Το έντονο ενδιαφέρον των παρευρισκομένων, ερωτήματα και πλούσια συζήτηση προκάλεσε η εκδήλωση με θέμα: «Σπάμε τον φαύλο κύκλο της βίας. Βαδίζουμε στο δρόμο της ανατροπής της γυναικείας ανισοτιμίας» που διοργάνωσε η ΤΕ Εύβοιας του ΚΚΕ το Σάββατο, με ομιλήτρια τη Βιβή Δάγκα, βουλευτή, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνη του τμήματος της ΚΕ για την Ισοτιμία των Γυναικών.
Την εκδήλωση προλόγισε η Γρανέτα Τσιβίκα μέλος της ΤΕ Εύβοιας του ΚΚΕ και δημοτική σύμβουλος Χαλκίδας της "Λαϊκης Συσπείρωσης", ενώ ξεκινώντας την τοποθέτηση της η Βιβή Δάγκα, εξέφρασε την αλληλεγγύη στις γυναίκες που βιώνουν την βία των πολέμων, που είναι αντιμέτωπες με τα ποικίλα πρόσωπα της βίας, στο χώρο της δουλειάς, στην οικογένεια.
Χαρακτηρίζοντας «γροθιά στο στομάχι» τα αποτρόπαια και φρικιαστικά εγκλήματα σε βάρος γυναικών, όπως οι πρόσφατες δολοφονίες από τους πρώην ή νυν συντρόφους τους, η Βιβή Δάγκα, επισήμανε ότι «η δικαιολογημένη οργή, η αγανάκτηση και ο προβληματισμός του καθενός και κάθε μιας χρειάζεται να στραφεί στους οικονομικούς, κοινωνικούς, πολιτιστικούς παράγοντες που γεννούν τους δράστες - τέρατα, που επιδρούν στην διαμόρφωση τέτοιων προσωπικοτήτων που είναι ικανές να διαπράξουν αποτρόπαιες εγκληματικές πράξεις. Ο προβληματισμός είναι ανάγκη να στραφεί στις κοινωνικές αιτίες που οι γυναίκες παραμένουν ευάλωτες σε κάθε είδους οικονομικούς, κοινωνικούς καταναγκασμούς κι εκβιασμούς στην εργασία, στην οικογένεια, στις διαπροσωπικές σχέσεις».
Προσδιόρισε μάλιστα ότι τόσο από τα ΜΜΕ όσο και από τα αστικά κόμματα προβάλλεται ως κύρια αιτία της βίας κατά των γυναικών η διαπαιδαγώγηση των νέων, κυρίως των αγοριών και τόνισε:
«Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ παλεύουμε σταθερά ώστε το σχολείο, το πανεπιστήμιο, κάθε χώρος δουλειάς και κάθε γειτονιά να γίνουν “κυψέλες” αλληλεγγύης, αλληλοσεβασμού κόντρα στην αναπαραγωγή της βίας, της κοινωνικής απομόνωσης. Αναμετριόμαστε καθημερινά με τις σκοταδιστικές πατριαρχικού τύπου αντιλήψεις, με παλιά και δήθεν σύγχρονα στερεότυπα για το ρόλο της γυναίκας.
Όμως, αυτά τα αποκρουστικά περιστατικά βίας δεν μπορούν να ξεριζωθούν κυρίως με παιδαγωγικό τρόπο γιατί έχουν ένα σάπιο οικονομικό, κοινωνικό, πολιτιστικό υπόβαθρο.
Στην “αρένα” της σημερινής καπιταλιστικής κοινωνίας γίνονται “μάθημα ζωής” οι σάπιες αξίες, όπως ο ανταγωνισμός, ο εγωιστικός τρόπος ζωής, ο ατομισμός, το κυνήγι χρημάτων, η αλαζονεία, η υποτίμηση της προσωπικότητας, ακόμα και της ίδιας της ανθρώπινης ζωής και από τα δύο φύλα.
Η Βιβή Δάγκα, προσδιόρισε ότι ασπίδα προστασίας των γυναικών από την πολύ μορφή βία είναι ο καθημερινός αγώνας σε σύγκρουση με τις «αλυσίδες» που εμποδίζουν τις γυναίκες να σπάσουν τα δεσμά μιας βίαιης, παθογόνας διαπροσωπικής κι οικογενειακής σχέσης.
Αναφερόμενη στις ευθύνες της σημερινής και όλων των προηγούμενο κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επισήμανε ότι «λογαριάζουν με την λογική του ”κόστους - οφέλους” για το κράτος τα αναγκαία μέτρα οικονομικής, κοινωνικής, νομικής προστασίας των κακοποιημένων γυναικών και των παιδιών τους».
Επισήμανε την έλλειψη δομών και υπηρεσιών που να μπορούν να απευθυνθούν και να φιλοξενηθούν κακοποιημένες γυναίκες και τα παιδιά τους στη Χαλκίδα και τη Στερεά Ελλάδα
«Υπολογίζουν σε ευρώ πόσο “κοστίζει” η αναζήτηση υγειονομικής περίθαλψης, η αυξημένη χρήση της ποινικής Δικαιοσύνης, οι υπηρεσίες προστασίας κακοποιημένων γυναικών ή ακόμα και παιδιών. Κυρίως, αυτό που τους ανησυχεί, όπως κυνικά ομολογούν, είναι ότι απειλούνται τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων από τις αναγκαστικές μέρες απουσίας των εργαζόμενων γυναικών, τις συχνές εναλλαγές στο προσωπικό, ιδιαίτερα τη μειωμένη απόδοση και παραγωγικότητα των γυναικών που αντιμετωπίζουν το αποτρόπαιο φαινόμενο της ενδοοικογενειακής βίας».
Επεσήμανε ότι «είναι πρόκληση η προσπάθεια της κυβέρνησης να παρουσιάσει ως “δίχτυ ασφαλείας” για τις γυναίκες μέτρα, όπως το panic button, που αποδεικνύονται τραγικά ανεπαρκή για την προστασία τους.
Αντίστοιχα, αποπροσανατολιστική είναι κι η μονόπλευρη αντιπαράθεση των αστικών κομμάτων γύρω από τις αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα, για την ένταξη ή όχι της “γυναικοκτονίας” ως ειδικού εγκλήματος, διότι αποκρύπτει τις πραγματικές κοινωνικές αιτίες του προβλήματος, της γυναικείας ανισοτιμίας στη σύγχρονη καπιταλιστική κοινωνία. Καλλιεργεί την αντίληψη ότι ένα κοινωνικό πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί ριζικά αποκλειστικά με την αυστηρότερη ποινική του αντιμετώπιση, δηλαδή με την κατασταλτική λειτουργία του νόμου».
Υπογράμμισε ότι «το ΚΚΕ τάσσεται ανεπιφύλακτα υπέρ της αυστηροποίησης του ποινικού πλαισίου και της ποινικής μεταχείρισης των εγκλημάτων βίας, σε κάθε μορφή τους, κατά των γυναικών, με άξονα το κίνητρο του δράστη. Καταδικάζει κατηγορηματικά κάθε φαινόμενο ατιμωρησίας ή προσπάθειας να πέσουν στα “μαλακά” οι δράστες τέτοιων απεχθών εγκλημάτων» και πρόσθεσε ότι «Το ΚΚΕ, μαζί με τις προτάσεις για την ποινική μεταχείριση των δραστών τέτοιων εγκληματικών πράξεων σε βάρος της γυναίκας, έχει καταθέσει ένα συνολικό πλαίσιο θέσεων για την ολόπλευρη προστασία των γυναικών από την πολύμορφη βία.
Βασικό ζήτημα είναι να εξασφαλιστούν εκείνοι οι οικονομικοί, κοινωνικοί παράγοντες, ώστε οι γυναίκες να έχουν τη δυνατότητα ν' αντισταθούν και να αποκρούσουν τη βία κάθε μορφής, να απεγκλωβιστούν από παθογόνες οικογενειακές και διαπροσωπικές σχέσεις. Δηλαδή, να εξασφαλιστεί το καθολικό κοινωνικό δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά, στην αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Υγεία, Πρόνοια, Παιδεία και άλλα.
Ταυτόχρονα, χρειάζεται ένα εκτεταμένο δίκτυο δημόσιων και δωρεάν κοινωνικών υπηρεσιών και υποδομών, όπως ξενώνων για κακοποιημένες γυναίκες και τα παιδιά τους, συμβουλευτικών κέντρων, στελεχωμένων με ειδικευμένο προσωπικό με μόνιμη και σταθερή δουλειά, χωρίς εμπλοκή ΜΚΟ».
Η Β. Δάγκα, αναφέρθηκε στα καθήκοντα του σήμερα και την ανάγκη να δυναμώσει ο αγώνας για την ισοτιμία και την πραγματική χειραφέτηση της γυναίκας.
«Η συμμετοχή στην ταξική πάλη αναπτύσσει ολόπλευρα την προσωπικότητα καθενός και καθεμιάς. Σφυρηλατεί τις αξίες της συλλογικότητας, της συντροφικότητας, του αμοιβαίου σεβασμού, της ανιδιοτέλειας, την ικανότητα κάθε προσωπικότητας να βελτιώνεται συνεχώς, χωρίς να συμβιβάζεται με ό,τι έχει καταφέρει, χωρίς να εγκλωβίζεται στις κυρίαρχες αξίες του ατομισμού, του εγωιστικού τρόπου ζωής και στα κοινωνικά στερεότυπα για τον άνδρα και τη γυναίκα. Σε αυτό το δρόμο κατακτιέται η βαθύτερη συνείδηση της σχέσης κάθε ανθρώπου με την αντικειμενική κοινωνική πραγματικότητα.
Πρόκειται για γνωρίσματα της προσωπικότητας, που χρειάζεται σταθερά να καλλιεργούνται μέσα από τη διαπαιδαγώγηση στο Κόμμα και στην ΚΝΕ, σε αντιπαράθεση με τον ατομικισμό, το κίνητρο της ατομικής επιβίωσης(...)
Σημαντική μπορεί να είναι η συμβολή του ταξικά προσανατολισμένου συνδικαλιστικού κινήματος, του ριζοσπαστικού γυναικείου κινήματος, των κομμουνιστών και ριζοσπαστών εκπαιδευτικών- νηπιαγωγών, ώστε να διαμορφώνεται και σε αυτή την κατεύθυνση η εργατική- λαϊκή πρωτοπορία. Πρώτα απ’ όλα είναι ευθύνη της κομμουνιστικής διαπαιδαγωγητικής δουλειάς του ΚΚΕ και της ΚΝΕ(...)
Κάθε νέα γυναίκα μπορεί να γίνει μαχήτρια στο φοιτητικό σύλλογο, στο σωματείο, στο σύλλογο γυναικών. Να συμβάλλει στους πολιτικούς αγώνες του ΚΚΕ και της ΚΝΕ για την ανατροπή της γενεσιουργού μορφή βίας. Σε αυτόν τον αγώνα κάθε νέα κοπέλα με τη δική της αποφασιστική θέληση και στάση ανοίγει το δρόμο για την κατάργηση κάθε μορφής ανισοτιμίας, βίας, εκμετάλλευσης και καταπίεσης.
Οι δυνάμεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ πρωταγωνιστούμε καθημερινά σε αυτόν τον αγώνα σε κάθε χώρο δουλειάς, μόρφωσης, γειτονιά».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου