Η τροπολογία για κατάργηση των φόρων και δικαιωμάτων υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, προκειμένου από 1ης Ιουνίου να γίνουν πιο φτηνά κατά περίπου 10%, κατατέθηκε την Παρασκευή στη Βουλή προς ψήφιση.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, με ανακοίνωσή του, επανέλαβε τη δέσμευσή του για εφαρμογή των νέων μειωμένων τιμών στα εισιτήρια,
αλλά μέχρι στιγμής παραμένει άγνωστο τι θα πράξουν τα μέλη της άλλης ακτοπλοϊκής
ένωσης, της ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, που αυτή τη στιγμή έχει την πλειοψηφία στην ακτοπλοϊκή αγορά.
Η ΕΕΝ έχει εκδώσει ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι δεν θα μπορέσει να υλοποιήσει την εξαγγελία για μείωση της τιμής των εισιτηρίων, καθώς ο υπουργού Ναυτιλίας Γιάννης Διαμαντίδης ενέκρινε μισθολογική αύξηση στους ναυτικούς για το 2010 και 2011 την οποία αδυνατούν τα μέλη της Ένωσης να δώσουν, λόγω ζημιών στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, τα δύο τελευταία χρόνια.
Όταν η τροπολογία ψηφισθεί, θα δημοσιευθεί στην εφημερίδα της κυβέρνησης, προκειμένου να γίνει νόμος του κράτους, ενώ σχετική εγκύκλιος αναμένεται να αποσταλεί προς το Ναυτικό Επιμελητήριο και τις δύο ακτοπλοϊκές ενώσεις, προκειμένου οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να εκδώσουν νέους τιμοκαταλόγους στα εισιτήρια.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις στην τροπολογία, καταργείται το τέλος του ΚΑΕΟ (σσ ασφάλιση επιβατών και οχημάτων) που αποδιδόταν στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο προκειμένου να καλυφθούν κίνδυνοι από ναυτικά ατυχήματα και ανερχόταν στο 6,5% χωρίς ΦΠΑ.
Ήδη, όμως, με νεότερες διατάξεις, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες ασφαλίζονται υποχρεωτικά για τον ίδιο κίνδυνο σε μεγάλους ασφαλιστικούς οργανισμούς, με αποτέλεσμα να υπάρχει διπλή ασφάλιση επιβατών και οχημάτων και ως εκ τούτου σε διπλή χρέωση των εισιτήριων, με δεδομένο ότι το συγκεκριμένο κόστος μετακυλίεται από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες, στον επιβάτη.
newsit.gr
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, με ανακοίνωσή του, επανέλαβε τη δέσμευσή του για εφαρμογή των νέων μειωμένων τιμών στα εισιτήρια,
αλλά μέχρι στιγμής παραμένει άγνωστο τι θα πράξουν τα μέλη της άλλης ακτοπλοϊκής
ένωσης, της ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, που αυτή τη στιγμή έχει την πλειοψηφία στην ακτοπλοϊκή αγορά.
Η ΕΕΝ έχει εκδώσει ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι δεν θα μπορέσει να υλοποιήσει την εξαγγελία για μείωση της τιμής των εισιτηρίων, καθώς ο υπουργού Ναυτιλίας Γιάννης Διαμαντίδης ενέκρινε μισθολογική αύξηση στους ναυτικούς για το 2010 και 2011 την οποία αδυνατούν τα μέλη της Ένωσης να δώσουν, λόγω ζημιών στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, τα δύο τελευταία χρόνια.
Όταν η τροπολογία ψηφισθεί, θα δημοσιευθεί στην εφημερίδα της κυβέρνησης, προκειμένου να γίνει νόμος του κράτους, ενώ σχετική εγκύκλιος αναμένεται να αποσταλεί προς το Ναυτικό Επιμελητήριο και τις δύο ακτοπλοϊκές ενώσεις, προκειμένου οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να εκδώσουν νέους τιμοκαταλόγους στα εισιτήρια.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις στην τροπολογία, καταργείται το τέλος του ΚΑΕΟ (σσ ασφάλιση επιβατών και οχημάτων) που αποδιδόταν στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο προκειμένου να καλυφθούν κίνδυνοι από ναυτικά ατυχήματα και ανερχόταν στο 6,5% χωρίς ΦΠΑ.
Ήδη, όμως, με νεότερες διατάξεις, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες ασφαλίζονται υποχρεωτικά για τον ίδιο κίνδυνο σε μεγάλους ασφαλιστικούς οργανισμούς, με αποτέλεσμα να υπάρχει διπλή ασφάλιση επιβατών και οχημάτων και ως εκ τούτου σε διπλή χρέωση των εισιτήριων, με δεδομένο ότι το συγκεκριμένο κόστος μετακυλίεται από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες, στον επιβάτη.
newsit.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου