Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2019

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Απανταχού Αντιωτών Π. Τζαναβάρης για την ένταξη της σφυριχτής γλώσσας στο Εθνικό ευρετήριο Άυλης Πολ. Κληρονομιάς

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΑΝΤΙΩΤΩΝ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΤΗΣ ΣΦΥΡΙΧΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΑΝΤΙΑ 

Όταν το 2015 διαπίστωσα ότι ο ο φάκελος με την σφυριχτή γλώσσα που διατίνετο ο Δήμος Καρύστου ότι έχει καταθέσει και μάλιστα στην UNESCO είναι δυο κόλες χαρτί αποφάσισα να ασχοληθώ προσωπικά με το
θέμα. 

Μετά από εμπεριστατωμένη μελέτη συστηματική δουλειά και με την συμπαράσταση του τμήματος Άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και ιδιαιτέρα της κυρίας Ιωάννας Τζαβάρα που παρακολουθούσε την συμπλήρωση του Δελτίου Στοιχείου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς. 


Μετά από αλλεπάλληλες αναδιατυπώσεις και επικαιροποιήσεις κατάθεσα τον ολοκληρωμένο φάκελο στο υπουργείο Πολιτισμού τον μήνα Ιούνιο του 2019 . 

Φορέας υλοποίησης της κατάθεσης του Δελτίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς είναι ο Πολιτιστικός Σύλλογος των Απανταχού Αντιωτών και συντάκτης του Δελτίου ο Πρόεδρος του Συλλόγου Παναγιώτης Τζαναβάρης. 

Όπως ήδη με είχε ενημέρωση η κυρία Τζαβάρα στης 18 Οκτωβρίου συνήλθε (Εθνική Επιστημονική Επιτροπή για την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά και ενέκρινε ον φάκελο τεκμηρίωσης ια την Σφυριχτή Γλώσσα του χωριού Αντιά . 

Η προσπάθεια διάσωσης της σφυριχτής γλώσσας ξεκίνησε από εμένα και αρκετούς άξιους συνεργάτες μου από τον Σύλλογο την Καρυστινή Γλωσσολόγο Μαρία Κουνέλη και καθηγητές γλωσσολόγους από την Αγγλία που έχουν κάνει μελέτες επάνω στην Σφυριχτή Γλώσσα, εικαστικούς τέχνης και τον ερευνητή γάλλο φίλο μου Gerard Puseu. 

Με έκπληξη και αγανάκτηση διάβασα δημοσίευμα που κυκλοφόρησε και οι πρώτες λέξεις του είναι (Γιάννης Μανώλης) όπου μετά από το θέμα της έγκριση ακολουθούν ένα σορό ανακρίβειες προκειμένου να πείσει τους αναγνώστες πως ότι έγινε ήταν αποτέλεσμα του τότε δημάρχου και του ιδίου. 

Και ερωτώ κύριε Μανώλη ποιες ήταν οι πρωτοβουλίες της τότε δημοτικής αρχής που εγώ δεν τις ξέρω διότι όταν συζήτησα το θέμα με τον τότε δήμαρχο μου είπε κάνε ότι νομίζεις και αν μπορώ θα σε βοηθήσω , ποιες είναι οι ενέργειες που έκανε ο τότε δήμος και καρποφόρησαν τώρα ? μήπως ένας υποτιθέμενος φάκελος που είχε μέσα δύο κόλες Α4 και δεν πήγε πουθενά και διατυμπάνιζαν ότι κατατέθηκε στην UNESCO ? 

Έχω τον φάκελο που κατέθεσαν στην UNESCO οι ισπανοί και είναι 30 σελίδες . 

Όπου χτυπάμε πόρτες 9 χρόνια όλοι θέλουν κάτι να πάρουν για αυτό ότι έχει επιτευχτεί μέχρι σήμερα ,(και είναι πάρα πολλά) οφείλονται στους συνεργάτες μου εμένα στις τσέπες μας και κυρίως την δική μου, για αυτό δεν είμαστε διατεθειμένοι να εκχωρήσουμε τίποτε σε κανένα και πολύ φοβάμαι ότι αν η σφυριχτή γλώσσα συνεχίσει να χρησιμοποιείτε για την άγρα ψήφων αυτό θα είναι και η ταφόπλακα της διότι όλα έχουν τα όρια τους . 

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Απανταχού Αντιωτών 
Παναγιώτης Τζαναβάρης 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...