Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2021

Η Λαϊκή Συσπείρωση» Χαλκίδας για τον Προϋπολογισμό του Δήμου

Δραστική αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης προς το δήμο, 
όχι νέα βάρη στο λαό του δήμου, υλοποίηση έργων υποδομής με ευθύνη του κράτους

Η Λαϊκή Συσπείρωση Χαλκίδας καταψήφισε τον Προϋπολογισμό του Δήμου για το 2022 αναδεικνύοντας τον αντιλαϊκό του προσανατολισμό, την ταύτισή του με τις κατευθύνσεις της Κυβέρνησης και με το αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της τοπικής διοίκησης που έχει διαμορφωθεί διαχρονικά. 

Ανέδειξε πως αυτή η πολιτική οδηγεί σε ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών, σε λειτουργίας τους με κριτήρια ανταποδοτικότητας, στην υποβάθμιση ή ακόμη και στη στέρηση υπηρεσιών και υποδομών για τους εργαζόμενους και τα άλλα λαϊκά στρώματα.

Ακολουθεί η τοποθέτηση της Γρανέττας Τσιβίκα, επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Δήμο Χαλκίδας:

Για άλλη μια φορά ο προϋπολογισμός του Δήμου Χαλκιδέων κινείται στη ίδια ρότα με τους προηγούμενους και εκφράζει την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης σε επίπεδο τοπικής διοίκησης. Με κρατική χρηματοδότηση αναντίστοιχη των αυξημένων αναγκών, ενώ ταυτόχρονα διατηρούνται αυξημένα τα ανταποδοτικά τέλη και οι φόροι που είναι δυσβάσταχτα για τις λαϊκές οικογένειες του δήμου.

Με βάση τα στοιχεία του Προϋπολογισμού για το 2022 οι πόροι από "ιδία έσοδα" του Δήμου ανέρχονται περίπου στα 13,6 εκ. ευρώ, ενώ οι πόροι από επιχορηγήσεις του κράτους ανέρχονται στα 12εκ. ευρώ.

Η μειωμένη κρατική χρηματοδότηση οδηγεί το Δήμο, που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις λαϊκές ανάγκες, να στηρίζεται στη λογική της ανταποδοτικότηταςκαι να μετατρέπεται σε φοροεισπρακτικό μηχανισμό. Ιδιαίτερα σε μια περίοδο που ο λαός της πόλης αδυνατεί να τα βγάλει πέρα με τα οξυμένα προβλήματα της καθημερινότητας του. Προβλήματα που αφορούν ζητήματα εργασίας και επιβίωσης, θέματα υγείας, μόρφωσης των παιδιώντου, επαρκούς θέρμανσης, της ίδιας του της ζωής.

Ήταν ενδεικτική η προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου όπου αποφασίστηκε η συμπλήρωση της πληρωμής των σχολικών καθαριστριών από το Δήμο ώστε να γίνουν πλήρους απασχόλησης και να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες επαρκούς καθαριότητας των σχολείων.

Όπως ενδεικτικό των κατευθύνσεων που υλοποιεί η σημερινή δημοτική αρχή ως συνέχεια των προηγούμενων είναι το γεγονός πως η κρατική επιχορήγηση για τις λειτουργικές δαπάνες (11 εκ. ευρώ) είναι μικρότερη από το κόστος μισθοδοσίας του προσωπικού (14εκ. ευρώ).

Η συνεχώς μειούμενη κρατική χρηματοδότηση, η αύξηση των αρμοδιοτήτων του δήμου, η λειτουργία κομβικών υπηρεσιών με όρους ανταποδοτικότητας, η μείωση του μόνιμου προσωπικού, διαμορφώνουν σταθερά τις προϋποθέσεις για να τεθεί το πλαστό δίλημμα στο λαό της Χαλκίδας "ιδιωτικοποίηση ή ελλιπής παροχή υπηρεσιών" σε διάφορους τομείς, όπως για παράδειγμα η αποκομιδή και διαχείριση των απορριμμάτων. Η ανοχή αυτής της πολιτικής είναι συνενοχή!

Με την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση δημόσιων/δημοτικών δομών πάνε πακέτο και οι ευέλικτες εργασιακές σχέσεις, οι απολύσεις συμβασιούχων, υποκαθιστώντας τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. 

Όπως για παράδειγμα οι εργαζόμενοι στα ΚΔΑΠ που αλλάζουν οι συμβάσεις τους από πλήρους σε μερικής χωρίς καν να το γνωρίζουν κάθε Σεπτέμβρη. Με μόνιμο άγχος αν θα ανανεωθεί η σύμβασή τους, αν μείνουν 8ωροι ή θα γίνουν 4ωροι. Με περικοπές σε επιδόματα και χρωστούμενα ρεπό. 

Ή οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα με τις εννεάμηνες συμβάσεις που άλλοτε είναι πλήρους και άλλοτε μερικής, με καθυστερήσεις στις πληρωμές και το ίδιο αβέβαιο μέλλον. Εξάλλου οι συγκεκριμένες συνθήκες εργασίας αφορούν και τους εργαζόμενους στους παιδικούς σταθμούς, η άλλες κοινωνικές υπηρεσίες όπως βοήθεια στο σπίτι κλπ.

Ταυτόχρονα γίνεται φανερό πως έργα που έχουν να κάνουν με τις ανάγκες των δημοτών όπως αυτά της πολιτικής προστασίας δεν έχουν προτεραιότητα και γι’ αυτό δεν επιλέγονται. Δεκαπέντε μήνες μετά τη φονική πλημμύρα του Λήλαντα και οι ζημιές δεν έχουν αποκατασταθεί πλήρως, αποζημιώσεις δεν έχουν δοθεί σε όλους, τα αντιπλημμυρικά έργα είναι ανύπαρκτα. 

Η στάση της Δημοτικής Αρχής απέναντι σε αυτά είναι αντί να πιέσει Περιφέρεια και Κυβέρνηση να συμμετάσχει στις διάφορες φιέστες που σκοπό έχουν να καθησυχάσουν τους κατοίκους της περιοχής.

Όσο αφορά δε τις επιχορηγήσεις από τον κρατικό προϋπολογισμόγια τις ανάγκες που υπάρχουν στα σχολεία από άποψη κτιριακών υποδομών, αναλώσιμων υλικών, προσωπικού καθαριότητας, αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό. 

Σε πόσα κτίρια έχει γίνει αντισεισμικός έλεγχος, πόσα έχουν κριθεί ακατάλληλα και παρόλα αυτά λειτουργούν; Πόσα καλύπτουν πλήρως τις ελλείψεις σε υλικά και άλλα λειτουργικά έξοδα του σχολείου; Σε πόσα από αυτά μπορούν να τηρηθούν συνθήκες υγιεινής με δεδομένο την ελλιπέστατη στελέχωση σε προσωπικό καθαριότητας; 

Για παράδειγμα, πέρα από την ακαταλληλότητα του 26ου δημοτικού και την τριακονταετή του ιστορία, υπάρχουν κι άλλα που στεγάζονται σε ακατάλληλες κτιριακές δομές (το 6ο,7ο,30ο,1ο από τα νηπιαγωγεία), το 4ο δημοτικό της Ν. Αρτάκης. 

Στα ΕΠΑΛ είναι γνωστό πως υπάρχουν προβλήματα με τη στατικότητα του κτιρίου εδώ και μια δεκαετία.

Δυο χρόνια μετά την εξαγγελία του προγράμματος Α. Τρίτσης της ΝΔ που ήρθε να αντικαταστήσει το Φιλόδημο του ΣΥΡΙΖΑ, είμαστε στο ίδιο έργο θεατές. Τα έργα δεν προχωράνε, τα κονδύλια δεν έχουν εξασφαλιστεί, αλλά ακόμη και να εξασφαλιστούν θα είναι πίσω από τις ανάγκες. 

Μπορεί το 26ο δημοτικό να εντάχθηκε στο Τρίτσης αλλά αυτό δε διασφαλίζει την έγκαιρη οικοδόμηση νέου κτιρίου, δεδομένου ότι έως τώρα έχουν εισπραχθεί πολύ μικρότερα ποσά από τα προβλεπόμενα. 

Εξάλλου παρόμοια προβλήματα υπάρχουν και σε άλλαέργα. Αναφέρουμε ενδεικτικά πως για το 2021 είχαν εισπραχθεί ως τις 31/7/2021 από το διάφορα προγράμματα για έργα το ποσό περίπου των 1,9εκ ευρώ ενώ με μια αισιόδοξη εκτίμηση που κάνει η δημοτική αρχή αναμένεται να εισπραχθούν ως το τέλος του έτους περίπου 8,5 εκ ευρώ ενώ προϋπολογισμένα ήταν περίπου 32,5 εκ ευρώ. 

Δηλαδή, αναμένεται να εισπραχθεί στην καλύτερη περίπτωση το 26% των προϋπολογιζόμενων χρημάτων για έργα.

Είναι ξεκάθαρο πως το έλλειμα της κρατικής χρηματοδότησης θα κληθούν να το πληρώσουν για άλλη μια φορά οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, ο λαός της πόλης σηκώνοντας στις πλάτες τους πάνω από το 50% των λειτουργικών πόρων του Δήμου χωρίς καν να λαμβάνουν τις ανάλογες παροχές.

Ως εκ τούτου καταψηφίζουμε τον προϋπολογισμό για το 2022 και ζητάμε πλήρη κρατική χρηματοδότηση που να καλύπτει το σύνολο των αναγκών του Δήμου Χαλκιδέων, εξασφάλιση όλων των λειτουργικών δαπανών του, καθώς και της μισθοδοσίας των εργαζομένων του. 

Να δοθεί προτεραιότητα σε έργα αντιπλημμυρικής, αντιπυρικής προστασίας και αντισεισμικής θωράκισης, ενίσχυσης και εκσυγχρονισμού της σχολικής στέγης, ενίσχυσης των κοινωνικών δομών και της υπηρεσίας καθαριότητας.

Τομεακή Οργάνωση Εύβοιας
Σαμαρτζή 24 & Γκορτζή Χαλκίδα, 3410

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...