Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών: Μπορούμε και πρέπει να αποτρέψουμε την αξιολόγηση

Το ΥΠΑΙΘ προωθεί με γοργούς ρυθμούς την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, με εγκυκλίους που φτάνουν στα σχολεία για την εφαρμογή της. Συγκεκριμένα, το Υπουργείο:


· Φτιάχνει το μηχανισμό της λεγόμενης Ανεξάρτητης Αρχής, που θα αξιολογεί - κατηγοριοποιεί τα σχολεία και θα εκδικάζει τις ενστάσεις σχετικές με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.·
Εξέδωσε εγκύκλιο για τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας το
2014-15.

· Κάλεσε τους διευθυντές που δεν έκαναν εξ' αποστάσεως επιμόρφωση να την κάνουν ως 15/10 και προγραμματίζει την αξιολόγηση των διευθυντών το Νοέμβρη, μετά των υποδιευθυντών και στη συνέχεια των εκπαιδευτικών.

Μέσα σ' αυτό το κλίμα, οι εκπαιδευτικοί δέχονται καθημερινά πιέσεις για συμμετοχή τους σε δράσεις που σχετίζονται με τις διαδικασίες αξιολόγησης (διάφορες καινοτομίες, προγράμματα, εκδηλώσεις και Συνέδρια) για τις οποίες έχουμε πολλές φορές καλέσει σε αντίθεση με τις υπόλοιπες παρατάξεις στο Σύλλογό μας τους συναδέλφους να μην ενδίδουν σε αυτές. Αδιάκοπα λέμε σε όλους τους συναδέλφους , να δείξουμε ότι είμαστε αποφασισμένοι να μπλοκάρουμε τον αντιδραστικό μηχανισμό της αξιολόγησης.

Η αξιολόγηση δεν έχει να κάνει με τη βελτίωση του εκπαιδευτικού και του δημόσιου σχολείου. Είναι ένας αντιδραστικός μηχανισμός με τον οποίο κεφάλαιο - ΕΕ- κυβέρνηση θέλουν να περάσουν όλες τις αντιεκπαιδευτικές-αντεργατικές αλλαγές στο δημόσιο και στην εκπαίδευση. Θέλουν να κάνουν το σχολείο επιχείρηση και το δάσκαλο σκυφτό για να διδάξει αγωγή υποταγής και φτηνή κατάρτιση στους αυριανούς φτηνούς ευέλικτους εργαζόμενους. Θέλουν να βγάλουν απολύσεις.

Να τους χαλάσουμε τα σχέδια. Μπορούμε και πρέπει να αποτρέψουμε την αξιολόγηση.

Δίνουμε ενεργητικό περιεχόμενο στην απεργία - αποχή από την αξιολόγηση που έχει κηρύξει ΑΔΕΔΥ και ΔΟΕ. Συλλογικά και οργανωμένα δε συμμετέχουμε σε καμία διαδικασία αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού, δηλαδή δεν συγκροτούμε σχέδια δράσης, δεν συμμετέχουμε στις ομάδες εργασίας, στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, την ατομική αξιολόγηση.

Το καλοκαίρι, στο υπόλοιπο δημόσιο δόθηκε μία σημαντική και πετυχημένη μάχη. Χιλιάδες εργαζόμενοι, συσπειρωμένοι στα σωματεία τους, οργάνωσαν την πάλη τους και με αποφάσεις μαζικών Γενικών Συνελεύσεων, κατέθεσαν μαζικά σ' αυτά τη φόρμα της ατομικής αξιολόγησης. Ανάγκασαν την κυβέρνηση να παρατείνει 4 φορές ως τώρα τις ημερομηνίες παράδοσης της ατομικής αξιολόγησης. Απέδειξαν έτσι ότι, αν οι εργαζόμενοι πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους, μπορούν να τα καταφέρουν. Αυτό πρέπει να κρατήσουμε από τον αγώνα των υπόλοιπων δημόσιων υπαλλήλων και να ξαναδούμε τη στάση μας ως κλάδος στο ζήτημα.

Στο Σύλλογό μας, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ πρότειναν σε ΔΣ και Γ. Συνελεύσεις για να μην παραδοθεί καμία έκθεση αυτοαξιολόγησης, όμως αυτή η θέση δεν βρήκε ανταπόκριση στη ΔΟΕ . Δυστυχώς, η πλειοψηφία της ΔΟΕ έστειλε κείμενο συμπλήρωσης των δεικτών της έκθεσης αυτοαξιολόγησης των σχολείων (κείμενο που πρότειναν στη ΔΟΕ οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ του συλλόγου της ΠΡΟΟΔΟΥ). Οδήγησαν έτσι χιλιάδες συναδέλφους, που ως τότε δήλωναν αντίθετοι στη αξιολόγηση, να καταθέσουν τελικά έκθεση, είτε δική τους είτε της ΔΟΕ.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, συνεχίζοντας την ίδια αταλάντευτη στάση που τήρησε ως τώρα στο ζήτημα της αξιολόγησης, καλεί όλους τους συναδέλφους να οργανώσουν την αντίστασή τους σε κάθε σχολείο και να μη συμμετέχουν σε καμία διαδικασία αξιολόγησης.

Με βάση τα παραπάνω, καλεί να προχωρήσουμε συλλογικά κι οργανωμένα στα παρακάτω μέτρα αποτροπής της αξιολόγησης:

Α. Οι Περιφερειακοί Διευθυντές, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης και οι Σχολικοί Σύμβουλοι δεν έχουν θέση στους Συλλόγους, πρέπει να διαγραφούν, είναι εκπρόσωποι της κυβέρνησης, έχουν πιάσει δουλειά για να περάσει το νέο σχολείο. Με απόφαση της 83ης Γ.Σ. του Κλάδου τον Ιούνη του 2014 πρέπει να διαγραφούν από όλους τους Συλλόγους.

Β. Οι διευθυντές των σχολείων και οι προϊσταμένες νηπιαγωγείων να σταθούν δίπλα στους εκπαιδευτικούς και να μην μετατραπούν σε αξιολογητές τους. Αυτό σημαίνει:

· Να μην ορίσουν ομάδες εργασίας.

· Να μην παραδώσουν προγραμματισμό δράσης ούτε στο σχολικό σύμβουλο, ούτε φυσικά στο παρατηρητήριο.

· Να μην αξιολογήσουν εκπαιδευτικούς.

· Να μην συμμετάσχουν σε καμιά διαδικασία αξιολόγησης.

Με βάση την παραπάνω απόφαση της 83ης ΓΣ του Κλάδου. Στο βαθμό που οι διευθυντές των σχολείων γίνουν αξιολογητές και συνδεθεί ο ρόλος τους με τις απολύσεις των εκπαιδευτικών, εκ των πραγμάτων αντιστρατεύονται τους σκοπούς και τις επιδιώξεις του καταστατικού του Συλλόγου και επίσης εκ των πραγμάτων ως αξιολογητές δε μπορεί να έχουν θέση στα σωματεία.

Γ. Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί μέλη του Συλλόγου μας:

· Δεν μπαίνουμε σε ομάδες εργασίας.

· Δεν παραδίδουμε προγραμματισμό και δεν στέλνουμε οτιδήποτε μπορεί να αναρτηθεί στο παρατηρητήριο της αξιολόγησης.

· Δεν κάνουμε αίτηση για εθελοντική αξιολόγηση.

· Δεν παραδίδουμε έκθεση ατομικής αξιολόγησης (αν μας δοθεί σχετική φόρμα την παραδίδουμε στο Σύλλογό μας) και δεν παραδίδουμε φάκελο.

· Δεν δεχόμαστε κανέναν αξιολογητή στην τάξη.

· Δε συμβάλλουμε στη διαφοροποίηση του σχολείου μας με οποιονδήποτε τρόπο.

Συλλογικά, Οργανωμένα και Μαζικά Αποτρέπουμε την Αξιολόγηση


ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 27 ΝΟΕΜΒΡΗ 2014
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ ΣΤΙΣ 10.00 ΤΟ ΠΡΩΙ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...