Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022

Ερώτηση του Β. Αποστόλου για την οδική σύνδεση Β.Εύβοιας - Χαλκίδας

Η ανασυγκρότηση της Β. Εύβοιας απαιτεί την άμεση βελτίωση της υπάρχουσας Ε.Ο. 77 και την κατασκευή των δύο παραλιακών, σε πρώτη φάση της δυτικής κανδήλιας και σε δεύτερη της ανατολικής μεσογειακής οδού.

Συζητήθηκε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής η με αριθμό 2061/4-1-2022 Ερώτηση του Βουλευτή Εύβοιας και πρώην Υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Βαγγέλη Αποστόλου, προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με θέμα: «Οδική σύνδεση Β. Εύβοιας με Χαλκίδα».

Πρωτολογία

«Κύριε Υπουργέ, στους 6 μήνες που έχουν περάσει από την κατάθεση της ερώτησής μου έχουν υπάρξει πολλές και διαφορετικές απαντήσεις, μέσα από τις αλλεπάλληλες φιέστες που έχει οργανώσει στη Β. Εύβοια η Επιτροπή Ανασυγκρότησης του κ. Μπένου, αλλάζοντας κάθε φορά την πρότασή της, δυστυχώς προς το χειρότερο, για τη σύνδεση της Χαλκίδας με την περιοχή.

Η τελευταία μάλιστα πρόταση είναι και αναξιόπιστη, γιατί εγκαταλείπει και το δυτικό και το ανατολικό παραλιακό μέτωπο.

Και όλα αυτά συμβαίνουν γιατί δεν έχετε αντιληφθεί ότι το 75% των κατοίκων των πληγεισών περιοχών της Β. Εύβοιας, δηλαδή οι κάτοικοι των πρώην Δήμων Ελυμνίων, Λ. Αιδηψού, Ιστιαίας και Αρτεμισίου, προσπαθούν επί 50 χρόνια να βγουν από την απομόνωση, διεκδικώντας την κατασκευή της παραλιακής ζεύξης Λίμνης-Πολιτικών.

Και το ζητούν αυτό, το τονίζω, όχι ως αντικατάσταση της μόνης οδού που λειτουργεί σήμερα, δηλαδή της Εθνικής Οδού 77, αλλά ως κατασκευή μιας νέας επαρχιακής οδού, η οποία θα μπορούσε παράλληλα να λύσει και τα προβλήματα του χειμώνα που αντιμετωπίζει ο σημερινός δρόμος, δηλαδή τα χιόνια και το παγετό, από το Αρτεμίσιο μέχρι και το ύψος της Καμαρίτσας.

Και ξαφνικά εμφανίζεται ο κ. Μπένος με συγκεκριμένο μελετητή να γνωστοποιούν μία άλλη όδευση, παράλληλη της υφιστάμενης εθνικής, από Ψαχνά μέχρι Προκόπι. ΄Ενα δεύτερο δηλαδή και μάλιστα παράλληλο δρόμο που θα παρουσιάζει τα ίδια προβλήματα και καμιά ωφέλεια για το σύνολο της Β. Εύβοιας.

Αν και το γεωμετρικό και το ισοδύναμο μήκος της παραλιακής κανδήλιας χάραξης είναι σαφώς μικρότερο της όδευσης Μπένου είναι λάθος να γίνεται η σύγκριση μεταξύ τους.

Η όδευση Μπένου, δηλαδή η μεσόγειος χάραξη πρέπει να συγκρίνεται με τον ήδη υπάρχοντα εθνικό δρόμο, ο οποίος από πλευράς βατότητας έχει κατά ένα σημαντικό μέρος διαπλατυνθεί με την προσθήκη τρίτης λωρίδας.

Κε Υπουργέ, σταματήστε τις φιέστες. Μην εγκαταλείπετε τη διαπλάτυνση μέχρι τη Στροφυλιά και τη βελτίωση μέχρι το Αρτεμίσιο, της υπάρχουσας Εθνικής οδού.

Υιοθετείστε επιτέλους και ένα αίτημα ζωής για την περιοχή, την κανδήλια παραλιακή. Τόσο το κόστος, όσο και η ωφέλεια που θα προκύψει από τις δύο αυτές κινήσεις είναι φανερό ότι δεν μπαίνουν σε σύγκριση με τη νέα πρότασή σας, την οποία ασφαλώς και δεν αγνοούμε.

Περισσότερα όμως θα πω στη δευτερολογία μου ».

Δευτερολογία

«Άλλα σας ρώτησα, άλλα μου απαντάτε. Τα περί παράκαμψης της Χαλκίδας, τελειώνει η θητεία σας και πάλι θα παραμείνει στο στάδιο της εξαγγελίας, αυτό τουλάχιστον βιώνουμε. Εγώ σας προσέγγισα την άλλη λύση, αυτή που συζητάμε, είναι τη σύνδεση της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια. Γι αυτό και όσοι σας άκουσαν δε μπορούν να καταλάβουν τι μπορεί να προσφέρει ο παράλληλος δρόμος που προτείνετε, από την υπό βελτίωση Ε.Ο. για την οποία πιστεύω ότι συμφωνούμε. Απολύτως τίποτα.

Αντίθετα το πρόβλημα της απομόνωσης του 75% των κατοίκων θα συνεχίσει να υπάρχει τόσο με την υιοθέτηση της πρότασής σας, όσο και με τη βελτίωση της υπάρχουσας Ε.Ο.

Η λύση ασφαλώς περνάει μέσα από την υλοποίηση της κανδήλιας όδευσης. Αυτό όμως που ενδιαφέρει εμάς είναι η γρήγορη εκτέλεση. Θα μπορούσαμε όμως να δούμε την πρότασή σας να εντάσσεται σε μια κατεύθυνση κάλυψης της ανατολικής παραλιακής.

Ποια είναι η κατάσταση σήμερα;

Πρώτον, το μεσογειακό τμήμα ΨΑΧΝΑ-ΠΡΟΚΟΠΙ δεν έχει μελέτη. Για να ολοκληρωθεί το έργο, θέλει πάνω από δέκα χρόνια και δεν προσφέρει σχεδόν τίποτα στη Β. Εύβοια. Άραγε υπάρχει ,έστω και ένας αντικειμενικός αρμόδιος, ένας λογικός άνθρωπος, ένας κάτοικος της Β. Εύβοιας, που να πιστεύει, ότι είναι αναγκαίος, τώρα, ο δρόμος αυτός και ότι η κατά προτεραιότητα κατασκευή του, γίνεται για την γρήγορη ανάπτυξη της Β.Εύβοιας;

Δεύτερον, και το μεσογειακό τμήμα ΣΤΡΟΦΥΛΙΑ-ΙΣΤΙΑΙΑ, που αναδεικνύει η τελευταία σας πρόταση, δεν έχει μελέτη, για να ολοκληρωθεί το έργο. Θέλει πάνω από είκοσι χρόνια και πέραν της μεγάλης υστέρησης, σε σχέση με την παραλιακή, έχει το επί πλέον μεγάλο μειονέκτημα της απομάκρυνσης, από το ανατολικό παραλιακό μέτωπο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ανάπτυξη της Εύβοιας.

Τρίτον, αντίθετα το παραλιακό τμήμα ΠΟΛΙΤΙΚΑ-ΝΕΡΟΤΡΙΒΙΑ-ΔΑΦΝΗ-ΛΙΜΝΗ έχει οριστική μελέτη,μπορεί να ξεκινήσει άμεσα και να ολοκληρωθεί, σε λιγότερο από πέντε χρόνια, δίνοντας σύντομα σε χρήση, μια νέα οδική αρτηρία, με δυναμική ανάπτυξης για όλη τη Β. Εύβοια και

τέταρτον, επίσης και το μεσογειακό τμήμα ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ-ΣΤΡΟΦΥΛΙΑ-ΜΑΝΤΟΥΔΙ-ΠΡΟΚΟΠΙ έχει οριστική μελέτη, μπορεί να ξεκινήσει άμεσα και να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από πέντε χρόνια, βελτιώνοντας ένα από τα χειρότερα τμήματα του οδικού δικτύου, χωρίς απομάκρυνση από το ανατολικό παραλιακό μέτωπο και δίνει άνετη και γρήγορη εναλλακτική προς την παραλιακή όδευση.

Προτείνουμε λοιπόν ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνει καμιά εγκατάλειψη των οδεύσεων των παραλιακών μετώπων, δυτικού και ανατολικού. Εάν γίνει, το σφάλμα αυτό, πέραν των πολλών άλλων μειονεκτημάτων, θα αποβεί ολέθριο εσαεί και για την ανάπτυξη της Β. Εύβοιας

Κε Υπουργέ με τις προτάσεις μας αυτές, αλλά και αυτές που έχει συνεισφέρει το Κανδήλιον όραμα (άνθρωποι οι οποίοι πονάνε τον τόπο τους και έχουν καταθέσει σημαντικές προτάσεις) όχι μόνο υπηρετούμε και βελτιώνουμε την υπάρχουσα όδευση, αλλά και βάζουμε μια ιεράρχηση στις ανάγκες που μπορούν να υπηρετηθούν με κόστη πολύ μικρότερα της δικής σας πρότασης.».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...