Δευτέρα 14 Απριλίου 2014

Με σχεδιασμό και πρόγραμμα πάμε Αλλιώς!

Με σχεδιασμό και πρόγραμμα πάμε Αλλιώς!
Οι Δημοτικές εκλογές να πάψουν να αποτελούν πεδίο προσωπικών αντιπαραθέσεων και στρατηγικών, αλλά να αποτελέσουν πεδίο σύγκρουσης ιδεών.

Η ασκούμενη πολιτική τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας έχει σαν αποτέλεσμα την καταστροφή του παραγωγικο ιστού και την εξαθλίωση μεγάλου κομματιού του πληθυσμού, με μοναδικό γνώμονα την εξυπηρέτηση των αριθμώ και των συμφερόντων των δανειστών της χώρας.

Αυτό δε θα μπορούσε παρά να έχει τις συνέπειες του και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Οι Δήμοι και οι Περιφέρειες σήμερα στην Ελλάδα διαχειρίζονται μόλις το 2,8% του Α.Ε.Π. και 5,6% του συνόλου τω δημόσιων δαπανών έναντι 17% και 33,1% αντίστοιχα του μέσου όρου της Ευρώπης των 27!

Η χρηματοδότηση των Δήμων τα τελευταία τρία χρόνια μειώθηκε κατά 75%.

Η σύσταση του «Παρατηρητηρίου» καταλύει τη συνταγματικά κατοχυρωμένη αυτοτέλεια των Δήμων.

Ξεκαθαρίζουμε ότι είμαστε ενάντιοι σ` αυτές τις πολιτικές και επιδιώκουμε την ανατροπή τους!

Καλλικράτης και Τοπική Αυτοδιοίκηση
Το θεσμικό πλαίσιο που δημιουργήθηκε για τους Δήμους και καθόρισε μεταξύ άλλων και την έκταση που αυτο καταλαμβάνουν, στηρίχθηκε σε μια μεγάλη ανακρίβεια που έλεγε ότι οι Δήμοι μας ήταν μικροί και αδύναμο οικονομικά. Τα επίσημα στοιχεία καταδεικνύουν ότι στην Ελλάδα ο μέσος πρωτοβάθμιος Καλλικρατικός ΟΤΑ έχε 34.780 κατοίκους και έκταση 406 τετρ. χλμ., τη στιγμή που οι αντίστοιχοι μέσοι όροι στην Ε.Ε. των 27 είναι 5.630 κάτοικοι και 50 τετρ. χλμ. περίπου.

Με την εφαρμογή του σχεδίου «Καλλικράτης» μετατρέψανε τους Δήμους από κοιτίδες Δημοκρατίας κα αυτοδιοίκησης, σε κομμάτι του κρατικού μηχανισμού που εκτελεί κι αυτό τις σχεδιαζόμενες πολιτικές. Σ` αυτό συνέτεινε και η αδυναμία του δικού μας, απερχόμενου, Δημοτικού Συμβουλίου να παίξει διαφορετικό ρόλο.

 Επιδίωξη μας είναι ο Δήμος μας να επιτελέσει, επιτέλους, το ρόλο του και να μετατραπεί εκ νέου σε κύτταρο Δημοκρατίας αλληλεγγύης και τοπικής αναπτυξιακής πολιτικής!

Κομματική εξάρτηση
Η επί σειρά ετών προσκόλληση των δημοτικών παρατάξεων στους κομματικούς μηχανισμούς και τα συμφέροντ τους, οδήγησαν τους Δήμους σε πλήρη απαξία και εγκλώβισαν τους Δημότες.

Τα τελευταία χρόνια, ειδικά έπειτα από την κατάρρευση του «δικομματισμού», οι δημοτικές παρατάξεις που τα προηγούμενο διάστημα επικαλούνταν την κομματική τους ταυτότητα ως μοναδικό επιχείρημα για να εγκλωβίσου τους ψηφοφόρους με επιχειρήματα του τύπου «εμείς είμαστε του τάδε κόμματος, ψηφίστε μας», κρύβονται πίσω από το μανδύα του δήθεν «ανεξάρτητου», απαξιώνοντας ακόμα περισσότερο το κομματικό σύστημα που τους εξέθρεψε και προσβάλλοντας ακόμα και τους πολίτες που τους στήριξαν!

Για μας, οι πολιτικές δυνάμεις αποτελούν κύτταρα της Δημοκρατίας και οι πολίτες πρέπει να μετέχουν σ` αυτές.
Η παράταξη μας αποτελείται από πολίτες που ανήκουν ή δρουν ενεργά μέσα σε πολιτικούς φορείς. 
Διατηρούμε όμως τον αδέσμευτο χαρακτήρα μας απέναντι σε κάθε είδους κομματικές δεσμεύσεις!
Πιστεύουμε σε μια Τοπική Αυτοδιοίκηση που τα Δημοτικά Συμβούλια δεν θα είναι προϊόντα
κομματικών διεργασιών, αλλά, οι εκλεγμένοι Σύμβουλοι θα χαρακτηρίζονται από την κοινωνική του δράση και θα είναι εκφραστές της βούλησης των πολιτών.

Οι δυο βασικοί μας στόχοι είναι η Δημοκρατία και η Παραγωγική ανασυγκρότηση

1. Δημοκρατία - Διαφάνεια - Συμμετοχή
Ο τρόπος με τον οποίο ο Δήμος αντιλαμβάνεται τη σχέση του με τους Δημότες και τους φορείς στους οποίους αυτοί μετέχουν πρέπει άμεσα να αλλάξει. Ο αλληλοσεβασμός, η συνεργασία, η συμμετοχή, η αμφίδρομη επικοινωνία και ενημέρωση πρέπει να είναι οι βασικές αρχές.

Καμία πρόοδος δε μπορεί να επιτευχθεί, δίχως την ενεργοποίηση του συνόλου των κοινωνικών δυνάμεων του τόπου με διαδικασίες δημοκρατικές και διαφανείς.

Γι` αυτό το λόγο δεσμευόμαστε για:

Μεταφορά των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου στην έδρα του Δήμου.
Δημόσια, ραδιοφωνική αναμετάδοση των συνεδριάσεων του Δ.Σ.
Συνεδριάσεις του Δ.Σ., σε τακτά χρονικά διαστήματα, στην έδρα των πρώην Καποδιστριακών Δήμων.
Αξιοποίηση όλων των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου και όχι μόνο αυτών της συμπολίτευσης.
Λειτουργία του Δ.Σ. με απόλυτη δημοκρατία ώστε να πάψει να αποτελεί όργανο του εκάστοτε Δημάρχου.
Πραγματική ενεργοποίηση των Τοπικών Συμβουλών με μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και δικό τους προϋπολογισμό.

Ενεργοποίηση θεσμών όπως οι λαϊκές συνελεύσεις και τα τοπικά δημοψηφίσματα.
Στενή συνεργασία με φορείς και συλλόγους.
Εξάμηνες απολογιστικές και προγραμματικές συνελεύσεις, όχι μόνο οικονομικού χαρακτήρα.
Θέσπιση της «ημέρας του Δημότη», σε εβδομαδιαία βάση.
Κατάρτιση πραγματικού προϋπολογισμού και τεχνικού προγράμματος ύστερα από διαβούλευση με την κοινωνία,
ελαχιστοποιώντας έτσι τις αναθεωρήσεις και περιορίζοντας τις κατατμήσεις έργων.
Κατάργηση των απευθείας αναθέσεων. Ούτε μία προμήθεια δίχως ανοιχτό, δημόσιο διαγωνισμό.
Πλήρη διαφάνεια στις προσλήψεις.

2. Παραγωγική ανασυγκρότηση
Ο Δήμος δεν είναι και δεν πρέπει να μετατραπεί σε «πλασιέ» επαγγελμάτων ή σε μηχανισμό προώθησης οικονομικών συμφερόντων. Οφείλει όμως να θέσει το πλαίσιο, τις αρχές και να δημιουργήσει τις υποδομές που απαιτούνται ώστε οι Δημότες του να ευημερούν κοινωνικά και οικονομικά.

Ο τόπος μας έχει ανάγκη από ένα Δήμο μπροστάρη στον παραγωγικό ανασχεδιασμό.
Με στοχευμένες ενέργειες εντοπίζουμε και καταγράφουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής. Βρίσκουμε τους τρόπους να μετατραπούν τα πλεονεκτήματα σε εμπορεύσιμα προϊόντα και οργανώνουμε την προώθησή τους ώστε να παράγεται εισόδημα. Υποστηρίζονται βοηθητικά από τον Δήμο οι κάτοικοι, ώστε με την οργάνωση κοινωνικών, συλλογικών, συνεταιριστικών και επιχειρηματικών σχημάτων να στραφούν σε εξωστρεφείς δραστηριότητες στηριγμένες στην δημιουργία προστιθέμενης αξίας και στις εξαγωγές.

Τέτοια προϊόντα, τομείς και ενέργειες είναι ο τουρισμός με εναλλακτική μορφή, στηριγμένος στην τοπική παραγωγή της γεωργίας, κτηνοτροφίας και αλιείας, όλων των ειδών οι παραγωγές της υπαίθρου, τα λατομεία (σύγχρονα και αρχαία), τα λιμάνια και η Όχη.

Στόχοι μας:

Τουρισμός
Διερεύνηση και προώθηση κάθε μορφής εναλλακτικού τουρισμού και σύνδεση του με την παραγωγή τοπικών προϊόντων.

Ανάδειξη των μονοπατιών της περιοχής που συνδέουν τα ιστορικά και φυσικά μνημεία.
Δημιουργία του «Δρόμου των λατομείων» με την διασύνδεση των αρχαίων λατομείων με τα σύγχρονα.

Αγροτοκτηνοτροφικός τομέας
Ανάληψη πρωτοβουλίας για «πλήρες πρόγραμμα ονομασίας προέλευσης» ή «γεωγραφικής ένδειξης» για το ντόπιο τυρί και το κατσίκι.

Προώθηση δημιουργίας κτηνοτροφικού συνεταιρισμού με στόχο την παρουσία του στην Κεντρική Αγορά Αθηνών(Βαρβάκειος).
όΣτήριξη για δημιουργία συνεταιριστικού τυροκομείου και με ατομικές αίθουσες τυροκόμησης.
Πρόγραμμα αναδιάρθρωσης αμπελώνων.

Υποδομές
Δίνουμε άμεση προτεραιότητα σε ένα σημαντικό έργο υποδομής για κάθε μια από τις τέσσερις Δημοτικές Ενότητες
του Δήμου Καρύστου.

Κάρυστος: 
Εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης με στόχο την υλοποίηση προγράμματος εκτεταμένων πεζοδρομήσεων.

Μαρμάρι: 
Ολοκλήρωση του βιολογικού καθαρισμού, του δικτύου αποχέτευσης και της σύνδεσης των κτιρίων με αυτό. Επίβλεψη & βελτίωση της λειτουργίας και συντήρησης του ΒΙΟΚΑ ώστε να λειτουργεί χωρίς επιπτώσεις στον περιβάλλοντα χώρο.

Στύρα
Επίλυση του ζητήματος του νέου λιμένα Στυρέων.

Καφηρέας: 
Ολοκλήρωση του κεντρικού οδικού άξονα Αντιά – Αμυγδαλιά και επέκταση έως το Καλλιανού.
Ιδιοκτησιακό - Λατομεία

Διεκδίκηση για άμεση ένταξη του Δήμου Καρύστου στο Εθνικό Κτηματολόγιο.
Νομική βοήθεια για την επίλυση του ιδιοκτησιακού ζητήματος.
Παροχή κάθε δυνατής βοήθειας ώστε να επιλυθεί το ζήτημα της αδειοδότησης των λατομείων πλακών Καρύστου.

Σύλλογοι - Παραγωγικοί φορείς
Στενή συνεργασία με όλους τους επαγγελματικούς φορείς και συλλόγους.

Ενίσχυση όλων των παραγωγικών φορέων με δράσεις όπως σεμινάρια, ημερίδες, νομική κάλυψη κλπ.

Το διάστημα έως και τις εκλογές η Κίνησή μας θα παρουσιάσει ένα πλήρες Πρόγραμμα Θέσεων και για όλα τα υπόλοιπα σοβαρά ζητήματα που απασχολούν τον τόπο μας.


Καλούμε όλους τους πολίτες, τους φορείς και τις συλλογικότητες να στηρίξουν την προσπάθεια μας ώστεο τόπος μας να αφήσει πίσω το παλιό και να κάνει βήματα προς τα μπρός, βαδίζοντας ...



Η θέση μας για τον Καλλικράτη και το ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης



Ο θεσμός της τοπικής αυτοδιοίκησης για εμάς δεν είναι μια ακόμη κρατική υπηρεσία με στόχο την εφαρμογή των κεντρικών πολιτικών αποφάσεων. Δεν είναι ένας ακόμη φορομπηχτικός μηχανισμός! Η τοπική αυτοδιοίκηση είναι το κύτταρο της δημοκρατίας και της αλληλεγγύης. Δίνει τη δυνατότητα στο πολίτη να εκφράσει τις διαφωνίες του και ταυτόχρονα να σχεδιάσει το μέλλον του σε τοπικό επίπεδο.

ΑΛΗΘΕΙΕΣ & ΨΕΜΜΑΤΑ

1. Στην Ελλάδα ο μέσος πρωτοβάθμιος
Καλλικρατικός ΟΤΑ έχει 34.780 κατοίκους και έκταση 406 τετρ.χλμ, τη στιγμή που οι αντίστοιχοι μέσοι όροι στην ΕΕ 27 είναι 5.630 κάτοικοι και 50 τετρ.χλμ περίπου.

2. Οι ανάπηροι θεσμικά και οικονομικά Δήμοι και Περιφέρειες διαχειρίζονται σήμερα μόλις το 2,8% του Α.Ε.Π. και 5,6% του συνόλου των δημόσιων δαπανών έναντι 17% και 33,1% αντίστοιχα του μ.ο. της Ευρώπης των 27 (στοιχεία της Ε.Ε. 2010). Σύμφωνα με την Eurostat οι ελληνικοί δήμοι είναι οι πιο φτωχοί και οι λιγότερο χρεωμένοι.

3. Μειώθηκε δραματικά η κρατική χρηματοδότηση (-75%), τους ανατέθηκαν (+60%) νέες αρμοδιότητες χωρίς χρήματα. Παράλληλα διαλύονται δημοτικές κοινωνικές δομές, παράγεται πλεονάζον προσωπικό με σταθερή σχέση εργασίας, ανοίγοντας την πόρτα για αντικατάστασή τους με εργαζόμενους ελαστικών μορφών απασχόλησης, χωρίς εργασιακά δικαιώματα.

4. Την ίδια στιγμή, εμπορευματοποιούνται και ιδιωτικοποιούνται βασικές λειτουργίες των Δήμων. Εκποιείται ο δημόσιος πλούτος που κατέχουν και η διαχείριση τους περιέρχεται σε αδυναμία. Έτσι, ο δημόσιος χαρακτήρας της Τ.Α. απαξιώνεται στη συνείδηση των πολιτών.

5. Επιπλέον με τη σύσταση του Παρατηρητηρίου που ελέγχει συστηματικά τους Ο.Τ.Α. καταλύεται η συνταγματικά κατοχυρωμένη αυτοτέλειά τους. Μέσω αυτού, θα παρακολουθείται σε μηνιαία βάση η εκτέλεση του προϋπολογισμού όλων των ΟΤΑ. Σε περίπτωση που διαπιστώνονται αποκλίσεις, θα επιβάλλεται: α) περιορισμός των δαπανών (επενδύσεις, δημόσια έργα) - εξαιρούνται μόνο οι υποχρεώσεις μισθοδοσίας και λοιπές απολύτως μη ανελαστικές δαπάνες, χρησιμοποιώντας προς τούτο, καθ' όλο ή κατά μέρος και την ΣΑΤΑ β) υποχρεωτικές μετατάξεις προσωπικού, γ) υπέρμετρη αύξηση των δημοτικών τελών τουλάχιστον κατά 100% (θα ενισχυθεί η πρωτοφανής λιτότητα).

ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΗΣ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΥΣΤΟΥ, ΔΙΟΤΙ:

 Ενώ από την μια ευνοεί την αντιμετώπιση κοινών ζητημάτων σε τομείς όπως ο Τουρισμός, οι Μεταφορές/Συγκοινωνίες, η Ενέργεια, η Διαχείρισης Απορριμμάτων και το Περιβάλλον, από την άλλη, είναι πρόβλημα η μεγάλη έκταση του Δήμου, η αδυναμία παροχής άρτιων Υπηρεσιών στους δημότες των διαμερισμάτων, η έλλειψη άμεσης δημοκρατίας τοπικά, η έλλειψη κοινωνικού ελέγχου και συμμετοχής στην τοπική εξουσία και ο αποκλεισμός των πολιτών της περιφέρειας από την άμεση συμμετοχή στην επίλυση τοπικών υποθέσεων.

 Στις προθέσεις μας είναι να προκαλέσουμε ευρεία συζήτηση, ώστε, με δημοκρατικές διαδικασίες να αποφασίσουμε τι Δήμο θέλουμε, να διεκδικήσουμε όχι μόνο την αναδιάρθρωση των σημερινών Καλλικρατικών ορίων, αλλά και να απαιτήσουμε την βαλλόμενη από την κυβερνητική πολιτική λειτουργία των θεσμών.

ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΠΡΟΒΑΛΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΜΑΣ

Ο Παντογνώστης Δήμαρχος!

Το ξεπερασμένο μοντέλο του Συγκεντρωτικού Δημάρχου όχι μόνο εφαρμόστηκε στην περιοχή μας αλλά, υιοθετήθηκε από τις εκάστοτε Συμπολιτεύσεις και Αντιπολιτεύσεις για χρόνια τώρα.

Η μέχρι τώρα σαθρή και ανήθικη πολιτική της Κεντρικής Σκηνής που έφερε τα Μνημόνια και την ελληνική κοινωνία στην αποδήμηση και την καταστροφική φτωχοποίηση, επέβαλλε την πρακτική να είναι οι Δήμοι και οι δημοτικοί άρχοντες στηρίγματα και βραχίονες της διαπλεκόμενης και ρουσφετολογικής της ιδεολογίας. Μερικοί αντιστάθηκαν, πολλοί όμως αποδείχτηκαν «πρόθυμοι».

Αυτές οι πολιτικές πρέπει να σταματήσουν άμεσα! Για να σταματήσουν πρέπει να ηττηθούν οι εκφραστές τους.

Δεν γίνεται να συμβάλεις στην εφαρμογή μιας πολιτικής που θα έχει στο κέντρο της την ανασυγκρότηση, την δημοκρατία και την κοινωνική αλληλεγγύη με το να χτυπάς φιλικά τις πλάτες των δημοτών, να αναμένεις οφέλη από τα κεράσματα, να ακυρώνεις με τερτίπια την συμμετοχή και ενημέρωση των πολιτών, να καθορίζεις τα τεχνικά έργα του δήμου μόνο με τις εκλογικές ανάγκες της Συμπολίτευσης, να ασπάζεσαι αδιαμαρτύρητα, βουβά, απαίδευτα την γνώμη του «αλάνθαστου» αρχηγού.

Ο στρεβλός Καλλικράτης, στον «κορσέ» της μνημονιακής πολιτικής, με διαχειριστές τους «πρόθυμους» θα είναι καταστροφή.

Στοχεύουμε στην αλλαγή όχι των προσώπων αλλά των πολιτικών!

ΘΕΣΕΙΣ - ΣΤΟΧΟ  ΜΕΣΑ & ΜΕΤΡΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Η Κίνησή μας αναλαμβάνοντας την διακυβέρνηση του Δήμου, ενεργοποιεί άμεσα τους δημοκρατικούς θεσμούς στο Κέντρο και την Περιφέρεια, έστω και στα περιορισμένα πλαίσια του Καλλικράτη. Αυτό ανταποκρίνεται στην απαίτηση για Δημοκρατία σε τοπικό και συνολικό επίπεδο και υλοποιεί την αντίληψή μας για ανάληψη πρωτοβουλιών από τους πολίτες, ώστε να λύνουν τοπικά τα προβλήματά τους με τις δικές τους ιδέες, γνώσεις, εμπειρίες και προτάσεις.

 Στα πλαίσια αυτά το Δημοτικό Συμβούλιο, κεντρικά, συνεπικουρεί, ενισχύει και συνθέτει τις κοινές ή επί μέρους λύσεις. Παράλληλα διαμορφώνει την συνολική πολιτική, βάζει προτεραιότητες και διαχειρίζεται τα οικονομικά. Τα σοβαρά καθήκοντα των Συμβούλων απαιτούν ενημέρωση, ενασχόληση, υπευθυνότητα, συμμετοχή, διαμόρφωση προτάσεων και πολιτική διορατικότητα.

 Δημιουργείται άμεσα η Εκτελεστική Επιτροπή για τον συντονισμό της εκτελεστικής λειτουργίας, η Οικονομική Επιτροπή, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, η Επιτροπή Διαβούλευσης, το Συμβούλιο ένταξης μεταναστών και ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης. Η δημιουργία αυτών των οργάνων «στα χαρτιά» και τις εξαγγελίες είναι το μόνο εύκολο. Η Κίνησή μας, ως μη δημαρχο-κεντρική, δεν μπορεί να λειτουργήσει και διοικήσει χωρίς την πλήρη δραστηριοποίηση αυτών. Η ενίσχυση και η βέλτιστη λειτουργία αυτών των θεσμών (καθώς και άλλων) είναι το εργαλείο που βοηθά να έχουμε θετικά αποτελέσματα στην διοίκηση του Δήμου.

 Στόχος μας η στενή συνεργασία με όλους τους κοινωνικούς συλλόγους και φορείς του Δήμου.

 Στα Δημοτικά και Τοπικά διαμερίσματα πέρα από τα Συμβούλια και την εκπροσώπησή τους στο Δημοτικό Συμβούλιο, ανατίθεται ο σοβαρός ρόλος της αυτόνομης, ανεξάρτητης, αποφασιστικής διαμόρφωσης της τοπικής πολιτικής. Πολιτική που θα έχει να κάνει με την διαχείριση των οικονομικών και φυσικών πόρων, με την αντιμετώπιση των προβλημάτων υποδομών και καθημερινότητας και με ζητήματα δημοκρατικής συμμετοχής.

Εργαλεία τους είναι η συνεχής δραστηριοποίηση των τοπικών λαϊκών συνελεύσεων που όχι μόνο θα παίρνουν κρίσιμες αποφάσεις για το τι θα περιέχει το Επιχειρησιακό Σχέδιο και το Τεχνικό Πρόγραμμα για τον τόπο τους, αλλά και για την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών, για την εξυπηρέτηση των πολιτών και για την τοπική οικονομική δραστηριότητα (ανάπτυξη, τουρισμός, βοσκοτόπια, δάση κλπ). Τα Τοπικά Συμβούλια και οι λαϊκές συνελεύσεις παίζουν το ρόλο τους στο έπακρο (και παρά πάνω) ως σοβαρότατα δημοκρατικά εργαλεία μιας υπεύθυνης Διοίκησης που ειλικρινά επιθυμεί να φέρει αποτελέσματα.

Με την αξιοποίηση όλων αυτών των εργαλείων επιτυγχάνουμε την κινητοποίηση και αξιοποίηση όλων των παραγωγικών δυνάμεων και κοινωνικών φορέων της περιοχής, με στόχο να δώσουμε ώθηση στον τόπο!



Με σχεδιασμό και πρόγραμμα




Θεωρώντας οτι τα λιμάνια του Δήμου μας, τα οποία πρόσφατα πέρασαν υπό ιδιωτικό έλεγχο, έχουν εξέχουσα σημασία τόσο στην οικονομική ζωή του τόπου όσο και στην καθημερινότητα των κατοίκων του. Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΥΣΤΟΥ αλλιώς!προγραμμάτισε συνάντηση εκπροσώπων της με την ΟΛΝΕ ΑΕ ώστε να συζητήσει σημαντικά ζητήματα αρμοδιοτήτων της, όπως:

. πιθανά επενδυτικά σχέδια 

. πρόστιμα για παράνομες κατασκευές στη λιμενική ζώνη Καρύστου 

. κόστος εκμίσθωσης χώρου τραπεζοκαθισμάτων στις λιμενικές ζώνες 

. κόστος ελλιμενισμού αλιευτικών και τουριστικών σκαφών 

. διαρκής μείωση βαθικών λιμένα Καρύστου 

. αποκατάσταση βλαβών Pillars (Μετρητές παροχής νερού και ρεύματος) 

. επέκταση κεντρικού μόλου λιμένα Μαρμαρίου για ελλιμενισμό αλιευτικών.και τουριστικών σκαφη 


.ζητήματα λιμένα Στυρών




Οι Θέσεις μας για την κτηνοτροφια




Στον τόπο μας παραδοσιακές δραστηριότητες, όπως η κτηνοτροφία και η γεωργία απαξιώθηκαν και οδηγούνται σε αφανισμό. Οι κτηνοτρόφοι σήμερα, είναι θύματα των φορομπηχτών πολιτικών των μνημονίων και ταυτόχρονα πλήττονται απ’ τις απαρχαιωμένες πρακτικές των ατομικών εξυπηρετήσεων απ’ το Δήμο.   
Θεωρούμε ότι ο μόνος τρόπος να ανατραπούν οι πολιτικές που οδηγούν όλους μας σε μαρασμό, είναι η ανάπτυξη ενός νέου συνεταιριστικού κινήματος, απαλλαγμένου από τις εξαρτήσεις και στρεβλώσεις που σκόπιμα δημιούργησε ο δικομματισμός.
Χαιρετίζουμε λοιπόν την προσπάθεια που κάνουν οι κτηνοτρόφοι να ξαναζωντανέψουν το σύλλογο τους.
Πιστεύουμε ότι όλοι πια κατανοούν ότι οι πρακτικές που μέχρι σήμερα ακολουθεί ο Δήμαρχος και προσπαθεί να αντιγράψει η αντιπολίτευση, έχουν παρέλθει. Ο δρόμος μέχρι το κονάκι του κάθε κτηνοτρόφου ή η υπόσχεση για νομιμοποίηση του μαντριού χωρίς τοπογραφικό, εξυπηρετεί την καθημερινότητα, αλλά δεν μπορεί να αποτελέσει λύση στο πρόβλημα επιβίωσης που αντιμετωπίζει. Ο Δήμος μας οφείλει να σταθεί δίπλα στους κτηνοτρόφους συλλογικά και όχι ατομικά, ανάλογα με τις ψήφους της κάθε οικογένειας. Να τους βοηθήσει πρακτικά και με νέες ιδέες, ώστε να στραφούν στην ανάληψη καινοτόμων δράσεων και στην παραγωγή ανταγωνιστικών προϊόντων.
Προς αυτή την κατεύθυνση καταθέτουμε σήμερα συγκεκριμένες προτάσεις για τον κτηνοτροφικό τομέα.
Ο Δήμος σε συνεργασία με τους κτηνοτροφικούς συλλογικούς φορείς πρέπει άμεσα να διεκδικήσει:
  Α.  Να γίνει επίκαιρο το Πρόγραμμα  διατήρησης αυτοχθόνων φυλών ζώων, ώστε να ενταχθεί σ` αυτό η ντόπια προβατίνα. Αυτή η ενέργεια θα έχει άμεσο οικονομικό αποτέλεσμα, καθώς θα προσφέρει μια έξτρα επιδότηση στον παραγωγό ξεχωριστή από το συνολικό σύστημα επιδοτήσεων. Είναι γνωστό άλλωστε ότι στα πλαίσια της νέας ΚΑΠ, προβλέπονται μικρότερες χρηματοδοτήσεις απ’ ότι στο παρελθόν.
  Β. Να κινηθεί η διαδικασία ώστε το κατσίκι και τα τυροκομικά προϊόντα της περιοχής μας να χαρακτηριστούν «Προϊόντα Γεωγραφικής Ένδειξης». Με τον τρόπο αυτό θα επιτύχουμε τη δημιουργία ενός ισχυρού brand name (ταυτότητα προϊόντος) με αποκλειστικά τοπικά χαρακτηριστικά.
  Γ. Να αναλάβει πρωτοβουλίες για την δημιουργία, οργάνωση και ενίσχυση μιαςκτηνοτροφικής συνεταιριστικής ομάδας, με στόχο την κατασκευή μιας τοπικής μονάδας κρέατος που θα μπορεί:
          - Να συγκεντρώνει τα προϊόντα της σε συγκεκριμένο χώρο με        δικά της ψυγεία.
          - Για την διάθεση των προϊόντων της, να διεκδικήσει δικό της        σημείο πώλησης (πάγκο) στην κεντρική αγορά Αθηνών.
  Δ. Να βοηθήσει στην ίδρυση και λειτουργία ενός συνεταιρισμού γάλακτος. Εννοούμε μια κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση (με βάση τον Ν.4019/2011) στην οποία θα μπορεί να είναι μεριδιούχος και ο Δήμος. Στόχος η ίδρυση  τυροκομείου, το οποίο θα λειτουργεί και με ατομικές αίθουσες τυροκόμισης για όσους παραγωγούς το επιθυμούν.

Με τέτοιες  ενέργειες, πιστεύουμε ότι θα δοθεί μια μεγάλη ώθηση στην κτηνοτροφία, θα ενισχυθούν ουσιαστικά οι παραγωγοί, θα προβληθούν τα προϊόντα του τόπου, θα ενταχθούν και άλλοι κάτοικοι του Δήμου μας στην παραγωγή και τελικώς θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.




Οι θέσεις μας για τον τουρισμό





Σκοπός μας είναι ο Τουρισμός να γίνει πρωταγωνιστής στην Οικονομική Ανάπτυξη της Περιοχής. 

Στοχεύουμε στην αύξηση της τουριστικής κίνησης όχι μόνο για την επιμήκυνση της τουριστικής καλοκαιρινής περιόδου, αλλά για να έχουμε επισκέπτες όλο το χρόνο.

Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την εκμετάλλευση κάθε πόρου και συγκριτικού πλεονεκτήματος της περιοχής μας, ώστε να αναπτύξουμε όλες τις δυνατές μορφές τουρισμού. 

Στόχος μας, η διασύνδεση του τουρισμού με την ντόπια παραγωγή και η ανάπτυξη όλων των επαγγελμάτων μέσω της τουριστικής δραστηριότητας. 

Η δραστηριοποίηση του Δήμου για την επίτευξη αυτών των στόχων θα γίνει με βάση ένα ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, που στηρίζεται στο δίπτυχο:
  • ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΥΣΤΟΥ ΩΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ 
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ & ΠΡΟΒΟΛΗ 
Συντάσσουμε επιτέλους μια ολοκληρωμένη μελέτη για την ανάδειξη των τουριστικών πόρων της περιοχής. Στη συνέχεια, συνδέουμε τα πλεονεκτήματα που έχουν εντοπιστεί από την μελέτη ανάδειξης με την αντίστοιχη αγορά, μέσω ενός προγράμματος προώθησης και προβολής. Δηλαδή, εντοπίζουμε τι προσφέρουμε ως περιοχή και ποιοι άνθρωποι ενδιαφέρονται για αυτό. Σε αυτούς στρέφουμε την διαφήμιση μας και τους κάνουμε τελικά επισκέπτες μας.

Μέχρι σήμερα, τα προγράμματα των συνδυασμών είναι απλές εκθέσεις ιδεών και μεγαλοστομίες για δήθεν έργα που εξυπηρετούν την τουριστική ανάδειξη. Πρέπει να αποφύγουμε αυτό που μέχρι τώρα συμβαίνει, δηλαδή τις αναποτελεσματικές, τμηματικές, αποσπασματικές, ασύνδετες και πολυδάπανες ενέργειες. 


Για την υλοποίηση του παραπάνω Στρατηγικού Πλάνου, προσλαμβάνεται ειδικός σύμβουλος για θέματα τουρισμού, στη θέση του ενός εκ των δύο συμβούλων που προβλέπεται από τον «Καλλικράτη» και στρέφουμε δημοτικούς, δημόσιους, ευρωπαϊκούς και ιδιωτικούς πόρους στην επίτευξη των παραπάνω στόχων.




Οι Θέσεις μας για την Παιδεία




Μέριμνα για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ώστε:

  • Να εξασφαλίζεται η λειτουργικότητα και η συντήρηση όλων των σχολικών κτιρίων και των οικημάτων διαμονής των δασκάλων, στα απομακρυσμένα χωριά, με τεχνική υποστήριξη και διεκδίκηση αυξημένης χρηματοδότησης.
  • Να μεταφέρονται με το ΚΤΕΛ ή με μισθωμένα από την πολιτεία οχήματα, όλοι οι μαθητές των οικισμών του δήμου, από και προς τα σχολεία, ανεξαρτήτως της εκπαιδευτικής βαθμίδας που φοιτούν και της χιλιομετρικής απόστασης.
  • Να οργανωθούν υποστηρικτικές και συμβουλευτικές δομές και δράσεις που θα απευθύνονται σε μαθητές και γονείς.
  • Να μη επιτραπεί καμία κατάργηση ή συγχώνευση σχολείου στο Δήμο μας.

Ανοιχτό Σχολείο.

Σκοπεύουμε στην υλοποίηση, μέσα από το Δήμο, μιας νέας ιδέας, αυτής του ανοιχτού σχολείου. Το Ανοιχτό Σχολείο θα απευθύνεται σε όλους τους κατοίκους και θα έχει επιμορφωτικό σκοπό σε γενικά θέματα ή κατάρτισης, σε πιο ειδικευμένα αντικείμενα. Θα οργανωθεί στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων των δήμων για παροχή υπηρεσιών επιμόρφωσης και κατάρτισης προς τους πολίτες σε διάφορους τομείς και θα λειτουργεί σε χώρους σχολείων, σε περιόδους ή ώρες μη λειτουργίας τους, με εθελοντές εκπαιδευτές σε πρώτη φάση. Θα απευθύνεται σε άτομα κάθε ηλικίας, εθνικότητας και μορφωτικού επιπέδου.

Έτσι επιτυγχάνεται:
  • - Η Επιμόρφωση των πολιτών και η δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους.
  • - Η σύνδεση των σχολείων με την τοπική κοινωνία.
  • - Η ενίσχυση της ιδέας του εθελοντισμού.

Δια Βίου Μάθηση με τοπικά χαρακτηριστικά.

Σταθερή θα είναι η προσήλωσή μας στην απρόσκοπτη λειτουργία του πολύ σημαντικού θεσμού της Δια Βίου Μάθησης και του Κέντρου ΔΒΜ του Δήμου Καρύστου.

Σκοπός της ‘Δια Βίου Μάθησης’ θα πρέπει να είναι η ενίσχυση της δυνατότητας των εκπαιδευομένων, για απασχόληση και πρόσβαση στην αγορά εργασίας.

Ο προσανατολισμός αυτής της εκπαίδευσης, θα πρέπει να έχει κυρίως τοπικά χαρακτηριστικά, ώστε να ενισχύει την παραγωγή των τοπικών προϊόντων και να λαμβάνει υπόψη τις τοπικές παραγωγικές πηγές. Έτσι, η δυνατότητα επαγγελματικής αξιοποίησης των προσφερομένων γνώσεων, θα είναι άμεση.

Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας.

Ο Δήμος πρέπει να δρομολογήσει, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, τη δημιουργία Σχολείου Δεύτερης ευκαιρίας, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε όσους δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, να αποκτήσουν απολυτήριο Γυμνασίου.

Στέγαση μαθητών της περιφέρειας.

Η εξασφάλιση και χρηματοδότηση οργανωμένης στέγης και διατροφής για τους μαθητές των απομακρυσμένων χωριών που φοιτούν στο γυμνάσιο και τα λύκεια της Καρύστου, πρέπει να αποτελέσει θέμα που θα απασχολήσει το Δήμο, ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της οικονομικής επιβάρυνσης των οικογενειών, της ταλαιπωρίας των μαθητών και της διαρροής του μαθητικού δυναμικού.



