Τετάρτη 26 Ιουλίου 2017

Προτάσεις της Ν.Ε. Εύβοιας ΣΥΡΙΖΑ προς την Κυβέρνηση για την ανάπτυξη του Νομού

Το νησί της Εύβοιας έχει έκταση 3654 τετ.χλμ, κατοικείται από 220000 κατοίκους, που διανέμονται σε 8 Δήμους: Χαλκιδέων 87000 κατ. σε έκταση 416,66 τ.χλμ, Διρφύων- Μεσσαπίων 20500 κατ. σε έκταση 779,8 τ.χλμ, Ερέτριας- Αμαρύνθου 13500 κατ. σε έκταση168,56 τχλμ, Κύμης- Αλιβερίου 35000 κατ. σε έκταση 801,1 τχλμ, Καρυστίας 14700 κατ. σε έκταση 674,64 τχλμ, Λίμνης- Μαντουδίου- Αγ. Άννας 14200 κατ. σε έκταση 585 τχλμ, Ιστιαίας- Αιδηψού 24200 κατ. σε έκταση509 τχλμ, Σκύρου 3500 κατ. σε 223 τχλμ .

Οι κάτοικοι δραστηριοποιούνται στον πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα:



Πρωτογενής τομέας: 

· η γεωργική παραγωγή συγκεντρώνεται κυρίως στην περιοχή γύρω από την Χαλκίδα, το πεδίο των Ψαχνών, το Ληλάντιο πεδίο, στο πεδίο του Μαντουδίου, την πεδιάδα της Ιστιαίας, σε οπωροκηπευτικά. Έχει αρκετά μεγάλη παραγωγή σε ελιές, βρώσιμες και ελαιοπαραγωγής, σύκα, σε δύο κυρίως περιοχές, τον Ταξιάρχη στην βόρεια Εύβοια και την Κύμη, κάστανα και καρύδια στην περιοχή της Στενής, γλυκάνισο στην Ιστιαία.

 Επίσης αρχίζει να δημιουργείται ενδιαφέρον για τα αρωματικά φυτά. Παρουσιάζεται δυναμική και στην βιολογική γεωργία, με την δειλή παρουσία μικρών εκμεταλλεύσεων. Επίσης επανακάμπτει η ποιοτική οινοποιία, με μικρές, κατά κανόνα, αλλά δυναμικές οινοποιητικές μονάδες.

· Η κτηνοτροφία αιγοπροβάτων αναπτύσσεται κυρίως στην περιοχή της Καρυστίας, στην βόρεια Εύβοια αλλά και στους ορεινούς όγκους της κεντρικής Εύβοιας. Επίσης υπάρχει σχετική δραστηριότητα και στο νησί της Σκύρου. Στην περιοχή της Αρτάκης είναι ανεπτυγμένη και η εκτροφή και παραγωγή λευκού κρέατος (ορνιθοτροφεία και μονάδες επεξεργασίας και τυποποίησης). Επίσης υπάρχει στην ίδια περιοχή και μικρή παραγωγή χοιρινού κρέατος με μονάδα επεξεργασίας (σφαγή και διακίνηση).

· Στην Αλιεία, υπάρχει αξιόλογος στόλος μηχανοτρατών ανοιχτής θάλασσας, γρι- γρι μέσης και παράκτιας αλιείας, άλλα μικρότερα σκάφη, καθώς επίσης και ένα ικανοποιητικό πλήθος ιχθυοκαλλιεργειών, κυρίως, στον νότιο Ευβοϊκό

· Στην κεντρική Εύβοια, λειτουργεί μια μεγάλη λατομική μονάδα της ΛΑΡΚΟ, που παράγει μετάλλευμα σιδηρονικελίου, που προωθεί για επεξεργασία στο εργοστάσιο της Λάρυμνας.

· Στην περιοχή Μαντουδίου, επαναλειτουργούν λατομική μονάδα λευκολίθου, που αναπτύσσεται. 

Δευτερογενής τομέας:

Η Εύβοια, κυρίως στην περιοχή της Χαλκίδας και του Αλιβερίου, γνώρισε μεγάλη βιομηχανική και βιοτεχνική ανάπτυξη την 10ετία του ’60 και ’70. Οι δύο πόλεις γνώρισαν μεγάλη πληθυσμιακή άνθιση και οικονομική ευημερία.

Από την 10ετία του ΄90, άρχισε σταδιακά η αποβιομηχάνιση με αποκορύφωμα την 10ετία του ΄10, όπου έκλεισαν ή σταμάτησαν την λειτουργία τους μεγάλες μονάδες, όπως ο ΔΑΡΙΓΚ, τα τσιμέντα της ΑΓΕΤ, το ΣΕΛΜΑΝ, η ΝΕΟΣΕΤ κα. Σ

την περιοχή της Κύμης το εργοστάσιο της Ηλεκτρομηχανικής, με μεγάλες εγκαταστάσεις. Αυτό οδήγησε σε ραγδαία αύξηση της ανεργίας, πολύ πάνω από τον μέσο όρο της χώρας, με τα συνακόλουθα: πτώση της εσωτερικής κατανάλωσης, του εμπορίου, της μικρής παραγωγής και των υποστηρικτικών επιχειρήσεων (μικροκατασκευαστικές, επισκευαστικές).

Σήμερα συνεχίζουν να λειτουργούν:

· Στην περιοχή της Χαλκίδας, η ΤΕΜΠΟ (γερμανικών συμφερόντων, ηλεκτρολογικό υλικό), η ΣΑΜΠΟ, τα Ναυπηγία Χαλκίδας, η ELBISCO (τρόφιμα), η Gallenika (φαρμακευτική), η «Σουλιώτης - Παλλίροια» (τρόφιμα) η «Μιμίκος» (τρόφιμα), ΣΟΓΙΑ Ελλάς, (ελαιουργική) και άλλες μικρότερες. Έχει αναπτυχθεί, στα σύνορα Εύβοιας- Βοιωτίας, ανεξέλεγκτα, άναρχα και χωρίς καμία υποδομή (αποχετεύσεις, οδικό δίκτυο, βιολογικούς κα.) μια άτυπη Βιομηχανική περιοχή, σε γη υψηλής παραγωγικότητας, στην περιοχή της Ριτσώνας.

· Στην περιοχή του Αλιβερίου, εργοστάσιο της ΔΕΗ, τσιμεντάδικο της ΑΓΕΤ, «Παπαδιόχος» (μεταλλευτική), ΒΙΔΟΜΕΤ (μεταλλευτική) και άλλες μικρότερες.

· Επίσης υπάρχει μεγάλο αιολικό και ηλιακό δυναμικό, κυρίως στην Καρυστία, που είναι όμως κι αυτό όπως όλα τα άλλα, άναρχο, χωρίς χωροταξική μελέτη και εντός περιοχής Nature.

· Η αποβιομηχάνιση και το κλείσιμο των εργοστασίων, έχει δώσει ένα μεγάλο απόθεμα, εγκαταλειμμένων κτηρίων και εγκαταστάσεων, που πρέπει να αξιοποιηθούν.

Τριτογενής τομέας 

Η Εύβοια, είναι ένα νησί, που συνδυάζει τουρισμό σε όλες τις μορφές του: χειμερινό (κυρίως γύρο από το όρος Δίρφυς που έχει χιονόστρωση μεγάλο μέρος του χρόνου), θερινό στις όμορφες γνωστές και άγνωστες παραλίες. Υπάρχουν μεγάλες και μικρές ξενοδοχειακές μονάδες (και ενοικιαζόμενα δωμάτια) στην Χαλκίδα, τον Αγ. Μηνά Χαλκίδας, Αιδηψό (που έχει και ιαματικό τουρισμό) στον Ν.Πύργο, στο Πευκί, στα Βασιλικά, στην Αγ. Άννα, στην Λίμνη και τις Ροβιές, στο Λευκαντί, στην Ερέτρια, στα Στύρα και το Μαρμάρι, κα. Με την έλευση της κρίσης πολλά από τα καταλύματα έχουν κλείσει και έχουν συμβάλει κατά πολύ στην αύξηση της ανεργίας.

Έχει γνωστά προσκυνήματα όπως ο Αγ. Ιωάννης ο Ρώσος, ο Όσιος Δαυίδ κα.

Στα Ψαχνά, λειτουργεί το ΤΕΙ Χαλκίδας, που έχει αποδυναμωθεί από το σχέδιο «Αθηνά». Επίσης τα μικροσκάνδαλα που έχουν ακουστεί κατά καιρούς και η κακοδιαχείριση αλλεπάλληλων διοικήσεων που εναλλάσσονται, έχουν δημιουργήσει μια κακή εικόνα για το Ίδρυμα. Δεν αξιοποιήθηκε το επιστημονικό δυναμικό για την μελέτη και ανάπτυξη καινοτόμων δραστηριοτήτων, μέσα από διπλωματικές εργασίες.

Υποδομές:

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που υπάρχει είναι το απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο, που έχει να επανασχεδιαστεί από την 10ετία του ’60, εκτός από μικρές βελτιώσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς και κατά τμήματα, που δεν επαρκούν για τις ανάγκες του νησιού.

Επίσης στους περισσότερους Δήμους δεν υπάρχει αποχέτευση και βιολογικός καθαρισμός, ενώ όπου υπάρχει, συχνά υπολειτουργεί.

Δεν υπάρχει οργανωμένη Βιομηχανική και Βιοτεχνική Περιοχή πουθενά στο νομό, με αποτέλεσμα να υπάρχει ανεξέλεγκτη, άναρχη και ανοργάνωτη ανάπτυξη επιχειρήσεων, που εκτός των άλλων δημιουργεί και περιβαλλοντικά προβλήματα.

Παρ’ ότι στο νησί υπάρχουν μεγάλα λιμάνια (Χαλκίδας, Καρύστου, Κύμης, Μαντουδίου και άλλα μικρότερα), εκτός από την Χαλκίδα δεν έχει κανένα άλλο πύλη εισόδου. Υπάρχουν πολλά αλιευτικά καταφύγια, σ’ όλο το νησί, που πρέπει όμως να αναβαθμιστούν. 

Περιβάλλον: 

Η Εύβοια έχει πλούσιο και ποικίλο περιβάλλον. Από τα πλούσια δάση της βόρειας και κεντρικής (κυρίως) , μέχρι το άγριο τοπίο της νότιας Εύβοιας. Από τα καταγάλανα νερά του Ευβοϊκού και του Αιγαίου, μέχρι τους υδροβιότοπους της. Η προστασία του Περιβάλλοντος είναι πρώτιστης και ζωτικής σημασίας για οποιαδήποτε πρόταση για την αναπτυξιακή πορεία της Εύβοιας.

Με αυτά τα δεδομένα, η Ν.Ε. Εύβοιας συγκροτεί μια πρόταση που καταθέτει στην Κυβέρνηση για να την επεξεργαστεί και να την βάλει μέσα στο αναπτυξιακό της σχεδιασμό.

Αναπτυξιακές προτάσεις της Ν.Ε. Εύβοιας του ΣΥΡΙΖΑ, για την Εύβοια

· Υποδομές:

1. Οδικό Δίκτυο: προΰπόθεση για οποιαδήποτε ανάπτυξη του Νομού είναι η εύκολη και γρήγορη πρόσβαση σ΄ όλους τους προορισμούς. 

Ο άξονας βορά νότου (από Αιδηψό και Ιστιαία μέχρι την Κάρυστο) είναι ζωτικής σημασίας. Σήμερα η απόσταση είναι στα 320χλμ (σε ευθεία περί τα 180) και χρόνος που χρειάζεται να τον διανύσει κανείς, είναι περί τις 4.30 ώρες. Επίσης ο άξονας Χαλκίδα- Κύμη, στο νέο λιμάνι θα δώσει την ώθηση που πρέπει στην επιβατική και εμπορευματική κίνηση στο λιμάνι της Κύμης. 

Οι παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν σταδιακά, αφού έχει γίνει η σχετική μελέτη. Οι παρακάμψεις Χαλκίδας και Βασιλικού ( έργα που είναι ώριμα), θα δώσουν ανάσα στο κυκλοφοριακό φόρτο και θα δώσουν γρήγορη πρόσβαση σε βορρά και νότο.

2. Συγκοινωνίες: η σύνδεση της Χαλκίδας με τον προαστιακό σιδηρόδρομο, από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» μέχρι την πόλη, θα δώσει ώθηση στον τουρισμό. Είναι και πρόταση των Ξενοδόχων. 

Τα πορθμεία Αιδηψού, Αγιόκαμπου στην βόρεια Εύβοια και Ερέτριας, Στύρων στην νότια Εύβοια είναι σήμερα υποβαθμισμένα. Αίτημα των τοπικών κοινωνιών είναι η αναβάθμιση τους και πύκνωμα των δρομολογίων. Επίσης είναι εφικτό να γίνει η θαλάσσια «Εγνατία οδός», από την Αλεξανδρούπολη- Κύμη- Αλιβέρι – Αγ. Μαρίνα, που μειώνει τις αποστάσεις και τα κόστη μεταφοράς.

3. Λιμάνια: Τα λιμάνια της Αιδηψού, Κύμης, Μαντουδίου, Καρύστου, να γίνουν λιμάνια με πύλη εισόδου, που σήμερα δεν έχουν.

4. Βιομηχανικές και Βιοτεχνικές περιοχές: όπως έχει αναφερθεί και πιο πάνω, στην Εύβοια δεν υπάρχει κανένας οργανωμένος χώρος που να μπορεί να υποδεχτεί βιομηχανίες, αλλά και βιοτεχνίες. Πρέπει αυτό να λυθεί, να δημιουργηθούν τέτοιες περιοχές που να είναι χώροι νομιμότητας, για να μπορέσουμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών που ότι λέμε το κάνουμε…

Να υπάρξει χωροταξική μελέτη για την κατανομή των βιομηχανιών – βιοτεχνιών, όπως για παράδειγμα:

Στην περιοχή της Ριτσώνας: Δημιουργία Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙ.ΠΕ. Ριτσώνας)

Στο Πέι Δοκού Χαλκιδας: να ολοκληρωθεί η περιοχή που είχε χαρακτηριστεί σαν βιοτεχνικό πάρκο.

Στο Μαντούδι: να δημιουργηθεί βιομηχανική περιοχή (ΒΙ.ΠΕ. Μαντουδίου), τύπουΒ΄.

Στο Αλιβέρι , . να γίνει 2η μονάδα φυσικού αερίου στον ΑΗΣ Αλιβερίου. Στα παλιά λατομία της ΔΕΗ, να δημιουργηθεί πράσινη βιομηχανική περιοχή με φωτοβολταϊκό πάρκο. 

· Στον πρωτογενή τομέα:

1. Γεωργία: Ο μικρός κλήρος, στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις, δημιουργεί αύξηση στο κόστος παραγωγής των αγροτικών προϊόντων. Πρέπει να ενισχυθεί η συνεργατικότητα, με μέτρα που θα έχουν σχέση με την ενημέρωση των παραγωγών και την περαιτέρω στήριξή τους, μέσα από προγράμματα. 

Για παράδειγμα, η δημιουργία Γραφείων Κ.ΑΛ.Ο στην περιφέρεια και στο κέντρο, θα βοηθούσε σ΄ αυτήν την κατεύθυνση. 

Έχουν αρχίσει να εμφανίζονται τα λεγόμενα πολυδύναμα Αγροκτήματα, που όμως (κατά τα λεγόμενα των επιχειρούντων) είναι ασαφές το νομικό πλαίσιο που τα κανονίζει και δυσκολεύει την λειτουργία τους. Πρέπει να λυθούν τα νομικά ζητήματα, από τα συναρμόδια Υπουργία για να βοηθηθούν στην ανάπτυξή τους. 

Επίσης να ενθαρρυνθούν οι εμπλεκόμενοι με την βιολογική καλλιέργεια, με την ίδρυση και λειτουργία ειδικών λαϊκών αγορών.

2. Κτηνοτροφία: οι συνθήκες (εδαφολογικές, κλιματικές, χλωρίδα) βοηθούν στην ανάπτυξη του ζωικού κεφαλαίου. Το πρόβλημα που υπάρχει είναι η έλλειψη οργάνωσης και υποδομών. Η ίδρυση και λειτουργία ενός μικρού σφαγείου στην βόρεια Εύβοια και ενός τυροκομείου στην νότια Εύβοια, θα έλυνε πολλά προβλήματα, προς αυτή την κατεύθυνση, εκτός των άλλων και στον έλεγχο της διακίνησης και της υγιεινής. Επίσης να ενισχυθεί η παραγωγή εγχώριων ζωοτροφών: να μην υπάρχει χέρσο χωράφι.

3. Αλιεία: Η ιχθυόσκαλα Χαλκίδας είναι σε λειτουργία 40 τόσα χρόνια. Είναι ανάγκη να μεταφερθεί εκτός Πόλης , εκεί που θα δείξει η μελέτη (πχ. εκτός της Αρτάκης) και οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις μπορούν να μετατραπούν με μικρό κόστος σε μια σύγχρονη μαρίνα σκαφών αναψυχής.

4. Υποδομές: υπάρχει ένα ημιτελές έργο: το φράγμα του Μανικιάτη, στο οποίο έχουν κατασπαταληθεί πολλά εκατομμύρια ευρώ. Είναι ώριμο έργο και πρέπει να ολοκληρωθεί. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ύδρευση, άρδευση στον κάμπο του Δίστου, αλλά και για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (σε σύμπραξη με την ΔΕΗ). 

 Επίσης μελετάται και η δημιουργία φράγματος στο ποταμό Μεσσάπιο, για την άρδευση του πεδίου των Ψαχνών, που σήμερα αντιμετωπίζει λειψυδρία (οι γεωτρήσεις παρουσιάζουν ήδη αλάτωση και αυξημένες τιμές 6σθενούς χρωμίου). Το ίδιο πρόβλημα εμφανίζεται και στο Ληλάντιο πεδίο. 

Η επισκευή του υδράυλακα( ξεκινά από το χωριό Πούρνος μέχρι το Αφράτι), που καταστράφηκε στις πλημύρες του ’08, είναι επείγουσα ανάγκη να αποκατασταθεί… 

Ένα μέτρο που θα μπορούσε να βοηθήσει στην καλλίτερη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων και στην ενίσχυση του εισοδήματος των παραγωγών, είναι η δημιουργία Κεντρικής Αγοράς Αγροτικών Προϊόντων, στην περιοχή των Ψαχνών.

· Στον δευτερογενή τομέα:

1. Στην Χαλκίδα υπάρχει ένα εργοστάσιο, τα «Eλληνικά Σωληνουργία» (πρώην Τσαούσογλου), ιδιοκτησίας Εμφιετζόγλου, που είναι χρεωμένο στο ΙΚΑ, στην Εφορεία, στην ΔΕΗ, έχει ενταχθεί στο άρθρο 99 και έχει αναστείλει την λειτουργία του. Παρήγαγε σωλήνες με διεθνείς προδιαγραφές και υψηλής ποιότητας. Είναι έτοιμο για να λειτουργήσει και να παράγει σωλήνες υψηλής πίεσης, κατάλληλες για το δίκτυο του φυσικού αερίου και για γεωτρήσεις στα πετρελαϊκά πεδία. Είναι επιτακτική ανάγκη να «καπνίσει ένα φουγάρο» στην Χαλκίδα της παρακμής και της ανεργίας. 

2. Το λιμάνι της χρεοκοπημένης «ΣΕΛΜΑΝ» μπορεί να αξιοποιηθεί, κατά μέρος του ή στο σύνολό του. Το τμήμα, που είναι και στεγασμένο, μπορεί να μετατραπεί σε αποθήκες logistics, συσκευασίας και διακίνησης, με πλοία, των τοπικών προϊόντων, μειώνοντας και τα κόστη μεταφοράς.

3. Το τσιμεντάδικο της ΑΓΕΤ, στην Χαλκίδα, μπορεί και πρέπει να επαναλειτουργήσει.

4. Οι αργούσες βιομηχανικές μονάδες και το εγκαταλελειμμένο κτηριακό απόθεμα, πρέπει να αξιοποιηθεί. Να οργανώσουμε την καταγραφή, μελέτη αξιοποίησης, την απαλλοτρίωση τους και το πέρασμα σε άλλο πρότυπο. 

5. Η χωροθέτηση και η σωστή κατανομή των αιολικών και ηλιακών πάρκων θα δώσει ώθηση στην ενεργειακή ανασυγκρότηση με φιλικό προς το περιβάλλον δυναμικό και θα βοηθήσει και στην αποδοχή των ΑΠΕ (έχουμε υπερσυγκέντρωση Α/Γ στην Καρυστία, ) από τις τοπικές κοινωνίες.

· Στον τριτογενή τομέα: 

1. Τουρισμός: στην Ερέτρια υπάρχει το «Πεζονήσι» (νησί των Ονείρων) που το καθεστώς του είναι μπερδεμένο και ασαφές. Τις προηγούμενες 10ετίες ήταν κέντρο συνάθροισης τουριστών υψηλής ποιότητας. 

Η ενοικίαση και το πέρασμά του στους ιδιώτες από τον Δήμο Ερέτριας, το απαξίωσε και τώρα είναι εγκαταλελειμμένο και «ερείπιο». 

Θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό και να γίνει μια σοβαρή επένδυση ώστε να γίνει πάλι πόλος έλξης. Επίσης μπορεί να γίνει και μαρίνα σκαφών, στην ανατολική πλευρά του. Να βοηθηθεί ο θερμαλισμός στην Αιδηψό, με φορέα διαχείρισης

2. Τουριστικές συγκοινωνίες: Στην Εύβοια, με τα μεγάλα συγκοινωνιακά προβλήματα, θα μπορούσαν να βρεθούν εναλλακτικές λύσεις, που να ξεπερνούν τις δυσκολίες. Μπορούν να προκηρυχτούν 3 υδατοδρόμια. Ένα στην Βόρεια Εύβοια (Ωρεοί) ένα στην Χαλκίδα και ένα στην νότια Εύβοια (Μαρμάρι). 

Θα δώσουν διέξοδο για τα νησιά των Σποράδων και του ανατολικού Αιγαίου. Θαλάσσια σύνδεση με ταχύπλοα σκάφη (ιπτάμενα δελφίνια) από το Πευκί και το Πήλι, για σύνδεση με τα νησιά. Να ενισχυθούν τα πορθμεία (φέρρυ μπότ) της Αιδηψού, της Ερέτριας, του Μαρμαρίου. Να συνδεθεί το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» με την Χαλκίδα, με προαστιακό σιδηρόδρομο.

3. Στην υγεία: Να επισπευστούν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του Νέου Νοσοκομείου Χαλκίδας, πιέζοντας τον Δήμο να είναι συνεπής στα χρονοδιαγράμματα. Να ενισχυθεί το Κέντρο Υγείας Ιστιαίας με προσωπικό και μέσα, στην προοπτική να γίνει μικρό νοσοκομείο, στα πρότυπα των νοσοκομείων Κύμης και Καρύστου.

4. Στην Παιδεία: Υπάρχει ανάγκη δημιουργίας δομών ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων που να καλύπτει τις ανάγκες της νότιας Εύβοιας. Ειδικό Δημοτικό στο Αλιβέρι και Ειδικό Γυμνάσιο Λύκειο (στα Κριεζά;) 

Στην Χαλκίδα υπάρχει κτήμα 29 στρεμμάτων, που σήμερα βρίσκεται το ΕΕΕΕΚ Χαλκίδας, χαρακτηρισμένο για σχολική στέγη. Να προγραμματιστεί η κατασκευή όλων των δομών Ειδικής Αγωγής. 

Πολύ χρήσιμο θα ήταν η δημιουργία αγροτοδιατροφικού τμήματος και διαχείρισης συνεταιριστικών επιχειρήσεων και διακίνησης προιόντων, στο ΙΕΚ Χαλκίδας (υπάρχει κτήριο στην Ν. Αρτάκη, το πρώην ΚΕΓΕ, ιδιοκτησίας ΥΠΑΑΤ). Το Μουσικό Γυμνάσιο και Λύκειο δεν έχει κτήριο να στεγαστεί. Πρέπει να ανεγερθεί κτήριο να στεγάσει τις αυξημένες ανάγκες του.

Η Χαλκίδα έχει μακρά παράδοση στην Ναυπηγική τέχνη, μια τέχνη που με το πέρασμα του χρόνου τείνει να εξαφανιστεί. 

Υπάρχει ενδιαφέρον από ομάδα ναυπηγών, για την δημιουργία σχολής ναυτικής παραδοσιακής τέχνης (καραβομαραγκοί) στα ΚΕΤΕΚ (σχολές του ΟΑΕΔ) αλλά και ναυτικού μουσείου στην Χαλκίδα. 

 Η Δημόσια Βιβλιοθήκη Χαλκίδας, στεγάζεται σε ένα παλιό Νεοκλασικό κτήριο που χρήζει επισκευών. Θα πρέπει να βρεθεί και νέος χώρος για να στεγάσει το πλούσιο αρχειακό υλικό, που σήμερα βρίσκεται σε αποθήκες.

5. Επίσης χρειάζονται γενναία(;) επισκευή, το Γυμνάσιο Βασιλικού (το παλαιότερο σχολικό κτήριο στην Χαλκίδα) και ανακατασκευή του παραδοσιακού Δημοτικού σχολείου της Κύμης (που κάηκε πριν λίγα χρόνια)

6. Πολιτισμός: Να αναδειχθούν τα μνημεία της Εύβοιας, μέσα από ένα 5ετές πρόγραμμα: ο αρχαιολογικός χώρος της Ερέτριας, ο χώρος της Αυλιδείας Αρτέμιδας των Ομηρικών χρόνων (υπάρχει συγκροτημένη πρόταση), τα Μεσαιωνικά Μνημεία κά. 

· Περιβάλλον: οι βιολογικοί καθαρισμοί και οι αποχετεύσεις θα λύσουν ένα σοβαρό ζήτημα μόλυνσης και υποβάθμισης κυρίως του θαλάσσιου περιβάλλοντος. 

Στην Εύβοια υπάρχουν αρκετοί υδροβιότοποι με πιο σημαντικούς το «μικρό και μεγάλο Λιβάρι» στην βόρεια Εύβοια, το «Λιβάδι» ( Κωλοβρέχτης) στα σύνορα των δήμων Χαλκίδας και Μεσσαπίων, και της λίμνης του «Δύστου» στο Αλιβέρι . Και οι τρείς υδροβιότοποι δέχονται μεγάλη πίεση από καταπατητές με αποτέλεσμα να διακυβεύεται και η ύπαρξή τους. Θα πρέπει να ιδρυθεί κοινός φορέας διαχείρισης, πλήρης οριοθέτηση και αποκατάσταση τους.

Υπόμνημα

*Βάζοντας σε προτεραιότητα τα προτεινόμενα έργα:

· Τα έργα των υποδομών: 

· Ο άξονας βορά – νότου. 

· Η παρακάμψη της Χαλκίδας και προοπτικά την παράκαμψη του Βασιλικού. 

· Ο δρόμος Αλιβέρι – Κύμη (λιμάνι). 

· Τα φράγματα: «Ψαχνών» (Μεσσάπιος) και να επικαιροποιηθεί μελέτη σκοπιμότητας για τον Μανικιάτη. 

· Η επισκευή και αποκατάσταση του υδραύλακα στον Λήλα.

