Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2024

Επιτακτική ανάγκη το έγκαιρο άνοιγμα των πινάκων για την Ειδική Αγωγή

Ο Βουλευτής Ευβοίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Συμεών Κεδίκογλου, με Ερώτηση που καταθέτει μαζί με άλλους Βουλευτές, φέρνει στη Βουλή το ζήτημα της ανάγκης για άμεση κατάρτιση των νέων πινάκων της Ειδικής Αγωγής, ώστε να διασφαλιστεί η έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων στην Εύβοια και σε ολόκληρη τη χώρα.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Επιτακτική ανάγκη το έγκαιρο άνοιγμα των πινάκων για την Ειδική Αγωγή»

Βρισκόμαστε σχεδόν στα μέσα της σχολικής χρονιάς κι ακόμη υπάρχουν σοβαρά εκπαιδευτικά κενά στην Ειδική Αγωγή, με τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια στη φοίτησή τους. 

Ενδεικτικά, η Πρωτοβουλία Φιλολόγων αναφέρει ότι «οι προσλήψεις μέσω της ειδικής πρόσκλησης καλύπτουν μόνο τα κενά που προέκυψαν από τις ήδη υπάρχουσες προσλήψεις της Α και Β φάσης κι όχι το σύνολο των κενών που έχουν δηλωθεί και υπάρχουν από την αρχή του σχολικού έτους έως σήμερα. 

Με την καθυστέρηση της επόμενης φάσης η ειδική αγωγή βρίσκεται σε τέλμα […] έχει ήδη ακάλυπτα 438 κενά μετά τη δεύτερη φάση προσλήψεων», ενώ «τα κενά αυξάνονται λόγω των νέων γνωματεύσεων». 

Αυτό αποτελεί ένα μόνο παράδειγμα που θέτει εμφατικά την ανάγκη για έγκαιρο άνοιγμα των πινάκων της Ειδικής Αγωγής, προκειμένου να διασφαλιστεί η έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων για την επόμενη χρονιά.

Βάσει των διατάξεων του ν.4589/2019, και ειδικότερα του άρθρου 54 αυτού, το Α.Σ.Ε.Π. «προκηρύσσει και διενεργεί κάθε δύο (2) σχολικά έτη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψηφίων για την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., καθώς και για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». 

Σημειώνεται ότι η προκήρυξη και η διαδικασία κατάταξης πραγματοποιούνται ύστερα από σχετικό αίτημα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το οποίο διατυπώνεται σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά κλάδο και ειδικότητα. 

Με δεδομένο δε ότι οι ισχύοντες οριστικοί πίνακες της Ειδικής Αγωγής, των προκηρύξεων 1ΕΑ/2022, 2ΕΑ/2022, 3ΕΑ/2022, 4ΕΑ/2022 και 5ΕΑ/2022, λήγουν στο τέλος του τρέχοντος σχολικού έτους, θα πρέπει να εκδοθούν νέες προκηρύξεις κατάρτισης πινάκων για το σχολικό έτος 2025-2026.

Και, προφανώς, αυτό πρέπει να γίνει άμεσα. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο με αρ. πρωτοκόλλου: 53/11.11.2024 Δελτίο Τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (Π.ΕΝ.Α.Φ.Α.), η εν λόγω προκήρυξη πρέπει να εκδοθεί «σε χρονικό σημείο που να επιτρέπει στο Α.Σ.Ε.Π. την ολοκλήρωση της διαδικασίας κατάρτισης των νέων πινάκων Ειδικής Αγωγής, έως το τέλος Ιουνίου του 2025». 

Διότι αν δεν υπάρξουν έγκαιρα οι νέοι πίνακες, τότε, αναγκαστικά, οι προσλήψεις θα γίνουν από τους ήδη υπάρχοντες.

Επειδή πρωταρχικός στόχος οφείλει να είναι η απρόσκοπτη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, κι ακολούθως η πλήρης κάλυψη των αναγκών όλων των σχολικών μονάδων με εξειδικευμένο προσωπικό.

Επειδή η επίσπευση του ανοίγματος των πινάκων για την Ειδική Αγωγή θα διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία των σχολείων, αποτρέποντας καθυστερήσεις στην τοποθέτηση προσωπικού, που θα δημιουργήσουν πολλαπλά προβλήματα στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και στις οικογένειές τους.

Επειδή το άνοιγμα των πινάκων για την Ειδική Αγωγή θα επιτρέψει σε νέους εκπαιδευτικούς να εισαχθούν στους πίνακες, ενισχύοντας το δυναμικό της εκπαίδευσης και στοχεύοντας στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Έχει σταλεί αίτημα στο ΑΣΕΠ για την έκδοση των νέων προκηρύξεων που αφορούν στην Ειδική Αγωγή;

2. Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να δρομολογηθούν οι σχετικές διαδικασίες για την κατάρτιση των νέων πινάκων της Ειδικής Αγωγής, ώστε να διασφαλιστεί η έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...