Oι θέσεις μας Ανεμογεννήτριες και Δήμος Καρύστου



Η χώρα μας επέλεξε (ειδικά για τη δική μας περιοχή) ένα συγκεκριμένο μοντέλο ανάπτυξης των ΑΠΕ, αυτό της βιομηχανικής μεγαλο-παραγωγής, σε αντιδιαστολή με την επιλογή μικρών, ακόμα και οικιακών, μορφών ανάπτυξης. Για το σκοπό αυτό το 2006, η τότε κυβέρνηση,  έφτιαξε ένα «χωροταξικό» (τα εισαγωγικά δεν είναι τυχαία), θέλοντας να εξυπηρετήσει τα μεγάλα συμφέροντα που έσπευσαν στο el dorado της παραγωγής «πράσινης» ενέργειας. Για να εξυπηρετήσει αυτό το στόχο το «χωροταξικό» αυτό δεν εμπεριέχει κανέναν περιορισμό, δε λαμβάνει (παρά μόνο συμβουλευτικά) υπ` όψιν του τη γνώμη των Δήμων, δε προβλέπει καμία μέριμνα για τα συνοδά έργα (δρόμοι, γραμμές υψηλής τάσης κλπ), προβλέπει ελάχιστη (αν όχι αστεία) ανταποδοτικότητα για τις τοπικές κοινωνίες και φυσικά καταπατά βάναυσα κάθε έννοια ιδιοκτησίας!


Δυστυχώς, αυτό το «χωροταξικό» εγκρίθηκε απ` τα Δημοτικά συμβούλια των τότε Δήμων Καρύστου και Μαρμαρίου, ο κ. Μανώλης ήταν Δήμαρχος τότε, απ` το πρώτο με κάποιες δευτερευούσης σημασία επισημάνσεις και απ' το δεύτερο δε αδιαμαρτύρητα και «αμάσητα». Ο μόνος Δήμος που πρόβαλε μια κάποια αντίσταση ήταν ο πρώην Δήμος Στυραίων.
Μεταγενέστερα και αφού οι επόμενοι Υπουργοί έκαναν το νομικό καθεστώς ακόμα χειρότερο, το νέο Δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε να θέσει όρους, όπως το ιδιοκτησιακό, την ανταποδοτικότητα κ.α. Τι έχει γίνει άραγε αυτή η επιτροπή που συστήθηκε, με συμμετοχή και της αντιπολίτευσης;

Την ίδια στιγμή άλλοι Δήμοι (Κρήτη, Κυκλάδες κ.α.) ακολούθησαν τη γραμμή της σκληρής αντιπαράθεσης και αφού πρώτα καταψήφισαν το «χωροταξικό» έφτασαν έως το ΣτΕ και αρνήθηκαν κάθε νέα εγκατάσταση ΑΠΕ μέχρι να λυθεί ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ το ζήτημα της χωροταξία. Δυστυχώς εμείς εγκλωβιστήκαμε σε μια διελκυστίνδα «συμφερόντων».
Το πρώτο ερώτημα φυσικά είναι, πώς προστατεύεις τα δικαιώματα των ίδιων των ιδιοκτητών γης αφού τους αφήνεις βορά στα επιχειρηματικά συμφέροντα;


Το ερώτημα αυτό γεννάται απ` τη στιγμή που αυτό που κάνει ο Δήμος, όλα αυτά τα χρόνια, είναι να παίζει το ρόλο του «μεσάζοντα» ανάμεσα σε ιδιοκτήτες γης και εταιρείες. Οι εταιρείες γνωρίζουν ότι είναι σε θέση ισχύος γιατί το νομικό καθεστώς τις ευνοεί. Ο Δήμος δε βοήθησε επαρκώς τους ιδιοκτήτες να προχωρήσουν σε αναγνωρίσεις, το δε «χωροταξικό» επιτρέπει στον οποιανδήποτε επενδυτή να διαλέξει όποια περιοχή του Δήμου μας επιθυμεί.
Αν η χωροταξία ήταν πραγματική σε θέση ισχύος θα βρίσκονταν οι ιδιοκτήτες γης, καθώς θα γνώριζαν ότι η επένδυση θα μπορούσε να γίνει μόνο στη δική τους έκταση και όχι οπουδήποτε.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ

1. Ευθεία και δίχως περιστροφές άρνηση του «χωροταξικού», έστω και τώρα, με στόχο τη ριζική αναθεώρηση του και Αρχή του την Αειφορία.
2. Άμεση έναρξη του κτηματολογίου στα όρια του Δήμου μας.
3. Διεκδίκηση σύστασης ειδικής επιτροπής απ` την Πολιτεία, που θα επιλύσει οριστικά το ιδιοκτησιακό, δίχως επιβαρύνσεις για τους ιδιοκτήτες.
4. Δυναμική και προς πάσα κατεύθυνση απαίτηση σημαντικού ανταποδοτικού οφέλους για τους κατοίκους.
5. Εκπόνηση συνολικής αναπτυξιακής μελέτης της περιοχής μας.
6. Έως ότου εκπληρωθούν όλες οι παραπάνω προϋποθέσεις είμαστε κάθετα ενάντιοι στην εγκατάσταση έστω και μίας ανεμογεννήτριας.

Συμπολίτισσες και συμπολίτες, ιδιοκτήτες γης και μη, οι εταιρείες έρχονται και παρέρχονται, εμείς όμως πρέπει να ζήσουμε στον τόπο μας. Κράτος και εταιρείες αποτελούν «συνομιλητές» μας μόνο όταν οι σχέσεις μας είναι ξεκάθαρες και δίκαιες. Το ζήτημα δε λύνετε με «συμφωνίες» με τις εταιρείες και «αλισβερίσια» του τύπου «δίνω πενήντα αριστερά και δεξιά της ανεμογεννήτριας, όχι δώσε εβδομήντα για να κλείσουμε».

Ο Δήμος δεν είναι διαμεσολαβητής. Είναι διεκδικητής του οφέλους όλων των κατοίκων του και θεσμικός συνομιλητής με όλους!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...