Εκρηκτικές διαστάσεις παίρνουν τη νέα σχολική χρονιά τα προβλήματα της Παιδείας.
1.Η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με 2.000 λιγότερα σχολεία, λόγω των περσινών συγχωνεύσεων. Για τη Στερεά142 σχολικές μονάδες συγχωνεύτηκαν σε 62. Όσες συγχωνεύσεις δεν έγιναν ή όσες ανακλήθηκαν για να κατευνάσουν την αντίδραση των γονιών και να αποπροσανατολίσουν, θα επανέλθουν σε… δεύτερο γύρο. Αυτό σημαίνει υπεράριθμα τμήματα, μετακινήσεις μαθητών, περεταίρω υποβάθμιση της εκπ/σης, ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.
2.Η νέα χρονιά ξεκινά με χιλιάδες κενά -5.500 κενά ανακοίνωσε επίσημα η ΔΟΕ- και λιγότερους εκπαιδευτικούς, λόγω του παγώματος των προσλήψεων. Ανακοινώθηκαν 546 προσλήψεις ενώ ανέρχονται σε 6.000 οι συνταξιοδοτήσεις. Στην περιοχή μας έγιναν ελάχιστοι διορισμοί για φέτος (10 ν/γοί και λιγότεροι από 30 καθηγητές στη Β/θμια). Ήδη όμως την προηγούμενη χρονιά είχαμε κενά και ελλείψεις σε εκπ/κούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι και στα πρωινά αλλά κύρια στα ολοήμερα σχολεία, ακόμα και στα 800 πιλοτικά, δεν υπήρχαν ειδικότητες τη μισή χρονιά και σε κάποια μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Το μακροχρόνιο καθεστώς των διορισμών με το «σταγονόμετρο», έχει συσσωρεύσει ήδη τεράστιες ανάγκες για εκπαιδευτικούς.
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας μιλά για «εξορθολογισμό» του ανθρωπίνου δυναμικού και των πόρων», αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα. Δήλωσε επίσης ότι θα μειώσει στο μισό τις προσλήψεις αναπληρωτών, ωρομισθίων, ΕΣΠΑ κ.λ.π. ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Να επισημάνουμε ότι είναι νέοι εκπ/κοί που τρέχουν σε 2 και 3 σχολεία, πιθανά και σε περισσότερους από έναν νομούς, που μένουν απλήρωτοι για μήνες, που αμοίβονται με ψίχουλα και κ. Διαμαντοπούλου «οίδε» πότε θα φτάσουν στα σχολεία.
3.Τα βιβλία επίσης δεν θα είναι όλα έτοιμα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Θα μιλά όμως για χαμένες διδακτικές ώρες το Υπουργείο, η Κυβέρνηση και οι κοντυλοφόροι τους στα ΜΜΕ στις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών ή των μαθητών!!!
4.Κλείνουν τα ολοήμερα τμήματα των 6/θέσιων και κάτω σχολείων δημιουργώντας πρόβλημα στους εργαζόμενους γονείς, αλλά και καταργώντας πολλές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών.
5.Οι δαπάνες για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων είναι ήδη κομμένες αναγκάζοντας τους γονείς να βάλουν το χέρι στην τσέπη, Από πέρσι είχε χτυπήσει «καμπανάκι» για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων. Κάποια σχολεία στην περιοχή μας δεν πήραν επιχορήγηση εδώ και μήνες με συνέπεια σήμερα να μην υπάρχει δυνατότητα να εξασφαλιστεί γραφική ύλη ή πετρέλαιο. Ένα στοιχείο χαρακτηριστικό είναι αυτό της Χαλκίδας όπου το 2008 διέθεσε στα σχολεία του δήμου 1,2 εκ. ευρώ, το 2011 για τα σχολεία 5 δήμων (μετά τη συνένωση λόγω Καλλικράτη) διέθεσε 932.000 ευρώ.
Επισημαίνουμε εδώ και το πρόβλημα που προκύπτει με τη μεταφορά των μόνιμων καθαριστριών στους δήμους αλλά και το πρόβλημα που θα προκύψει λόγω υποχρηματοδότησης για την πρόσληψη και πληρωμή των συμβασιούχων καθαριστριών.
6.Πρόβλημα και με τη μεταφορά μαθητών, γι’ αυτό άλλωστε είναι θέμα του Π.Σ. Μόνο που με μπαλώματα δεν λύνεται το πρόβλημα. Ήδη γνωρίζουμε ότι υπάρχουν μεγάλες εκκρεμότητες από τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και τώρα μεταφέρεται η αρμοδιότητα στους δήμους χωρίς τα απαραίτητα κονδύλια. Πέρσι είχαμε και την αντίδραση των ΚΤΕΛ (έχουμε πάρει θέση για συγκοινωνία λαϊκό αγαθό) και οι μαθητές δεν μεταφέρθηκαν στα σχολεία τους. Δεν είναι λύση η μεταφορά κονδυλίων όπως π.χ. στο δήμο Λαμιέων που έκοψαν 1 εκατομμύριο ευρώ από άλλες ανάγκες. τους.
Το μάρμαρο θα το πληρώσουν τα παιδιά των εργαζομένων, των φτωχών λαϊκών στρωμάτων και οι γονείς για άλλη μια φορά θα κληθούν να πληρώσουν από το πετσοκομμένο εισόδημά τους.
7.Διαρκείας πρόβλημα παραμένει και αυτό της σχολικής στέγης που σε κάποιες περιπτώσεις όχι μόνο εμποδίζει το εκπαιδευτικό έργο (π.χ. 3ο , 6οΓυμνάσιο, αλλά και μια σειρά σχολικές αίθουσες που στεγάζονται σε κοντέινερς) αλλά εμπεριέχει και κινδύνους για τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών (π.χ. 2ο Δ.Σ. Καρύστου).
Δεν ξέρουμε αν δεν προλάβαινε το Υπουργείο να πάρει τα μέτρα του ώστε να ξεκινήσει απρόσκοπτα η νέα σχολική χρονιά… Πάντως τα μέτρα για τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση και το «νέο σχολείο» τα παίρνει γρήγορα και …αποτελεσματικά και με … «συναίνεση». Και βεβαίως αναφερόμαστε πέρα από τα προβλήματα στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης που το θεωρούμε το κύριο ζήτημα.
Χτίζουν ένα σχολείο το οποίο στηρίζεται στη θέση ότι δεν μπορούν να έχουν όλα τα σχολεία το ίδιο πρόγραμμα σπουδών και όλα τα παιδιά την ίδια μόρφωση, υψώνοντας νέα εμπόδια στη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων. Στο περιεχόμενό του, στη λειτουργία του και τους στόχους του θα είναι έρμαιο της «αγοράς» – των αναγκών του βάρβαρου εκμεταλλευτικού συστήματος. Ένα σχολείο που θα αναπαράγει την ημιμάθεια προβάλλοντας την «αλήθεια» του συστήματος, που θα αναζητά χορηγούς και «ευεργέτες» για να λειτουργήσει και θα φορτώνει τους νέους με δεξιότητες αντίστοιχες με τις ανάγκες των επιχειρήσεων, αντί για στέρεα γνώση.
Η στάση που κράτησε και κρατά η πλειοψηφία του Π.Σ. οι εκλεγμένοι Δήμαρχοι ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. επιβεβαιώνει ότι «βάζετε πλάτη» και εσείς και ο Καλλικράτης για να προχωρήσει η αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Ζητάμε να πάρετε θέση και να μας απαντήσετε τι μέτρα θα πάρετε για την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων της Περιφέρειας, όχι σύμφωνα με τις επιταγές της Ε.Ε., των επιχειρηματιών, της κ. Διαμαντοπούλου, αλλά σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, παιδαγωγικές, οικονομικές κ.λ.π.
Χρονάς Αναστάσιος
Γκικόπουλος Γιώργος
Ντούρου Σοφία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου