Bουλευτές Εύβοιας
Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011
Ανεκμετάλλευτα «διαμάντια» τα παιδιά με υψηλό IQ στην Ελλάδα
Τα παιδιά που ανήκουνστη λίστα των ανθρώπων με υψηλό δείκτη νοημοσύνης αναγκάζονται να αφήσουνανεκμετάλλευτο το “χάρισμα” τους, λόγω της ανυπαρξίας ειδικών προγραμμάτων στασχολεία της Ελλάδας, την ώρα που στον υπόλοιπο κόσμο αφθονούν.
Ακόμη μια πρωτιά για την Ελλάδα, αλλά όχι ιδιαίτερατιμητική: Τη στιγμή που όλες οι χώρες
...ενσωματώνουν στην εκπαίδευση ειδικάπρογράμματα για παιδιά με υψηλή νοημοσύνη, η χώρα μας δε διαθέτει κάτι ανάλογο.Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Τουρκία, η οποία διαθέτει 45 προγράμματα για τηνεκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών.
"Επικίνδυνο για τη δημοκρατία το υψηλό IQ"
Aντίθετα στην Ελλάδα, λειτουργούν τα Πειραματικά Σχολείαπου αφορούν όμως, όπως διευκρινίζει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο καθηγητής κ. Παπαδάτος,τον εκπαιδευτικό τρόπο διδασκαλίας για παιδιά με κανονικό δείκτη νοημοσύνης καιδεν αφορά τα παιδιά με υψηλό IQ.
Όπως εξηγεί, τα Πειραματικά Σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα,δέχονται παιδιά με τη διαδικασία της κλήρωσης και όχι με βάση το"χάρισμα", αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν τεράστιες διαφορέςστους δείκτες νοημοσύνης.
"Υπάρχει μία λανθασμένη αντίληψη ότι με τηνεκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών υπάρχει κίνδυνος για τη Δημοκρατία",τονίζει και συμπληρώνει ότι μετά την μεταπολίτευση έχει επικρατήσει η άποψηστην Ελλάδα ότι αν δοθεί επιπρόσθετη διδασκαλία στα χαρισματικά παιδιά θαυπάρξει κίνδυνος για τη Δημοκρατία, καθώς αυτά θα υπερτερούν έναντι τωνυπολοίπων, κάτι το οποίο, σύμφωνα με τον καθηγητή κ. Παπαδάτο, είναι λάθος.
"Τα παιδιά αυτά αντιλαμβάνονται καλύτερα τουςδημοκρατικούς θεσμούς και κανόνες και τους υπηρετούν πιο πιστά",αναφέρει.
Στη Σοβιετική Ένωση, συμπληρώνει, υπήρχαν σχολεία γιαπαιδιά με ταλέντο στα μαθηματικά. Έτσι με την εκπαίδευση αυτών των χαρισματικώνπαιδιών, οι Σοβιετικοί κατόρθωσαν και πήγαν στο διάστημα. Σ’ αυτή τη λογικήάρχισαν και οι ΗΠΑ, να κάνουν τα δικά τους σχολεία για τα χαρισματικά παιδιά,διευκρίνισε ο κ. Παπαδάτος.
Όσον αφορά την Ελλάδα, επισημαίνει ότι πρόσφατα συζητήθηκε,για πρώτη φορά, το ζήτημα της εκπαίδευσης των χαρισματικών παιδιών, στο πλαίσιοτου 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Επιστημών της Εκπαίδευσης, με θέμα "ΆτομαΥψηλής Νοημοσύνης: ιστορικές, βιολογικές, κοινωνικές, εκπαιδευτικές διαστάσεις.Η εκπαίδευση χαρισματικών παιδιών στην Ελλάδα".
Στο εν λόγω συνέδριο έλαβαν μέρος πάνω από οκτακόσιοιεπιστήμονες, πανεπιστημιακοί, ψυχολόγοι, εκπαιδευτικοί, γιατροί, σπουδαστές,αλλά και γονείς.
Όπως τονίστηκε στο συνέδριο, υπολογίζεται ότι το 1% τουπληθυσμού έχει υψηλό δείκτη νοημοσύνης, δηλαδή μεταξύ 125 και 130.
Τα συμπεράσματα του συνεδρίου θα σταλούν στο υπουργείοΠαιδείας, όχι για τη δημιουργία κατ’ ανάγκη ειδικών σχολείων, αλλά για πρόσθετηδιδασκαλία ή τη λειτουργία θερινών σχολείων.
Όπως λέει ο κ. Παπαδάτος, που ήταν πρόεδρος τηςεπιστημονικής επιτροπής του συνεδρίου, θα πρέπει να φτιαχτούν ειδικάπρογράμματα για τα παιδιά με υψηλό δείκτη νοημοσύνης, με ευθύνη του υπουργείουκαι να αλλάξει η κουλτούρα της μεταπολίτευσης, στην Ελλάδα, που θεωρείεπικίνδυνη την εκπαίδευση αυτών των παιδιών.
Η αρχή έγινε...
Το πρώτο θερινό σχολείο ξεκίνησε τη λειτουργία του μετά τοτέλος του συνεδρίου. Τα μαθήματα κράτησαν δύο εβδομάδες και το παρακολούθησαν 16 παιδιά της έκτης δημοτικού. Η επιλογή έγινε με βάση τις επιδόσεις τους στοσχολείο και τα ειδικά τεστ νοημοσύνης.
πηγή http://www.cosmo.gr
Αναρτήθηκε από
NotiosEvoikos
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες
Ελλάδα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου