Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου 2016

Ποια ελληνική Black Friday μωρέ; Το δούλεμα πάει... σύννεφο

Η παραπλανητική διαφήμιση πάει... σύννεφο, έλεος με την προσπάθεια να ξεγελάσουν τους καταναλωτές... 
Το ότι προσπαθούμε να μιμηθούμε κάθε Αμερικανιά που βλέπουμε είναι δεδομένο κι έχει πολλές φορές και την πλάκα του.

Τώρα λοιπόν, αν και αργά είναι η αλήθεια, ανακαλύψαμε και την Black Friday. Ή μάλλον, για να είμαστε απόλυτα ακριβής, ανακαλύψαμε πως μπορούμε να εκμεταλλευτούμε το έθιμο των Αμερικάνων, ώστε να ξεγελάσουμε ή να προσπαθήσουμε να ξεγελάσουμε τους καταναλωτές. Κι εξηγούμε: Αυτό που συμβαίνει στην Αμερική τη συγκεκριμένη μέρα είναι, δεδομένα, προς όφελος όσων επιθυμούν να αγοράσουν κάποια προϊόντα σε τιμές κόστους, αν και πρέπει να σημειωθεί, πως από την άλλη πλευρά είναι και μία μέρα που η αξιοπρέπεια του ανθρώπου ποδοπατιέται. Κυριολεκτικά.

Αυτή όμως, είναι μια άλλη κουβέντα. Αφορά τον κάθε ένα προσωπικά και το κατά πόσο θεωρεί πως το να στήνεται όλο το βράδυ έξω από ένα μαγαζί ή το να παίζει μπουνιές για να προλάβει μια τηλεόραση το αντέχει η λογική και η αισθητική του. Ας πούμε όμως πως, ειδικά στην Ελλάδα της κρίσης που πλέον βρισκόμαστε να χαζεύουμε τις βιτρίνες, αλλά να μην πλησιάζουμε την είσοδο των καταστημάτων, είμαστε διατεθειμένοι να ποδοπατηθούμε για να πάρουμε κάτι που εδώ και καιρό ονειρευόμαστε και δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουμε. Θα το καταφέρουμε μήπως αύριο;

Η Black Friday ονομάστηκε έτσι στην Αμερική γιατί συνήθιζαν να σημειώνουν τις ημέρες που ένα κατάστημα έβγαζε κέρδος με μαύρα γράμματα, ενώ αντίθετα οι ημέρες που δεν είχαν κέρδη σημειώνονταν με κόκκινο. Η «μαύρη Παρασκευή» λοιπόν ήταν η ημέρα του χρόνου με το μεγαλύτερο κέρδος και γιατί συνέβαινε και συμβαίνει αυτό; Γιατί τα καταστήματα αποφασίζουν να αδειάσουν τα ράφια και τις αποθήκες τους, βγάζοντας ελάχιστο κέρδος από το κάθε προϊόν.

Από τα νυφικά, μέχρι και τις ηλεκτρικές συσκευές, έπιπλα, ρούχα κι ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς, προσφέρονται με εκπτώσεις της τάξεως του 80%. Και είναι φυσικό και επόμενο πως τα ράφια και οι αποθήκες άδειαζαν, αδειάζουν και θα συνεχίζουν να αδειάζουν.

Εδώ και μέρες λοιπόν έχουν αρχίσει οι διαφημίσεις από διάφορα καταστήματα στην Ελλάδα, κυρίως με ηλεκτρικά ήδη, τα οποία διαλαλούν πως η Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, θα είναι ημέρα ευκαιριών. Για να ... πείσουν μάλιστα έχουν ήδη βγάλει και τις προσφορές τους online. Ενημερώνουν με newsletter τους καταναλωτές πως ήρθε η ώρα να αποκτήσουν αυτό που επιθυμούν.

Πως αντιλαμβάνονται όμως την Black Friday εδώ; Κάνουν επιλεγμένα εκπτώσεις σε ορισμένα προϊόντα και μάλιστα εκπτώσεις που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να χαρακτηριστούν «ευκαιρίες». Γιατί το να «κόβεις» 30 ευρώ σε κάτι που κοστίζει 500, δεν πρόκειται να κάνει κάποιον που θέλει να το αποκτήσει και μέχρι τώρα δεν το άντεχε η τσέπη του, να τρέξει στο κατάστημα για να το... προλάβει.

Ούτε μιμούνται το Αμερικάνικο έθιμο κάνοντας εκπτώσεις σε τέσσερα προϊόντα, από τα 1.000 που πουλάνε και μάλιστα σε προϊόντα που, όπως γνωρίζουν πολύ καλά, δεν είναι αυτά που κυρίως ενδιαφέρουν τον κόσμο. Άσε το άλλο. Κάποια καταστήματα ξεκίνησαν την Black Friday, μέσω των σελίδων τους στο διαδίκτυο από την Δευτέρα και πλέον ενημερώνουν πως και οι λίγες καλές προσφορές που είχαν, εξαντλήθηκαν μέχρι την Τετάρτη. Ποια Black Friday λοιπόν ρε παιδιά;

Δεν νομίζω πως οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων στις ΗΠΑ είναι ηλίθιοι. Ούτε πως βγαίνουν χαμένοι την συγκεκριμένη ημέρα που κυριολεκτικά δεν μένει τίποτα μέσα στα μαγαζιά τους. Η ημέρα αυτή έχει καθιερωθεί, κυρίως για να κερδίζουν, ξεπουλώντας, τα καταστήματα. Είναι προφανές πως στην Ελλάδα είτε εκτιμούν πως το να πουλούν σε τιμές -πραγματικές ευκαιρίες, δεν τους συμφέρει, είτε δεν τους ενδιαφέρει να ξεπουλήσουν εάν το κέρδος για το κάθε προϊόν δεν είναι γύρω στο 200%. Γούστο τους και καπέλο τους και δικαίωμα τους.

Έλεος όμως με την προσπάθεια να ξεγελάσουν τους καταναλωτές. Δεν υπάρχει καμία ελληνική «Μαύρη Παρασκευή». Η παραπλανητική διαφήμιση πάει... σύννεφο, ενώ θα έπρεπε να υπάρχουν και όρια.

Ας πουν δηλαδή πως «την ημέρα που στην Αμερική έχουν το συγκεκριμένο έθιμο, εμείς θα κάνουμε κάποιες εκπτώσεις σε ορισμένα προϊόντα». Που είναι και η αλήθεια. Αλλά όχι και «κάνουμε black Friday»!

Όπως θα έλεγαν και οι φίλοι σας «Είχατε και στο χωριό σας;»

Της Ευγενίας Κουντούρη
top10news.gr

Κάντε ένα κλικ στα επίσημα σαιτ όλων των εταιρειών μου συμμετέχουν στη λεγόμενη Black Friday όπως κάναμε εμείς τις προηγούμενες ήμερες και θα καταλάβετε...!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...