Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2023

Συμμετοχή του 2ου Δ. Σ. Καρύστου στο συμπόσιο με τίτλο "Active Citizenship in the Digital Age"

Ενεργή πολιτειότητα στην ψηφιακή εποχή και συμμετοχή στο συνέδριο της UNESCO για τα 70 χρόνια λειτουργίας της

Το 2ο Δ. Σ. Καρύστου, με την τάξη Ε΄1, πήρε μέρος στο συμπόσιο με τίτλο "ACTIVE CITIZENSHIP IN THE DIGITAL AGE [ΕΝΕΡΓΗ ΠΟΛΙΤΕΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ] που διοργάνωσε ο Τομέας Αμερικανικής Λογοτεχνίας και Πολιτισμού του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Την ίδια στιγμή η συμμετοχή μας στο παραπάνω πρόγραμμα συνδυάστηκε με το συνέδριο που διοργάνωσε η UNESCO για τα 70 χρόνια λειτουργίας της. 

Ο Διευθυντής μας παρευρέθηκε στο συνέδριο δια ζώσης μαζί με τον κύριο Ιωάννη Μανώλη, ο οποίος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ένταξη του σχολείου μας στο δίκτυο της UNESCO. Συνδεθήκαμε διαδικτυακά παρουσιάζοντας τα όσα δημιουργήσαμε σχετικά με την άυλη πολιτιστική κληρονομία του τόπου μας.

Το συμπόσιο ήταν απόρροια της μεταδιδακτορικής έρευνας που εκπονείται από τη Δρ. Φελέκη στο τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας ΑΠΘ, με τίτλο "Active Learners - Active Citizens: The Role of New Media in Literary and Educational Practices" [Ενεργοί Μαθητές - Ενεργοί Πολίτες: Ο ρόλος των νέων μέσων στις λογοτεχνικές και εκπαιδευτικές πρακτικές].

Συγκεκριμένα, εμείς με το σχολείο μας συμμετείχαμε στο εργαστήριο του συμποσίου με τίτλο "Locative Media for Civic Engagement" [Τεχνολογίες δια εντοπισμού και ενεργή πολιτειότητα] που συντονίζει ο Δρ. Βασίλης Δεληογλάνης, ο οποίος είναι και ο δάσκαλος των Αγγλικών της συγκεκριμένης τάξης με την οποία διεξήχθη η δράση, και διδάκτωρ Αμερικανικής Λογοτεχνίας και Πολιτισμού.

Επομένως, οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τη δική τους ιστορική διαδρομή βασισμένη σε μνημεία της πόλης της Καρύστου, χρησιμοποιώντας τα ψηφιακά μέσα δι’ εντοπισμού, δηλαδή την τεχνολογία GPS, ή αλλιώς το Παγκόσμιο Σύστημα Θεσιθεσίας, και κινητές συσκευές, όπως κινητά τηλέφωνα και τάμπλετ.

Οι μαθητές-τριες αρχικά τράβηξαν φωτογραφίες όλοι μαζί, χρησιμοποιώντας τα τάμπλετ του σχολείου, κάποια από τα κυριότερα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς της Καρύστου, όπως το Γιοκάλειο, το Μπούρτζι, και τη Ρωμαϊκή Αγορά.

Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του δασκάλου της τάξης και των Αγγλικών, αναζήτησαν πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με τα μνημεία αυτά, τις οποίες και ανέβασαν στην πλατφόρμα ανοιχτής πρόσβασης, ActionBound, η οποία χρησιμοποιείται για τη δημιουργία διαδρομών μέσα στον αστικό χώρο.

Έπειτα, οι μαθητές-τριες βγήκαν στους δρόμους της Καρύστου για να επισκεφθούν τα προαναφερθέντα μνημεία. Ακολουθώντας μία συγκεκριμένη διαδρομή και πηγαίνοντας από μνημείο σε μνημείο, οι μαθητές σε ομάδες απαντούσαν ερωτήσεις σε μορφή πολλαπλής επιλογής σχετικές με την ιστορική σημασία των μνημείων, τις οποίες είχαν ετοιμάσει οι ίδιοι με τη βοήθεια των δασκάλων τους.

Μέσα από τη χρήση ψηφιακών εργαλείων και εφαρμογών ανοιχτής πρόσβασης, τα παιδιά επισύναψαν πολυτροπικό περιεχόμενο (δηλαδή φωτογραφίες και κείμενα) στις συγκεκριμένες τοποθεσίες της πόλης.

Πρόκειται για μία δράση η οποία έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να βιώσουν μία υβριδική εμπειρία που συνδυάζει ψηφιακό πολυτροπικό περιεχόμενο με τη δια ζώσης επίσκεψη στον χώρο των μνημείων. 

Με αυτόν τον τρόπο, δόθηκε έμφαση στις τεχνολογίες αυτές ως εκπαιδευτικά εργαλεία γραφής τα οποία μπορούν να προάγουν τη συμμετοχική διάδραση με την τεχνολογία με σκοπό την εκμάθηση με παιγνιώδη τρόπο της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης της Καρύστου.

Η δράση είχε στόχο την εξοικείωση των μαθητών με την τεχνολογία και την καλλιέργεια και την ανάπτυξη ψηφιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων, αλλά και επικοινωνιακών και συμμετοχικών δεξιοτήτων. 

Μέσα από την επιτόπια, βιωματική εκμάθηση της ιστορικής κληρονομιάς και την έμφαση που δόθηκε στην ιστορική μνήμη της πόλης, η δράση προσπάθησε να εξελίξει τους μαθητές σε ενεργούς πολίτες και να ενισχύσει την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον Τομέα Αμερικανικής Λογοτεχνίας και Πολιτισμού του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για τη συνέργεια αυτή. Ευχαριστούμε που μας δώσατε την ευκαιρία να συμμετέχουμε στο συμπόσιο αυτό.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:
Δρ. Δεληογλάνης Βασίλειος
Κοτζιάμπασης Μιλτιάδης ΜSc

Οι φωτογραφίες των μαθητών και μαθητριών έχουν ανέβει ύστερα από έγκριση και υπογραφή των γονέων-κηδεμόνων











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...