Τετάρτη 7 Αυγούστου 2024

Λαϊκή Συσπείρωση Κύμης- Αλιβερίου: Για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Αλιβερίου και Κύμης

ΣΧΕΔΙΟ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΖΩΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΣΤΟ ΑΛΙΒΕΡΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΜΗ

Στην τελευταία του Δημοτικού Συμβουλίου (24/7/2024) η Λαϊκή Συσπείρωση καταψήφισε τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) της δημοτικής αρχής για το Αλιβέρι και την Κύμη. Γεγονός που προκάλεσε την έντονη αντίδραση από τους συμβούλους της Δημοτικής Αρχής που όπως έλεγαν δεν καταλάβαιναν «γιατί καταψηφίζουμε μια τέτοια προσπάθεια βελτίωσης των πόλεων μας». 

Δεν είναι η πρώτη φορά που αντιδρούν σε τοποθετήσεις του επικεφαλής της ΛΑ.ΣΥ. όταν αναδεικνύεται η πολιτική που βρίσκεται στην υπηρεσία των επιχειρηματικών συμφερόντων και όχι στην εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών, εξάλλου αυτός είναι και ο απώτερος σκοπός τους και θίγονται όταν ΞΕΜΠΡΟΣΤΙΑΖΟΝΤΑΙ !!!.

Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας δεν αφορούν τη βελτίωση της ζωής του λαού που μένει στις πόλεις όπως παραπλανητικά δηλώνει ο τίτλος τους. 

Αντίθετα, πατώντας πάνω σε υπαρκτά και σημαντικά προβλήματα που έχει δημιουργήσει ως τώρα ο αστικός σχεδιασμός με μόνο κριτήριο το κέρδος επιδιώκουν να χρηματοδοτήσουν και πάλι με ζεστό χρήμα ομίλους και μεγαλοεργολάβους της πράσινης και ψηφιακής οικονομίας. 

Τα ΣΒΑΚ δεν είναι σχεδιασμός έργων, αλλά το αναγκαίο μέσο για να ξεκλειδώσουν χρηματοδοτικά πακέτα της ΕΕ (Πράσινο Ταμείο, Ταμείο Ανάκαμψης κλπ) για έργα που θα υλοποιήσουν οι παραπάνω όμιλοι. Για αυτό για παράδειγμα αντί για ενίσχυση της δημοτικής και αστικής συγκοινωνίας προτάσσονται οι «έξυπνες στάσεις» και τα «έξυπνα συστήματα στάθμευσης». 

Για αυτό οι ουσιαστικές παρεμβάσεις με έργα που χρειάζεται να γίνουν άμεσα, σε Κύμη και Αλιβέρι, όπως νέες χαράξεις δρόμων, απαλλοτριώσεις, δημοτική συγκοινωνίας κ.α, παραπέμπονται στις καλένδες.

Η διατύπωση αναλυτικού χρονοδιαγράμματος (υλοποίησης) είναι δύσκολο να επιτευχθεί, γεγονός που αναφέρθηκε από τον δήμαρχο και τον εισηγητή των (ΣΒΑΚ), καθώς η χρηματοδότηση δεν επαρκεί και θα χρειαστούν επιπλέον επενδυτικά εργαλεία. 

Αυτό επιβεβαιώνει ότι σοβαρές μελέτες παραμένουν στα χαρτιά όπως, το περιφερειακό κύριο οδικό δίκτυο επέκτασης του δρόμου Χαλκίδας Αλιβερίου που έχει κοστολογηθεί στα 40.000.000 ευρώ και μένει χωρίς χρηματοδότηση. 

Θεωρούμε ότι καμία επιστημονική πρόταση, μελέτη και σχέδιο δε γίνεται σε λευκό χαρτί, ότι δηλαδή προκύπτει από παρθενογένεση και δεν επηρεάζεται από την πολιτική και οικονομική κατάσταση στην οποία προκύπτει.

Αξίζει να καταγραφεί ότι τα ΣΒΑΚ συνδυάζονται με την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Τα μεγαλεπήβολα σχέδια θα γίνουν με ΣΔΙΤ, δηλαδή χρήματα του ελληνικού λαού που δίνονται απλόχερα στους επιχειρηματικούς ομίλους για να θησαυρίζουν. 

Με λίγα λόγια είναι προτάσεις που «στέλνουν» το λογαριασμό στους εργαζόμενους καθότι θα είναι αυτοί που θα συνεχίσουν να πληρώνουν πανάκριβα κόμιστρα, θα συνεχίσουν να πληρώνουν χαράτσια και πρόστιμα για στάθμευση (και στα πάρκινγκ πολυτελείας που θα προτείνονται στο μέλλον).

Στην τοποθέτηση του ο επικεφαλής της «ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΡΩΣΗΣ» Κ. Κέκης επισήμανε σημαντικές παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να ανακουφίσουν τη ζωή των κατοίκων όπως:

«Ακόμα και το «ριζοσπαστικό Σενάριο» των ΣΒΑΚ να διαλέξουμε αυτό υπολείπεται πολύ από το να δημιουργήσει ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης και κυκλοφορίας στην Κύμη και ειδικά στο Αλιβέρι.

· Για το Αλιβέρι.

- Δεν αγγίζει καν τον περιφερειακό καρμανιόλα! Μοναδική παρέμβαση είναι η πρόταση για τοποθέτηση σηματοδότη στη διασταύρωση με το δρόμο του Καράβου κ η μελέτη για την δημιουργία κυκλικών κόμβων στα επικίνδυνα σημεία. 

Ο περιφερειακός Αλιβερίου χρήζει νέας χάραξης που θα έπρεπε να ξεκινά περίπου από το ύψος του δρόμου που οδηγεί σε ΕΠΑΛ και πυροσβεστική και με μια ευθεία θα οδηγεί στην περιοχή του Lidl (εξετάζοντας το ενδεχόμενο να πάει μετά τον ΑΒ, στα παλιά σφαγεία). Στη διασταύρωση με το δρόμο του Καράβου πρέπει να υπάρχει ανισόπεδος κόμβος και στις εισόδους για Αλιβέρι αντίστοιχα.

- Δεν μίλα για την ανάγκη ενίσχυσης της αστικής/δημοτικής συγκοινωνίας και ιδιαίτερα αυτής για τη σύνδεση του Αλιβερίου με τον Κάραβο και τα γύρω χωριά.

- Δεν κάνει συγκεκριμένη την υποχρέωση δημιουργίας χώρων στάθμευσης, χώρων αναψυχής και πράσινου περιμετρικά του κέντρου του Αλιβερίου ώστε να καθίσταται δυνατή η πεζοδρόμηση δρόμων στο κέντρο και η δημιουργία ποδηλατοδρόμων.

· Για την Κύμη.

- Η λύση της επέκτασης του παραλιακού δρόμου μέχρι το δρόμο του Νοσοκομείου μπορεί να δώσει μια δεύτερη διέξοδο και να αποσυμφορίσει την είσοδο της Κύμης.

- Και εδώ πρέπει να ενισχυθεί η αστική συγκοινωνία Κύμης-Παράλιας και Κύμης χωριών, να δημιουργηθούν χώροι πάρκινγκ (ίσως στην περιοχή του Νοσοκομείου και στην περιοχή του 1ου δημοτικού - στις δύο εισόδους της Κύμης δηλαδή).

- Ο ποδηλατοδρόμος από παραλία μέχρι Στόμιο αν δεν αντιμετωπιστεί οριστικά το πρόβλημα της διάβρωσης από τον κυματισμό κ των κατολισθήσεων δε μπορεί να υλοποιηθεί και γίνει θα δημιουργήσει κινδύνους και κυκλοφοριακό πρόβλημα ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Εξάλλου υπήρχε η ευκαιρία να κατασκευαστεί με το πρόσφατο έργο του Στομίου αλλά για λόγους οικονομίας αφαιρέθηκε από την αρχική μελέτη.

Η μη αντιμετώπιση χρόνιων και βασικών προβλημάτων των πόλεων Αλιβερίου και Κύμης από το ΣΒΑΚ επιβεβαιώνει πως μόνη επιδίωξη της δημοτικής αρχής με την υλοποίηση αυτού του προγράμματος είναι η προσέλκυση «πράσινων» ευρωπαϊκών προγραμμάτων χρηματοδότησης που θα αξιοποιηθούν από τους ιδιώτες μεγαλοεργολαβους που θα εγκαταστήσουν τις «πράσινες» και «έξυπνες» λύσεις που προτείνεται. Πρόκειται λοιπόν για ένα σχέδιο κινητικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου και όχι για την βιώσιμη κίνηση και ζωή του λαού της Κύμης και του Αλιβερίου.

Δεν πρόκειται για προσέγγιση που πάει να λύσει τις πραγματικές σύγχρονες ανάγκες των κατοίκων και εργαζόμενων του Δήμου, ούτε από άποψη μετακίνησης, ούτε θωράκισης και προστασίας από πλημμύρες και σεισμούς, διότι αυτά πρέπει να τα βλέπουμε παράλληλα με την ανάγκη για ελεύθερους χώρους, σύγχρονα σχολεία και παιδικούς σταθμούς (όχι σε λυόμενα), αθλητικούς χώρους, παιδικές χαρές».

Για τη Λαϊκή Συσπείρωση
Κώστας Κέκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...