Με τα ποσά που έχουν δημοσιευθεί ήδη στο Διαύγεια και αφορούν το Θαλασσινό Καρναβάλι της Χαλκίδας να ξεπερνούν τα 50.000 €, (σύμφωνα με άλλες πηγές ο λογαριασμός πιθανόν να ξεπερνά και τα 150.000 €), εντύπωση προκαλεί ότι όλες οι προμήθειες έγιναν με την διαδικασία της απευθείας ανάθεσης.
Ούτε μία, ούτε δύο, αλλά πάνω από τριάντα απευθείας αναθέσεις βρήκαμε δημοσιευμένες στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ!
Αυτούς ξέρουμε, αυτούς εμπιστευόμαστε ...
Ιδιοκτήτης τριών ραδιοφωνικών σταθμών της Χαλκίδας πήρε εργολαβία την προβολή των εκδηλώσεων αλλά και μέρος της διοργάνωσης.
Για όσους δεν γνωρίζουν τα περί διαγωνισμών του Δημοσίου και πιο συγκεκριμένα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί για την προμήθεια υπηρεσιών ή και υλικών από ένα Δήμο ή Δημοτική Επιχείρηση εξαρτάται μεταξύ άλλων και από το ποσό της Δαπάνης. Έτσι μέχρι και του ποσού των 20.000€ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. υπάρχει η δυνατότητα της Απευθείας Ανάθεσης, μέχρι τα 60.000 € συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α η προμήθεια γίνεται μέσω πρόχειρου διαγωνισμού και για πόσα άνω των 60.000€ γίνεται τακτικός διαγωνισμός.
Το όριο των απευθείας αναθέσεων με απόφαση της προέδρου για τον ΔΟΑΠΠΕΧ είναι τα 15.000 €.
Η απευθείας ανάθεση μπορεί να γίνει ακόμα και με μία μόνο προσφορά προμηθευτή αν και το σύνηθες είναι να συγκεντρώνονται τουλάχιστον τρεις προσφορές. Μπορεί να μην υπάρχει η υποχρέωση δημοσίευσης σχετικής πρόσκλησης αλλά ο νομοθέτης έδωσε την δυνατότητα της απευθείας ανάθεσης όχι για να εξυπηρετούνται ημέτεροι, αλλά για να διευκολύνει την λειτουργία του Δημοσίου σε περιπτώσεις που για παράδειγμα το υπό προμήθεια προϊόν ή η υπηρεσία το έχει μόνο ένας προμηθευτής ή σε άλλες - εξαιρετικές όπως χαρακτηριστικά αναφέρει – περιπτώσεις.
Μία προσφιλής τακτική είναι οι Δήμοι να «σπάνε» μεγαλύτερες προμήθειες σε μικρότερες ώστε να αποφύγουν την διαδικασία των πρόχειρων ή και των τακτικών διαγωνισμών.
Ακόμα και αν οι αναθέσεις που έχει αναρτήσει μέχρι στιγμής στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ ο ΔΟΑΠΠΕΧ είναι κάτω από το όριο των 20.000 € και άρα φαινομενικά σύννομες, η νομοθεσία λέει ότι οι απευθείας αναθέσεις πραγματοποιούνται σε εξαιρετικές περιπτώσεις (άρα δεν θα έπρεπε να είναι σε καμία περίπτωση ο κανόνας) και όταν συντρέχουν σχετικοί λόγοι.
Αυτό που προξενεί ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση σε σχέση με τις απευθείας αναθέσεις που έκανε η Λίλιαν Ζλακώνη, είναι ότι ακόμα και αν καλώς επιλέχθηκε η διαδικασία των απευθείας αναθέσεων λόγω της πιο σύντομης διαδικασίας αλλά και των ποσών που αυτές αφορούσαν, είναι ότι δεν είχε δημοσιευθεί καμία πρόσκληση για υποβολή προσφορών από ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις.
Έτσι αρκετοί επιχειρηματίες δεν είχαν την δυνατότητα να υποβάλουν προσφορά και να διεκδικήσουν και αυτοί την προμήθεια επί ίσοις όροις, αλλά ούτε ο Δήμος είχε την ευκαιρία μέσω του ανταγωνισμού να λάβει καλύτερες προσφορές.
Ότι είναι νόμιμο, είναι και ηθικό; Μήπως τελικά μαζί τα φάγαμε;
Προφανώς στον Δήμο Χαλκιδέων είναι του δόγματος Βουλγαράκη, «ότι είναι νόμιμο είναι και ηθικό», αν και θα λέγαμε να κρατάνε μικρό καλάθι αφού σε αρκετές περιπτώσεις το ελεγκτικό συνέδριο έχει κρίνει ότι δεν δικαιολογούνταν κάποια απευθείας ανάθεση ακόμα και αν το ποσό την επέτρεπε.
Εντύπωση πάντως προκαλεί και η εκκωφαντική σιωπή της αντιπολίτευσης που προφανώς αρκείται στο ρόλο του θεατή περιμένοντας την σειρά της.
Καρναβάλι στη Θάλασσα, καρναβάλι και στις προμήθειες ο ΔΟΑΠΠΕΧ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου