Από την ανάληψη των καθηκόντων του ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων έχει επιδοθεί σε μια επικοινωνιακή διαχείριση του ζητήματος λειτουργίας των συνεταιριστικών και συνδικαλιστικών οργανώσεων του αγροτικού χώρου. Ενώ σε πρώτη φάση δεσμεύτηκε ότι θα προβεί σε τροποποίηση του ν.4015/2011 που διέπει τη λειτουργία τους τελικά υπαναχώρησε . Μάλιστα συνέστησε προς τούτο και μια ομάδα εργασίας το πόρισμα της οποίας δεν έδωσε στη δημοσιότητα παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις μας. Φαίνεται ότι η χρησιμότητα του σχετικού πορίσματος εξαντλήθηκε μόνο σε επιλεκτική διαρροή των συμπερασμάτων του
στα Μέσα Ενημέρωσης .
στα Μέσα Ενημέρωσης .
Έτσι με την προσθήκη τροπολογίας στο ν. 4099/ 18-12-2012 του Υπουργείου Οικονομικών δεν έκανε καμιά ουσιαστική τροποποίηση στη θεσμική λειτουργία των αγροτικών οργανώσεων, πλην της παράτασης εφαρμογής μερικών διατάξεών του ν. 4015/2012 μέχρι την 1-7-2013 .
Την ίδια τακτική εφαρμόζει ο Υπουργός αλλά και ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όταν με αφορμή δημοσιεύματα σχετικά με το περιεχόμενο του διαχειριστικού έλεγχου σε βάθος πενταετίας στις αγροτικές οργανώσεις ΠΑΣΕΓΕΣ, ΓΕΣΑΣΕ και ΣΥΔΑΣΕ τοποθετήθηκαν γενικά και αόριστα. Ο δεύτερος δήλωσε ότι « ο έλεγχος στις τριτοβάθμιες αγροτικές οργανώσεις πρέπει να προχωρήσει σε βάθος για ολόκληρη την περίοδο από το 1994 μέχρι σήμερα, για να μην υπάρχουν ερωτηματικά και σκιές στη διαχείριση του δημοσίου χρήματος» και ο δεύτερος ανέφερε ότι «σε μια ευνομούμενη πολιτεία οι έλεγχοι πρέπει να είναι συστατικό στοιχείο της διοίκησης και εποπτείας τους και δεν μπορεί να γίνονται ούτε επιλεκτικά, ούτε διαζευκτικά», ενώ κάλεσε όλα τα κόμματα και τους αγρότες, να τοποθετηθούν ρητά για το αυτονόητο, τον οικονομικό έλεγχο των αγροτικών οργανώσεων.
Επειδή η τακτική αυτή συσκοτίζει τα πράγματα γύρω από τις θέσεις της πολιτικής ηγεσίας στα ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία των συνεταιριστικών οργανώσεων του αγροτικού χώρου ,
Α ) Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1) αν τηρείται το μητρώο των αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων, αν ενημερώνεται κι αν επεξεργάζεται τα εκάστοτε δεδομένα ;
2) για ποιους λόγους πέταξε στο κάλαθο των αχρήστων το πόρισμα της ομάδας εργασίας, που ο ίδιος είχε ορίσει για να προτείνουν ποιες διατάξεις του ν. 4015/2012 χρειάζονται τροποποίηση;
3) γιατί δεν έδωσε στη δημοσιότητα το πόρισμα του διαχειριστικού οικονομικού ελέγχου και αρκέστηκε μόνο στην αποστολή στη ΠΑΣΕΓΕΣ και σε δηλώσεις που δεν υπηρετούν τη διαφάνεια σε ένα χώρο που το έχει απόλυτη ανάγκη; και
Β) Καλείται να καταθέσει στη Βουλή:
1) το μητρώο των αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων που τηρεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προκειμένου να πληροφορηθεί ο ελληνικός λαός τη πραγματική εικόνα του χώρου ,
2) την εισήγηση της ομάδας εργασίας για τις αλλαγές στο ν. 4015 ώστε να γίνουν γνωστοί οι ουσιαστικοί λόγοι απόρριψής της, και
3) το πόρισμα του διενεργεθέντος οικονομικού ελέγχου για να φανεί αν τα πλέον των 10 εκατομμυρίων ευρώ που δόθηκαν τα τελευταία χρόνια στις αγροτικές οργανώσεις ΠΑΣΕΓΕΣ , ΓΕΣΑΣΕ και ΣΥΔΑΣΕ έχουν χρησιμοποιηθεί για την υπηρέτηση των σκοπών τους .
Ο ερωτών βουλευτής
Βαγγέλης Αποστόλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου