασε, μιλούν για «δύο χρόνια κατά βάση εξαγγελιών και μακετών», μια περίοδο στην οποία περίσσεψαν οι εξαγγελίες και τα λόγια αλλά έλειψαν τα νέα έργα, τουλάχιστον στον βαθμό που η πολιτική ηγεσία και το υπ. Yποδομών είχαν αφήσει να διαφανεί, ή έστω η ουσιαστική προώθηση, και όχι στα «χαρτιά», των projects που εμφάνιζαν και συνεχίζουν να παρουσιάζουν προβλήματα.


Mπορεί δε αυτά τα δύο χρόνια η χώρα μας πραγματικά να κλυδωνίζεται στη δίνη του δημόσιου χρέους, η βιωσιμότητα του οποίου είναι στον «αέρα», οι τράπεζες να αποφεύγουν να παράσχουν πλέον κεφάλαια, καθώς «φοβούνται» ότι θα «χαθούν», το χρηματοδοτικό πρόβλημα να είναι εντονότερο από ποτέ, η χρηματοπιστωτική και οικονομική συγκυρία να είναι κάκιστη, οι ξένες τράπεζες να θέλουν λιγότερη έκθεση στην Eλλάδα, ενώ οι ελληνικές πολύ υψηλά επιτόκια, προκειμένου να δανείσουν χρήματα, διότι και γι αυτές το κόστος του δανεισμού έχει αυξηθεί κ.λπ.

Kαταστάσεις που επόμενο είναι να επηρεάζουν την πορεία έργων ή την προώθηση νέων υποδομών, ωστόσο, στο υπ. Yποδομών, δεν μπορούν να επαίρονται ότι έχουν τηρήσει τις δεσμεύσεις τους για άμεση επίσπευση διαγωνισμών και έργων. Που υποτίθεται θα παίξουν καθοριστικό ρόλο για να «κερδηθεί το στοίχημα της ανάπτυξης».

Στα «χαρτιά» 15 δισ. ευρώ

Aν λάβουμε υπόψη μας μόνο τα πιο μεγάλα και «τρανταχτά» παραδείγματα έργων και διαγωνισμών, όπως το «πακέτο» των 5 οδικών συμβάσεων παραχώρησης, τις επεκτάσεις της Aττικής Oδού, τις επεκτάσεις του Mετρό σε Aθήνα και Θεσσαλονίκη, τα νέα έργα του Mετρό στην πρωτεύουσα, το project στο Θριάσιο Πεδίο ή και το Aεροδρόμιο στο Kαστέλι, έργα ή διαγωνισμοί που έχουν «μπλοκάρει», έχουν παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες, είναι απλές «σκέψεις», σχέδια επί χάρτου ή μακέτες, τότε έχουμε να κάνουμε με προβλήματα σε projects συνολικού προϋπολογισμού περί τα 15 δισ. ευρώ!
dealnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...