· Η δημιουργία των βιομηχανικών και βιοτεχνικών περιοχών, μετά από χωροταξικό σχεδιασμό όπως για πχ: 

Στην περιοχή της Ριτσώνας: Δημιουργία Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙ.ΠΕ. Ριτσώνας)

Στο Πέι Δοκού Χαλκιδας: να ολοκληρωθεί η περιοχή που είχε χαρακτηριστεί σαν βιοτεχνικό πάρκο.

Στο Μαντούδι: να δημιουργηθεί βιομηχανική περιοχή (ΒΙ.ΠΕ. Μαντουδίου) τύπου Β΄.

Στο Αλιβέρι , να γίνει 2η μονάδα φυσικού αερίου στον ΑΗΣ Αλιβερίου. 

Στα παλιά λατομία της ΔΕΗ, να δημιουργηθεί πράσινη βιομηχανική περιοχή με φωτοβολταϊκό πάρκο.

· Να γίνουν πύλες εισόδου στα 4 λιμάνια (Αιδηψού, Μαντουδίου, Κύμης, Καρύστου) . 

· Μεταφορά της Ιχθυόσκαλας Χαλκίδας. 

Στην Πρωτογενή παραγωγή: 

· Γραφεία ενημέρωσης για την Κοινωνική Αλληλέγγυα Οικονομία (ΚΑΛΟ). Σφαγείο στην Βόρεια Εύβοια και τυροκομείο στην Καρυστία. 

Στην Δευτερογενή παραγωγή:

· Να βοηθήσουμε να μπει σε λειτουργία το εργοστάσιο «Ελληνικά Σωληνουργία». 

· Να μελετηθεί η βιωσιμότητα του τσιμεντάδικου της ΑΓΕΤ, να πιέσουμε την ιδιοκτησία να ξεκαθαρίσει την προοπτική του εργοστασίου στην Χαλκίδα, μια και έχει γίνει σοβαρή επένδυση, πριν αναστείλει την λειτουργία του.

· Να γίνει καταγραφή του κτηριακού αποθέματος των κλειστών βιομηχανιών – βιοτεχνιών, σαν πρώτο βήμα και η μελέτη αξιοποίησής του.

Στην Τριτογενή παραγωγή: 

· να γίνει η θαλάσσια «Εγνατία οδός», από την Αλεξανδρούπολη- Κύμη- Αλιβέρι – Αγ. Μαρίνα, που μειώνει τις αποστάσεις και τα κόστη μεταφοράς. 

· Να αξιοποιηθεί «Το νησί των Ονείρων» στην Ερέτρια. 

· Σύνδεση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» με την Χαλκίδα, με τον προαστιακό σιδηρόδρομο. 

· Να ενισχυθούν τα πορθμεία Αιδηψού, Ερέτριας, Μαρμαρίου. 

· Ολοκλήρωση του νέου Νοσοκομείου Χαλκίδας. 

· Ίδρυση και λειτουργία δομών της Ειδικής Αγωγής στην περιοχή του Αλιβερίου. 

· Ανέγερση νέου σχολικού συγκροτήματος στην Χαλκίδα για την στέγαση των δομών της Ειδικής Αγωγής. 

· Ανέγερση του Μουσικού Γυμνασίου Λυκείου στην Ν. Αρτάκη (υπάρχει το οικόπεδο εμβαδού 4,5 στρεμάτων). 

· Δημιουργία σχολής αγροτοδιατροφικού τομέα και διαχείρισης συνεταιριστικών επιχειρήσεων, στο ΙΕΚ Χαλκίδας. 

· Ίδρυση σχολής ναυπηγικής τέχνης στις σχολές του ΟΑΕΔ στο Βασιλικό. 

· Επισκευή του Γυμνασίου Βασιλικού και ανακατασκευή του 1ου Δημοτικού Κύμης. 

· Ίδρυση κοινού φορέα διαχείρισης για τους υδροβιότοπους της Εύβοιας.

Η Νομαρχιακή Επιτροπή Εύβοιας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...