Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2011

Ακέφαλη παραμένη ακόμα η Εφορεία Χαλκίδας όπως και 35 άλλες μεγάλες εφορίες

Συμπτώματα παράλυσης εντοπίζονται το τελευταίο διάστημα στις εφορίες με το φοροεισπρακτικό και φοροελεγκτικό μηχανισμό να υπολειτουργεί και τις εισπράξεις του προϋπολογισμού να εμφανίζουν «τρύπα» πάνω από 2 δισ. ευρώ ακόμη και μετά την αναθεώρηση των ετήσιων στόχων
Οι μειώσεις στις αποδοχές των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών κατά 40% έως και 60% από τη μια και οι ελλείψεις προσωπικού λόγω συνταξιοδοτήσεων αφού αρκετοί βγαίνουν πρόωρα στη σύνταξη λόγω των νέων μέτρων από την άλλη, έχουν ως αποτέλεσμα οι Δ.Ο.Υ. και οι φορο-ελεγκτικές υπηρεσίες να υπολειτουργούν.

Μάλιστα την ώρα που η τρόικα διαπιστώνει αδυναμία στην είσπραξη των φόρων, οι 35 μεγαλύτερες εφορίες της χώρας που συγκεντρώνουν το 80% των φορολογικών εσόδων και οι διευθύνσεις όλων των ελεγκτικών υπηρεσιών παραμένουν κατά κάποιο τρόπο «ακέφαλες».

Η θητεία των εφόρων έληξε από τις 4 Αυγούστου 2011. Ομως μέχρι σήμερα, δεν έχει υπογραφεί η υπουργική απόφαση για την αντικατάστασή τους με αποτέλεσμα να παραμένουν στη θέση τους και πολλοί να ασκούν «πλημμελώς» τα καθήκοντά τους αφού γνωρίζουν ότι θα παραδώσουν την «καρέκλα» τους. Ο νόμος 4002/2011 προβλέπει ότι η επιλογή, τοποθέτηση και αντικατάσταση των προϊσταμένων συγκεκριμένων υπηρεσιών και εφοριών θα γίνεται με απόφαση του υπουργού Οικονομικών και χωρίς καμία άλλη διαδικασία.

Το μέτρο αυτό θα εφαρμόζεται μέχρι και το 2015, δηλαδή καθ' όλη τη διάρκεια του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου για να επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι. Στους νέους εφόρους και προϊσταμένους θα τεθούν ποσοτικοί και ποιοτικοί στόχοι και θα αξιολογούνται για τις επιδόσεις τους κάθε τρίμηνο.

Εφορίες: Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στις εφορίες. Οι φορολογούμενοι σχεδόν σε καθημερινή βάση σχηματίζουν ουρές και ταλαιπωρούνται για να πληρώσουν έκτακτες εισφορές, φόρους και τέλη, να υποβάλουν «ξεχασμένες» δηλώσεις, ενώ τα προβλήματα θα αυξηθούν από τον επόμενο μήνα αφού οι μισές σχεδόν εφορίες της χώρας χάνουν τα Τμήματα Ελέγχου και Δικαστικού που μεταφέρονται σε γειτονικές εφορίες. Η ταλαιπωρία των φορολογούμενων θα είναι πρωτοφανής αφού για διαδικασίες, όπως η έναρξη, η μεταβολή ή η διακοπή εργασιών επιχείρησης θα πρέπει να πηγαινοέρχονται από τη μια ΔΟΥ στην άλλη διανύοντας μεγάλες αποστάσεις φθάνοντας στο σημείο να μετακινούνται ακόμη και με πλοίο όπως στις περιπτώσεις των Δ.Ο.Υ. Σαλαμίνας, Αίγινας, Σπετσών και Πόρου, όπου τα Τμήματα Ελέγχου μεταφέρονται σε Δ.Ο.Υ. του Πειραιά.

Η μεταφορά των Τμημάτων Ελέγχου από τις 150 Δ.Ο.Υ. στις γειτονικές εφορίες έχει «μπλοκάρει» και τη διαδικασία της περαίωσης. Ενώ η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων έχει στείλει στις εφορίες το πρόγραμμα για την έκδοση των εκκαθαριστικών σημειωμάτων της περαίωσης οι υπάλληλοι των Τμημάτων Ελέγχων είναι λιγοστοί με αποτέλεσμα να καθυστερεί η έκδοση των σημειωμάτων στους φορολογούμενους που αρνήθηκαν την περαίωση ή υπάγονται για πρώτη φορά, όπως ελεύθεροι επαγγελματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες με ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας άνω των 400.000 ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Τμήμα Ελέγχου μεγάλης Δ.Ο.Υ. της Αττικής υπάρχουν μόνο 4 ελεγκτές για 50.000 φορολογούμενους. Δεν λείπουν όμως και τα φαινόμενα διαφθοράς. Σύμφωνα με πληροφορίες εφορία του κέντρου των Αθηνών δεν προχωρά στον έλεγχο συγκεκριμένων ελεύθερων επαγγελματιών στους λογαριασμούς των οποίων έχουν βρεθεί σημαντικά ποσά. Και αυτό διότι οι λογιστές τυγχάνει να είναι πρώην εφοριακοί! Σε άλλη εφορία, στην οποία ανήκουν αρκετές off shore εταιρείες δεν διενεργείται κανένας έλεγχος παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ενδείξεις για μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...