Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2020

Σίμος Κεδίκογλου: «Ο Προϋπολογισμός του 2021 είναι ο καλύτερος οδικός χάρτης για να βγούμε από την κρίση όλοι μαζί πιο δυνατοί»

Στον πολεμικό και μεταπολεμικό χαρακτήρα που έχει ο Προϋπολογισμός του 2021 αναφέρθηκε ο Σίμος Κεδίκογλου κατά την ομιλία του στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, εξηγώντας ότι ο παραλληλισμός του αφορά στον προσδιορισμό «πολεμικός»

γιατί – όπως τόνισε- πρέπει να συνεχίσουν την ενίσχυση της υγειονομικής θωράκισης της χώρας – καθώς βρισκόμαστε εν μέσω του δεύτερου κύματος της πανδημίας και οι ειδικοί προειδοποιούν ήδη για τρίτο κύμα στο νέο έτος εάν υπάρξει αδικαιολόγητη χαλάρωση και, επίσης, στον προσδιορισμό «μεταπολεμικός» γιατί πρέπει τάχιστα να ανορθώσουν την οικονομία, δεδομένου, ότι η οικονομική ύφεση που προκάλεσε ο κορωνοϊός είναι η βαθύτερη από το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. 

Πρόκειται, όπως είπε, για έναν οδικό χάρτη που χρησιμοποιεί η Κυβέρνηση για να διαμορφώσει το οικονομικό και κοινωνικό γίγνεσθαι στη διάρκεια του επόμενου έτους, που όμως πρέπει να γίνει σε αχαρτογράφητα εδάφη, όπως διαμορφώνεται το διεθνές σκηνικό, υπό τις συνθήκες της παγκόσμιας πανδημίας. 

«Δίνουμε- υπογράμμισε συγκεκριμένα- ένα διμέτωπο αγώνα, έναντι δύο αντίρροπων στόχων, δύο στόχων με αντίθετες απαιτήσεις. Από τη μία πρέπει να προστατέψουμε τη δημόσια υγεία, από την άλλη πρέπει να στηρίξουμε και να αναζωογονήσουμε την οικονομία. 

Η αναζήτηση της χρυσής τομής δεν είναι εύκολη υπόθεση, πόσω μάλλον όταν ο εχθρός, η παγκόσμια επιδημία, επιτίθεται κατά κύματα. 

Η μέχρι στιγμής πορεία τη Ελλάδας - σε σύγκριση με τον διεθνή περίγυρο – έχει περιορίσει τις απώλειες σε σημαντικό βαθμό, τόσο σε υγειονομικό, όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, αλλά δεν επιτρέπεται κανένας εφησυχασμός. Απαιτείται διαρκής εγρήγορση.» 

Αναλύοντας τα κυριότερα σημεία του Προϋπολογισμού του 2021 ο βουλευτής αναφέρθηκε στις δαπάνες Υγείας , στο Ασφαλιστικό, στη δημιουργία ειδικού αποθεματικού για την κρίση Covid, στις Δημόσιες επιχειρήσεις και τις αποκρατικοποιήσεις , καθώς και σε σειρά μέτρων στήριξης του Κράτους για την προστασία των ευπαθών και ευάλωτων και για να μείνει ζωντανή η οικονομία, υπογραμμίζοντας-μεταξύ άλλων- τον καθοριστικό ρόλο των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης, που εξυγιαίνονται, εξορθολογίζονται και εκσυγχρονίζονται με τις μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης. 

Πιο αναλυτικά η ομιλία έχει ως εξής: 

« Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, 

Ένας γνωστός ορισμός λέει ότι ο Προϋπολογισμός είναι ο οδικός χάρτης της Κυβέρνησης για να διαμορφώσει το οικονομικό και κοινωνικό γίγνεσθαι στη διάρκεια του επόμενου έτους. Η πρωτοφανής ιδιομορφία, όμως, στην περίπτωση του 2021 είναι ότι αυτός ο οδικός χάρτης πρέπει να γίνει σε αχαρτογράφητα εδάφη, όπως διαμορφώνεται το διεθνές σκηνικό, υπό τις συνθήκες της παγκόσμιας πανδημίας. 

Δίνουμε ένα διμέτωπο αγώνα, έναντι δύο αντίρροπων στόχων, δύο στόχων με αντίθετες απαιτήσεις. Από τη μία πρέπει να προστατέψουμε τη δημόσια υγεία, από την άλλη πρέπει να στηρίξουμε και να αναζωογονήσουμε την οικονομία. 

Η αναζήτηση της χρυσής τομής δεν είναι εύκολη υπόθεση, πόσω μάλλον όταν ο εχθρός, η παγκόσμια επιδημία, επιτίθεται κατά κύματα. Η μέχρι στιγμής πορεία τη Ελλάδας - σε σύγκριση με τον διεθνή περίγυρο – έχει περιορίσει τις απώλειες σε σημαντικό βαθμό, τόσο σε υγειονομικό, όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, αλλά δεν επιτρέπεται κανένας εφησυχασμός. Απαιτείται διαρκής εγρήγορση. 

Γι΄ αυτό και ο Προϋπολογισμός του 2021 έχει διπλό χαρακτήρα. Είναι και πολεμικός και μεταπολεμικός – αν μου επιτρέπεται ο παραλληλισμός. Πολεμικός γιατί πρέπει να συνεχίσουμε την ενίσχυση της υγειονομικής θωράκισης της χώρας αλλά και της κοινωνικής συνοχής – είμαστε εν μέσω του δεύτερου κύματος της πανδημίας και οι ειδικοί λένε ότι μπορεί να υπάρξει και τρίτο κύμα στις αρχές του νέου έτος, εάν υπάρξει αδικαιολόγητη χαλάρωση. Μεταπολεμικός γιατί πρέπει τάχιστα να ανορθώσουμε την οικονομία – άλλωστε η οικονομική ύφεση που προκάλεσε ο κορωνοϊός είναι η βαθύτερη από το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, οπότε δεν είναι παράταιρος ο παραλληλισμός. 

Ας ξεκινήσουμε από το πρώτο μέτωπο, το υγειονομικό, γιατί πάνω απ΄ όλα είναι η ζωή. Οι δαπάνες του Υπουργείου Υγείας πέραν των τακτικών αυξήθηκαν κατά 788 εκατ. ευρώ το 2020, σε σχέση με το 2019 (μία αύξηση περί το 20%). Σχεδόν το σύνολο της αύξησης ( τα 786 εκατ. ευρώ οφείλονται σε δαπάνες σχετιζόμενες με τον κορωνοϊό} 

Τώρα, επισημαίνεται να το πούμε άλλη μία φορά, γιατί η επανάληψη είναι μήτηρ της μαθήσεως, οι τακτικές δαπάνες για το Υπουργείο Υγείας είχαν ήδη αυξηθεί σε 4.043 εκατ. ευρώ το 2019, έναντι 3.675 εκατ. ευρώ που είχαν δαπανηθεί το 2018. Και η τελευταία κυβέρνηση Σαμαρά το 2014 είχε δαπάνες 4 δις 750 εκατ. ευρώ, μιλάμε με νούμερα δεν μιλάμε με ποσοστό επί του ΑΕΠ γιατί όπως αποδείχτηκε από τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ακόμα και στο ΑΕΠ είχαν γίνει αλχημείες, επί ΣΥΡΙΖΑ λείπανε 10 και πλέον δισεκατομμύρια. 

Για το 2021 εκτιμάται ότι οι τακτικές δαπάνες (πλην κορωνοϊού) θα αυξηθούν από τα 4.043 εκατ. ευρώ το 2020, σε 4.126 εκατ. ευρώ το 2021. 

Καθώς οι δαπάνες του κορωνοϊού είναι έκτακτες και απρόβλεπτες, έχει προβλεφθεί επιπλέον σχετικό ειδικό αποθεματικό για τον κορωνοϊό (ύψους 3 δισ. ευρώ), από το οποίο θα κατανεμηθούν οι πιστώσεις που θα απαιτηθούν για την Υγεία, παράλληλα με τις δαπάνες για τα οικονομικά μέτρα στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων. 

Σημειώνεται, επίσης, ότι για τις τακτικές δαπάνες νοσοκομείων και μονάδων πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας, αναμένεται περαιτέρω αύξηση σε 3.488 εκατ. ευρώ το 2021 από 3.153 εκατ. ευρώ το 2020. 

Ως προς την κατανομή των δαπανών για τον κορωνοϊό κατά το έτος 2020, από τα 786 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι περί τα 200 εκατ. έχουν διατεθεί για αμοιβές του έκτακτου και επικουρικού προσωπικού, 293 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση του ΕΟΠΥΥ και 293 εκατ. ευρώ για την προμήθεια εξοπλισμού, υγειονομικού υλικού και αντιδραστηρίων. 

Παράλληλα, συνεχίζονται οι προσπάθειες για την υλοποίηση διαρθρωτικών παρεμβάσεων με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους ασφαλισμένους και τους ανασφάλιστους πολίτες. 

Οι μεταρρυθμιστικές δράσεις που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη αφορούν κυρίως: 

· Την αποδοτικότερη παρακολούθηση και διαχείριση αποθηκών και παρακαταθηκών, 

· Τον μετασχηματισμό του πλαισίου προμηθειών των νοσοκομείων και 

· Την ενεργειακή αναβάθμιση νοσοκομείων, καθώς και την αποδοτικότερη διαχείριση μολυσματικών αποβλήτων. 

Επειδή όμως βαθιά μέσα μου πιστεύω στο ρητό ότι η κρίση πρέπει να αποδειχθεί ευκαιρία θέλω να αναφερθώ στις προτάσεις της Επιτροπής Πισσαρίδη για τον τομέα της Υγείας και είμαι σίγουρος επειδή αναφέρθηκε και ο Υπουργός στο Ταμείο Ανάκαμψης ότι στο πλαίσιο του Ταμείου μπορούν να αξιοποιηθούν και αυτές οι διαπιστώσεις. 

Πρώτα απ’ όλα οι αγκυλώσεις του Υπουργείου Υγείας και μην δαιμονοποιείτε την Επιτροπή Πισσαρίδη, ελάτε να συζητήσουμε. Οι αγκυλώσεις όπως διαπιστώνονται είναι οι εξής: 

‘Η έλλειψη αξιολόγησης της ποιότητας υγειονομικής περίθαλψης όπως για παράδειγμα η θνησιμότητα μετά την εισαγωγή σε νοσοκομείο, η υποστελέχωση και η ανορθολογική κατανομή του υγειονομικού δυναμικού. η έλλειψη οργανωμένου συστήματος πρωτοβάθμιας υγείας. 

Στην επαρχία λειτουργούν σε ορισμένες περιπτώσεις Κέντρα Υγείας και Τοπικές Μονάδες Υγείας που δεν συνεργάζονται μεταξύ τους. Στις πόλεις λειτουργούν πολλά ιδιωτικά ιατρεία και υπηρεσίες υγείας ενσωματωμένες σε δήμους και άλλους οργανισμούς. Κανένα πρότυπο συλλειτουργίας και κανένα πρωτόκολλο για τις παραπομπές σε νοσοκομεία. 

Απουσιάζουν οι σύγχρονες μονάδες περίθαλψης και νοσηλείας στο σπίτι μονάδες ημερήσιας νοσηλείας, κέντρα αποκατάστασης και μονάδες χρονίων πασχόντων, αποτέλεσμα είναι οι έχοντες ανάγκη τέτοιων υπηρεσιών να καταλήγουν να καταλαμβάνουν άσκοπα νοσοκομειακές κλίνες. Έχουμε περιορισμένη υιοθέτηση των νέων ψηφιακών τεχνολογιών μόνη φωτεινή εξαίρεση η ύπαρξη ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. 

Η ύπαρξη ισχυρής παραοικονομίας και άτυπων πληρωμών αντιπροσωπεύουν το 1/4 των άμεσων ιδιωτικών πληρωμών. Η ισχύουσα σύνθεση της φαρμακευτικής δαπάνης δεν πιέζει για εξορθολογισμό της συνταγογράφησης και ένταξη των γενόσημων, ενώ αποθαρρύνει νέες, ακριβότερες αλλά αποτελεσματικότερες θεραπείες. 

Οι προτάσεις της Επιτροπής Πισσαρίδη: 

Αύξηση της διοικητικής και οικονομικής αυτονομίας των δημόσιων νοσοκομείων. Ενίσχυση του συστήματος αξιολόγησης. Εξορθολογισμός των δαπανών. 

Ορθολογική κατανομή ιατρικού προσωπικού και κίνητρα για κάλυψη θέσεων σε παραμεθόριες και δυσπρόσιτες περιοχές, έχω το παράδειγμα από την ιδιαίτερη πατρίδα μου στην Βόρεια Εύβοια πολύ δύσκολα έρχονται γιατροί, προκηρύσσονται θέσεις και κηρύσσονται άγονες οι προκηρύξεις στη συνέχεια. 

Συνέργειες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Ανάπτυξη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, χρηματοδότηση στην πρόληψη και στους εμβολιασμούς. Ψηφιοποίηση: ηλεκτρονικός φάκελος ασθενούς, τηλεϊατρική, ηλεκτρονικές προμήθειες κ.α . ΕΞορθολογισμός των κινήτρων στη φαρμακευτική δαπάνη, διασύνδεση επιστροφών και εκπτώσεων . 

Ευνοϊκή φορολογική πολιτική, στήριξη της κλινικής έρευνας και φαραμακευτικής καινοτομίας, προώθηση της συνεργασίας πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων με τη φαρμακοβιομηχανία. 

Αναρωτιέμαι σε ποιο απ’ όλα αυτά έχετε αντίρρηση κυρίες και κύριοι της Αντιπολίτυεσης. 

Τώρα, προστασία της υγείας, της ζωής, είναι το πρώτο, το μείζον ζητούμενο. Αμέσως, όμως, ακολουθεί η ποιότητά της. Η προστασία της κοινωνικής συνοχής. 

Η προστασία όσων υφίστανται βαρύτερα τις οικονομικές συνέπειες της υγειονομικής κρίσης. Στο σημείο αυτό θέλω να σταθώ ιδιαίτερα στο ειδικό αποθεματικό των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ, που προβλέπει ο Προϋπολογισμός, γιατί συνδέει τα δύο μέτωπα του αγώνα που δίνουμε, γιατί συνδέει τους δύο αντίρροπους στόχους. 

Το ειδικό αποθεματικό έχει προβλεφθεί για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κορωνοϊού για το 2021. Των υγειονομικών, αλλά και των οικονομικών συνεπειών. Η κατανομή του – πολύ ορθώς- δεν έχει αποσαφηνισθεί, γιατί πρέπει να υπάρχει ευελιξία. 

Είναι όμως σαφές ότι όσο καλύτερα προστατευθούμε υγειονομικώς, τόσο μεγαλύτερο μέρος του αποθεματικού θα μπορεί να διατεθεί για την αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών. Για την επέκταση των μέτρων στήριξης απασχόλησης, για την ενίσχυση συγκεκριμένων κλάδων της οικονομίας, για την αύξηση του αριθμού των δικαιούχων. 

Προστατεύοντας την υγεία μας προστατεύουμε και την οικονομία μας, αυτό το μήνυμα πρέπει να περάσει. 

Το 2020 καταβλήθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια για τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής, για την προστασία των ευπαθών και ευάλωτων, για να μείνει ζωντανή η οικονομία. 

Με σειρά μέτρων στηρίξαμε: 

· τις επιχειρήσεις με μείωση εσόδων λόγω κορωνοϊού 

· τους εργαζόμενους των πληττόμενων κλάδων, με ειδική μέριμνα για τους εποχικά εργαζόμενους και τους απασχολούμενους στους κλάδους του τουρισμού, του πολιτισμού, του αθλητισμού, της ψυχαγωγίας και του επισιτισμού 

· τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους 
· τους άνεργους 
· τους αγρότες 

· τους ιδιοκτήτες ακινήτων για τις μειώσεις ενοικίων που εμμέσως στήριξαν τους ευπαθείς ενοικιαστές 

· τους δανειολήπτες 

· τις μεταφορές (αεροπορικές, ακτοπλοϊκές και χερσαίες) καθώς και τους συγκοινωνιακούς φορείς. 

Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 62 παρεμβάσεις (μαζί με το ειδικό αποθεματικό ) το σύνολο είναι 31,5 δις ευρώ για τα έτη 2020 & 2021 (24 δις για το 2020 και 7,5 δις για το 2021). 

Ειδικότερα για το 2021 προβλέπονται: 

· 816 εκατομμύρια για τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά τρεις μονάδες και επειδή αναφέρθηκε η αξιωματική αντιπολίτευση είναι μόνο για ένα χρόνο γιατί το ειδικό καθεστώς εξαίρεσης για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι διάρκειας ενός έτους. 

Χαίρομαι πάντως αν συμφωνείτε με την ανάγκη μείωσης αυτών των εισφορών κατά τρεις μονάδες . Είμαι βέβαιος ότι με την πορεία της οικονομίας στο νέο έτος είναι στόχος μας , είναι στο πρόγραμμά μας να το κάνουμε πράξη για τη συνέχεια. 

· 767 εκατομμύρια για την αναστολή της εισφοράς ειδικής αλληλεγγύης στον ιδιωτικό τομέα 

· 322 εκατομμύρια για την κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών από τον κρατικό προϋπολογισμό και την επιδότηση 200 ευρώ ανά πρόσληψη μακροχρόνια άνεργου για 6 μήνες, με στόχο τη δημιουργία 100 χιλιάδων θέσεων εργασίας. 

· 439 εκατομμύρια για την αποζημίωση ειδικού σκοπού και άλλα 301 εκατομμύρια για την προσαύξησή της 

· 800 εκατομμύρια σε μη επιστρεπτέα επιχορήγηση σε μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις μέσω των ΟΤΑ 

· 78 εκατομμύρια για την παράταση του τακτικού τμήματος επιδότησης ανέργων 

· 280 εκατομμύρια για το πρόγραμμα «Γέφυρα» για δανειολήπτες. 

Συνυπολογίστε και τα 131 εκατομμύρια για επιπλέον προσλήψεις εκτάκτου υγειονομικού προσωπικού, τα 3 δις του ειδικού αποθεματικού, που θα χρησιμοποιηθεί κατά το δοκούν αλλα σίγουρα μέσα στο α΄ εξάμηνο του 2021 και είναι μία γενναία προσπάθεια, έχουμε καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια, γιατί είναι ένας πόλεμος κ.κ. συνάδελφοι και ρίχνουμε όλες μας τις δυνάμεις. 

Σε σχέση με το ΑΕΠ η Ελλάδα έχει από τα μεγαλύτερα ποσοστά στην ΕΕ για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού με θετικά αποτελέσματα και σε κοινωνικό επίπεδο συγκρατώντας την ανεργία και προστατεύοντας τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. 

Παράλληλα φροντίζουμε ιδιαίτερα τις πλέον ευπαθείς ομάδες, με κύριο φορέα τον ΟΠΕΚΑ συνεχίζοντας την καταβολή προνοιακών παροχών και οικονομικών ενισχύσεων που έχουν νομοθετηθεί και υλοποιούνται, όπως: 

· η παροχή σε ανασφάλιστους υπερήλικες και η απόδοση σε αυτούς του επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης 

· το επίδομα παιδιού 
· το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα 
· η χορήγηση επιδόματος 2.000 ευρώ για κάθε νεογέννητο 
· η επιδότηση στέγασης 
· οι προνοιακές παροχές σε χρήμα σε άτομα με αναπηρία. 

Ειδικά για τα άτομα αυτά βελτίωση της ποιότητας ζωής τους , η ενίσχυση της αυτόνομης διαβίωσής τους και η εξάλειψη των εμποδίων στην ισότιμη κοινωνική συμμετοχή τους είναι από τις βασικές προτεραιότητές μας στον τομέα της Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, μαζί με την καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού και την προώθηση σύγχρονων και αποτελεσματικών πολιτικών στήριξης της οικογένειας. 

Καθοριστικός είναι ο ρόλος των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης, που εξυγιαίνονται, εξορθολογίζονται και εκσυγχρονίζονται με τις μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης. Το ισοζύγιο των Οργανισμών αυτών (των Ασφαλιστικών Ταμείων, του ΟΑΕΔ, του ΕΟΠΥΥ, του ΟΠΕΚΑ και του ΝΑΤ) προβλέπεται να διαμορφωθεί κατά ESA σε πλεόνασμα ύψους 754 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 578 εκατ. σε σχέση με το 2020. Σημαντικότατο βήμα ήταν η δημιουργία του e-ΕΦΚΑ και της πλατφόρμας ΑΤΛΑΣ τόσο για την εφάπαξ καταβολή των αναδρομικών των συντάξεων, όσο και για την επιτάχυνση της εκκαθάρισης των εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης. Αντίστοιχα σημαντικός και ο ρόλος του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, ιδιαίτερα για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας. 

Κρατάμε λοιπόν άμυνα, γερή άμυνα, σε υγειονομικό και σε κοινωνικό επίπεδο, όμως με αφετηρία τους μαζικούς εμβολιασμούς, που αναμένονται στις αρχές του νέου έτους και των οποίων το κόστος αναλαμβάνει ο ΕΟΠΥΥ για να περάσουμε στη μετα-κορωνοϊό εποχή, σχεδιάζουμε την αντεπίθεση, την ανόρθωση της οικονομίας μας. 

Κύριος στόχος είναι η δημιουργία πολλών και καλών θέσεων εργασίας. Γιατί καλό είναι που συγκρατήσαμε την ανεργία σε συνθήκες πανδημίας, αλλά πρέπει να φτάσουμε στη δραστική μείωσή της. 

Κλειδί είναι η προσέλκυση επενδύσεων (γιατί πρέπει να φέρουμε νέο χρήμα στην οικονομία μας) και αρωγός μας είναι το γεγονός ότι έχουμε ήδη χτίσει δύο γερά θεμέλια. 

Το πρώτο είναι η ολοένα αυξανόμενη εμπιστοσύνη που απολαμβάνει διεθνώς η οικονομία μας, όπως αποδεικνύει η ραγδαία πτώση των επιτοκίων δανεισμού μας, οι εκθέσεις της Κομισιόν, οι αξιολογήσεις διεθνών οίκων. 

Το άλλο θεμέλιο είναι ότι έχουμε δημιουργήσει ένα ελκυστικό πλαίσιο για επενδύσεις, με τις μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας, με την απλοποίηση διαδικασιών, με την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας. 

Καταλυτικός παράγοντας είναι η διαχείριση και η αξιοποίηση της περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου και οι αποκρατικοποιήσεις. Και εκεί προχωράμε με συγκεκριμένο προγραμματισμό. Σημαντικό μέρος της διαχείρισης των περιουσιακών στοιχείων του Ελληνικού Δημοσίου έχει μεταβιβασθεί στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), με σκοπό τη γενικότερη ανάπτυξή τους και την επαύξηση της αξίας τους. Άμεση θυγατρική της είναι και το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), το οποίο προωθεί την υλοποίηση των ιδιωτικοποιήσεων με στόχο, μεταξύ άλλων, και την απομείωση του δημόσιου χρέους. 

Η παρακολούθηση των εσόδων από τις ανωτέρω αποκρατικοποιήσεις πραγματοποιείται από τη Μονάδα Αποκρατικοποιήσεων, Διαχείρισης Κινητών Αξιών και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού (ΜΑΔΚΑΕΣ), στις αρμοδιότητες της οποίας περιλαμβάνεται και η αποτελεσματική διαχείριση των κινητών αξιών του Δημοσίου προς το σκοπό της επίτευξης του μέγιστου δημοσιονομικού οφέλους. 

Ήδη η ΕΕΔΥΠ έχει δώσει απτά αποτελέσματα. Έχει ολοκληρώσει τη στοχοθέτηση των θυγατρικών εταιρειών, μεταξύ τους και ΔΕΚΟ (στις οποίες εισήγαγε τις αρχές της Εταιρικής Διακυβέρνησης) μέσω της εξειδίκευσης του Στρατηγικού της Σχεδίου, με τη δημιουργία τριετούς Επιχειρηματικού Σχεδίου, ενώ επικαιροποίησε τους στόχους όλων των ΔΕΚΟ που ανήκουν στο χαρτοφυλάκιό της. 

Ενδεικτικό είναι ότι τα κέρδη της ΕΕΣΥΠ αυξήθηκαν εντός του 2019 (το β΄ εξάμηνο δηλαδή) από 13,1 εκατ. ευρώ σε 57,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη της ΕΕΣΥΠ και των εταιρειών του χαρτοφυλακίου της, για τη χρήση του 2019 έφτασαν τα 191,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών το 2018, με βελτίωση των μεγεθών σχεδόν στο σύνολο των εταιρειών. 

Παράλληλα το ΤΑΙΠΕΔ προωθεί το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, ένα φιλόδοξο πρόγραμμα αξιοποίησης της περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου, με κύριο στόχο την προσέλκυση σημαντικών διεθνών ροών κεφαλαίου, που θα συνεισφέρουν στον οικονομικό εξορθολογισμό και την επανεκκίνηση της εθνικής οικονομίας. 

Κλείνοντας ο Προϋπολογισμός του 2021 είναι ο καλύτερος οδικός χάρτης για να κερδίσουμε τον πόλεμο, για να βγούμε από την κρίση όλοι μαζί πιο δυνατοί.”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...