Τετάρτη 6 Απριλίου 2016

Προκήρυξη «Βραβείων Εκπαιδευτικής Προσφοράς» 3.000 ευρώ της Ελληνικής Επιτροπής της UNESCO

Η Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προσηλωμένη στις πανανθρώπινες αξίες και αναγνωρίζοντας τον ρόλο των δασκάλων στη διαμόρφωση σωστών πολιτών, προκηρύσσει διαγωνισμό για την βράβευση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις παραμεθόριες περιοχές της χώρας. 
Η απονομή των βραβείων θα γίνει από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας τον Σεπτέμβριο και τα 11 βραβεία που θα δοθούν θα συνοδεύονται από το χρηματικό ποσό των 3.000,00 ευρώ. 
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων παρατείνεται έως τέλη Απριλίου. Να σημειωθεί ότι από την Περιφερειακή Ενότητα Ευβοίας δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Σκύρου:

Ορισμός της εκπαιδευτικής προσφοράς
Η έννοια της εκπαιδευτικής προσφοράς δεν εξαντλείται στην ικανότητα σαφούς, κατανοητής και γόνιμης διδασκαλίας. Περιλαμβάνει όλες εκείνες τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες, που εμπνέουν και καθοδηγούν το μαθητή στην έρευνα, τις επιστήμες, την εκπαίδευση, τον πολιτισμό, την επικοινωνία. Επιπλέον, είναι συνυφασμένη, μεταξύ άλλων, με την καινοτομία, την αλλαγή, τη διασύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινωνία, την ενσωμάτωση στοχευμένων ομάδων, την αντιμετώπιση του φαινομένου του κοινωνικού αποκλεισμού, αλλά και με την επιστημονική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών .
Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας, η προαγωγή της δημιουργικότητας, της διαθεματικής και μαθητοκεντρικής διδασκαλίας, η προώθηση των προτεραιοτήτων της UNESCO, η υλοποίηση ή η συμμετοχή σε διεθνή προγράμματα, είναι ορισμένα ενδεικτικά πεδία τα οποία θα συνεκτιμηθούν.
Στόχος των εν λόγω βραβείων είναι, αφενός η επιβράβευση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που παράγουν έργο στις παραμεθόριες περιοχές, αφετέρου η ανάδειξη «βέλτιστων πρακτικών» με στόχο τη διάχυσή τους στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Το βραβείο αξιολογεί και αποτιμά δυο βασικές παραμέτρους που έχουν ως κάτωθι:
  1. εκπαιδευτική & επιστημονική συγκρότηση
  2. εκπαιδευτική προσφορά
Ειδικότερα:
  1. Εκπαιδευτική & επιστημονική συγκρότηση
Στην κατηγορία αυτή εμπίπτουν τα εξής:
Πτυχίο/α, μεταπτυχιακό/οί και διδακτορικό/οί τίτλοι, σεμινάρια/επιμορφώσεις σε θέματα εκπαίδευσης, ξένες γλώσσες, χειρισμός νέων τεχνολογιών, διάρκεια εκπαιδευτικής υπηρεσίας στην παραμεθόριο και τύπος σχολείου στο οποίο υπηρετεί ή έχει υπηρετήσει ο υποψήφιος τα σχολικά έτη της προκήρυξης.
  1. Εκπαιδευτική προσφορά
Η κατηγορία αυτή αφορά τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την υλοποίηση εκπαιδευτικού έργου και διακρίνεται σε τέσσερις υποκατηγορίες:
Α) περιεχόμενο εκπαιδευτικού έργου
–ενσωματώνει τις προτεραιότητες της UNESCO, μεταξύ των οποίων, ο διαπολιτισμικός διάλογος, η προστασία του περιβάλλοντος, η αειφορία στην τυπική, μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση, η νεολαία, η ισότητα των φύλων, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η προσέγγιση των πολιτισμών, η ελεύθερη και ισότιμη πρόσβαση όλων στην πληροφόρηση και τη γνώση.
–υλοποιεί δράσεις που επικεντρώνονται στη διαχείριση σύγχρονων κοινωνικών φαινομένων/προβλημάτων π.χ. σχολικός εκφοβισμός (bullying), κοινωνικός αποκλεισμός, ναρκωτικά, φυλετικές διακρίσεις, άρση προκαταλήψεων και ρατσισμού, ζητήματα Αγωγής Υγείας, και ενσωμάτωση ειδικών ομάδων με έμφαση στη συνεκπαίδευση μαθητών με παιδιά με αναπηρίες κ.λ.π.
–προωθεί την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την αλλαγή και την καινοτομία
–διαμορφώνει θετικές στάσεις απέναντι στη μάθηση, τη δράση, τη συμβίωση και τη συνεργασία
–προάγει τη συνυπευθυνότητα εκπαιδευτικού και μαθητή για την παραγωγή νέας γνώσης
–συνδέει το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών με τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις       προσλαμβάνουσες των μαθητών
–ενισχύει την επικοινωνία σχολείου, κοινότητας και οικογένειας
Β) μεθοδολογία εκπαιδευτικού έργου
–προωθεί τη δικτύωση του σχολείου με άλλες σχολικές μονάδες, Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και σχολεία σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
–αξιοποιεί τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε), τη μέθοδο project, την ομαδοσυνεργατική, μαθητοκεντρική και διαθεματική μάθηση
— υλοποιεί ή συμμετέχει σε Ευρωπαϊκά προγράμματα
–διοργανώνει μαθητικούς αγώνες και διαγωνισμούς στους τομείς του πολιτισμού, των επιστημών, της εκπαίδευσης και της επικοινωνίας
Γ) διασύνδεση εκπαιδευτικού έργου με την τοπική κοινωνία
–υλοποιεί πρωτοβουλίες, που προωθούν το «άνοιγμα» του σχολείου στην τοπική κοινωνία, τη συνεργασία της σχολικής του μονάδας με φορείς όπως μουσεία, επιχειρήσεις και Μ.Κ.Ο. για την υλοποίηση εκπαιδευτικών, πολιτιστικών, επιστημονικών δράσεων, προγραμμάτων
–διοργανώνει σεμινάρια με στόχο την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας των πολιτών σε θέματα που αφορούν τη διαχείριση σύγχρονων κοινωνικών φαινομένων και προβλημάτων (π.χ. ζητήματα αειφορίας, προσφυγικό, μεταναστευτικό)
–καλλιεργεί και ενισχύει τη μάθηση για την κοινωνική προσφορά, την αλληλεγγύη και τον εθελοντισμό, με στόχο την αποτελεσματικότερη συνεργασία της εκπαιδευτικής κοινότητας με την τοπική κοινωνία, την αναβάθμιση της λειτουργίας του σχολείου π.χ. επικουρική κάλυψη ειδικών αναγκών της τοπικής κοινωνίας, βελτίωση ή/και αναβάθμιση σχολικών υποδομών
Διαδικασία υποβολής υποψηφιότητας
Δυνατότητα υποβολής υποψηφιότητας για τα βραβεία έχουν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, περιλαμβανομένων των Διευθυντών, που υπηρέτησαν ή υπηρετούν στις παραμεθόριες περιοχές την περίοδο που ορίζει η προκήρυξη. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν υλοποιήσει ολοκληρωμένη/ες δράση/εις/έργα, στο πλαίσιο των ως άνω ενδεικτικών παραμέτρων/πεδίων, κατά τα  σχολικά έτη της προκήρυξης.
Οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν:
α) να αυτοπροταθούν για το βραβείο συμπληρώνοντας και υπογράφοντας πρωτότυπα οι ίδιοι την αίτηση συμμετοχής
β) να προταθούν από μεμονωμένο πρόσωπο/πρόσωπα ή φορέα/φορείς που γνωρίζουν το διδακτικό έργο και την προσφορά τους (π.χ. συναδέλφους, μαθητές, διευθυντές, περιφερειακούς δ/ντές, σχολικούς συμβούλους, συλλόγους διδασκόντων, συλλόγους γονέων, κοινότητες, δήμους, Μ.Κ.Ο. κ.λπ). Σε αυτή την περίπτωση η αίτηση θα συμπληρώνεται με τη σύμφωνη γνώμη του υποψήφιου και θα φέρει την πρωτότυπη υπογραφή, τόσο του υποψηφίου, όσο και του ατόμου/φορέα που τον προτείνει.
Η διαδικασία υποβολής υποψηφιότητας θα γίνεται σε δύο φάσεις: α) προκαταρκτική φάση και β) τελική φάση.
Α) Στην προκαταρκτική φάση, οι υποψήφιοι θα πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν 1. τη συνημμένη αίτηση που αποτυπώνει λεπτομερώς: a) την εκπαιδευτική & επιστημονική  τους συγκρότηση και β) την εκπαιδευτική τους προσφορά τα σχολικά έτη της προκήρυξης, 2. Υπεύθυνη Δήλωση του Νόμου 1599/1986, που περιλαμβάνεται στο σώμα της προκήρυξης, με πάγιο κείμενο*, το οποίο θα πρέπει ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΣ να υπογραφεί πρωτότυπα από τον υποψήφιο προκειμένου η αίτησή του να ληφθεί υπόψη.
*ΚΕΙΜΕΝΟ: Δηλώνω υπεύθυνα ότι το περιεχόμενο της παρούσας αίτησης είναι αληθές και ότι το εκπαιδευτικό έργο είτε σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τον υπογράφοντα/την υπογράφουσα μόνο, είτε στις περιπτώσεις που συνεργάστηκα με άτομα ή φορείς για το σχεδιασμό ή την υλοποίηση του, τους έχω ενημερώσει και έχω αναφερθεί σε αυτούς στην αίτησή μου, προσδιορίζοντας επαρκώς το βαθμό της εμπλοκής και της προσφοράς τους.
Οι αιτήσεις υποψηφιότητας για την προκαταρκτική φάση θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά στον ειδικά σχεδιασμένο για τα βραβεία σύνδεσμο http://www.helleniccommissioneducationalawards.com από τις 11 Φεβρουαρίου έως τις 11 Απριλίου 2016. 
Ελλιπείς, εκπρόθεσμες, ανυπόγραφες, μη πρωτότυπα υπογεγραμμένες αιτήσεις ή αιτήσεις χωρίς πρωτότυπα υπογεγραμμένη δήλωση του Νόμου 1599/1986 θα απορρίπτονται.
Όσοι υποψήφιοι προκριθούν στην τελική φάση θα ενημερωθούν τηλεφωνικά, ώστε να προχωρήσουν στη δεύτερη φάση της διαδικασίας.
Β) Κατά τη διάρκεια της δεύτερης φάσης, οι υποψήφιοι θα πρέπει:
  1. a) να περιγράψουν το εκπαιδευτικό έργο που έχουν υλοποιήσει στέλνοντας λεπτομερή έκθεση που δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 2000 λέξεις με διάστιχο 1,15 και μέγεθος γραμματοσειράς 11 και
β) να αποστείλουν τεκμήρια της επιστημονικής/επαγγελματικής τους συγκρότησης (φωτοτυπίες πτυχίων, μεταπτυχιακών, σεμιναρίων  κλπ) και της εκπαιδευτικής τους προσφοράς.
Οι υποψήφιοι καλούνται να σαρώσουν ή να φωτογραφήσουν, το υλικό που χρησιμοποίησαν για την υλοποίηση του έργου ή που παρήγαγαν ως προϊόν του και να το επισυνάψουν σε ηλεκτρονικό μήνυμα. Μέσω ταχυδρομείου ή με προσωπική κατάθεση θα γίνονται δεκτά ΜΟΝΟ συμπληρωματικά τεκμήρια, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο, εφόσον το υλικό που εσωκλείεται δεν μπορεί να αποσταλεί ηλεκτρονικά (π.χ. βιβλίο, cd rom, κατασκευή κλπ).
Η Επιτροπή Κρίσης διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει συμπληρωματικά στοιχεία προκειμένου να στοιχειοθετήσει μια πληρέστερη και σαφέστερη εικόνα των υποψηφίων και του εκπαιδευτικού τους έργου, εφόσον αυτό κρίνεται αναγκαίο.
Οι αιτήσεις υποψηφιότητας για την τελική φάση θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τις 25 Μαΐου έως τις 13 Ιουνίου 2016 στον ειδικά σχεδιασμένο για τα βραβεία σύνδεσμοhttp://www.helleniccommissioneducationalawards.com και όταν είναι αναγκαίο, στα γραφεία της ΕλληνικήςΕθνικής Επιτροπής για την UNESCO στη διεύθυνση: Ακαδημίας 3, 10027, Αθήνα, Tηλέφωνα: 210 36 82 374/396/386/398.
Σημείωση: Οι υποψήφιοι θα ήταν καλό να συγκεντρώσουν και να προετοιμάζουν τα τεκμήρια που σκοπεύουν να καταθέσουν ήδη από την προκαταρκτική φάση καθώς το διάστημα υποβολής τους για την τελική φάση θα είναι σύντομο.
Οι αιτήσεις υποψηφιότητας θεωρούνται εμπιστευτικές.
Τα ονοματεπώνυμα των επιτυχόντων/βραβευομένων θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO και θα δημοσιοποιηθούν στο τύπο.
Η προκήρυξη θα αποσταλεί σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης  και θα αναρτηθεί:
–στις ιστοσελίδες της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO, του Κέντρου UNESCO για τις Γυναίκες και την Ειρήνη στα Βαλκάνια, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, του Μεσογειακού Γραφείου Πληροφόρησης για το Περιβάλλον, τον Πολιτισμό και την Αειφόρο Ανάπτυξη, του Πανεπιστημίου Κρήτης και Μακεδονίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...