Με αφορμή τις κινητοποιήσεις των αγροτών, αναδεικνύεται, για άλλη μια φορά, η σημασία της ανάγκης χάραξης και υλοποίησης ολοκληρωμένης αναπτυξιακής αγροτικής πολιτικής.
Ο πρωτογενής τομέας και η παραγωγή θα γίνει αιχμή της ελληνικής οικονομίας, όταν αγρότες, κυβέρνηση και περιφέρεια καταλήξουμε σε ένα κοινό σχέδιο που ενώνει και δε διχάζει. Για το λόγο αυτό, είναι πλέον επιτακτική ανάγκη η θέσπιση ενός σύγχρονου πλαισίου που θα δώσει μακροπρόθεσμες λύσεις στο αγροτικό ζήτημα. Λύσεις που θα προκύψουν μόνο μέσα από έναν ευρύ, θεσμοθετημένο εθνικό και περιφερειακό διάλογο, ο οποίος θα παραμερίσει τις διαφορές, και με μετριοπάθεια, υπομονή και συναινετική διάθεση, θα προτάξει το εθνικό συμφέρον πάνω και πέρα από κόμματα και συμφέροντα.
Στην προσπάθεια αυτή, είναι καταλυτικός ο ρόλος των ευρωπαϊκών χρηματοδοτούμενων επενδυτικών προγραμμάτων που πρέπει να στοχεύουν στην ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής, την εξωστρέφεια και την καινοτομία.
H σημερινή κατάσταση απαιτεί αμοιβαίες υποχωρήσεις, από όλες τις πλευρές. Σε καμία περίπτωση, δεν πρέπει να καταφεύγουμε στις γνωστές πρακτικές που ζημιώνουν τον απλό πολίτη . Μια κοινωνία θα ξαναχτιστεί όταν όλοι επαναπροσδιορίσουμε το ρόλο και τις διεκδικήσεις μας.
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας μπορεί και υποχρεούται να πρωταγωνιστήσει στη δημιουργία ενός «πρόσφορου εδάφους» για την ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής. Μπορεί και υποχρεούται να πρωταγωνιστήσει στη διεκδίκηση, την ορθή κατανομή αλλά και την ορθή αξιοποίηση των πόρων της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής.
Χρήματα για πέταμα δεν υπάρχουν, γι αυτό οφείλουμε να διασφαλίσουμε μέχρι και το τελευταίο ευρώ χρηματοδότησης και ταυτόχρονα να εντοπίσουμε τις ανάγκες και να δώσουμε ουσιαστικές λύσεις στα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι έλληνες αγρότες.
Δήλωση Δημάρχου Καρπενησίου και Υποψηφίου Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Κώστα Μπακογιάννη για την αύξηση των τιμών των διοδίων της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας
Οι μεγάλες αυξήσεις των τιμών των διοδίων της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, που τέθηκαν σε ισχύ από την περασμένη Πέμπτη, στερούνται κάθε λογικής, δεδομένων των οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών που επικρατούν στη χώρα μας.
Την ίδια ώρα που ο μέσος πολίτης αγωνίζεται να επιβιώσει, έρχεται στο προσκήνιο, για ακόμη μία φορά, ένα σημαντικό θέμα που γεννά εμπόδια στη μετακίνηση σε έναν από τους πιο βασικούς οδικούς άξονες της Ελλάδας.
Τα τελευταία χρόνια, έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των Σταθμών Διοδίων επί της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, ενώ αντίστοιχα έχουν αυξηθεί και οι τιμές των διοδίων που καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την εκτόξευση της τιμής της βενζίνης, πλήττει σοβαρά τόσο τον κλάδο της βιομηχανίας και του τουρισμού της Περιφέρειας, όσο και τα νοικοκυριά και τους κατοίκους της περιοχής.
Η απλή τήρηση των συμβάσεων που επιβάλλει αυξήσεις, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, δε συνιστά λύση. Αντιθέτως οξύνει τα οικονομικά προβλήματα των Ελλήνων και διευρύνει τις κοινωνικές ανισότητες.
Το ζήτημα είναι θεσμικό και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπιστεί από όλους μας. Απαιτείται ουσιαστικός διάλογος του κεντρικού κράτους με την παραχωρησιούχο εταιρεία και φυσικά με τη συμμετοχή των αρμόδιων οργάνων και φορέων των τοπικών κοινωνιών της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Διάλογος με ουσία, χωρίς πολιτικές σκοπιμότητες και κοινωνικούς αποκλεισμούς.
Μεταξύ άλλων, θα πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα αντισταθμιστικών οφελών και κοινωνικών τιμών για τους ανέργους και τις οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες. Επίσης, θα πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για τους κατοίκους και τους επαγγελματίες της περιοχής, που κινούνται μεταξύ τοπικών σταθμών και επιβαρύνονται δυσανάλογα.
Έφτασε η ώρα που οι ανάγκες των τοπικών κοινωνιών πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από το κεντρικό κράτος. Η κοινωνία δεν αντέχει άλλο. Κάθε συμφωνία και σύμβαση οφείλει να τροποποιείται με γνώμονα την οικονομική επιβίωση των πολιτών αλλά και τη διασφάλιση της ανάπτυξης της περιοχής μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου