Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

ΟΙ πολίτες της Εύβοιας γνωρίζουν...

Αναφερόμενοι στο περιεχόμενο δημοσιεύματος επιστολής με τίτλο «κοινός νούς και Δημόσια(;) Έργα» σας γνωρίζουμε τα εξής:

Είναι εντυπωσιακό με πόση ευκολία ορισμένοι χωρίς να έχουν πληροφόρηση και χωρίς να φροντίσουν να ενημερωθούν λασπολογούν και συκοφαντούν όπως ο συγκεκριμένος. Το θέμα είναι ότι με την ίδια ευκολία βρίσκουν φιλοξενία σε διάφορα έντυπα.
Για όσους γνωρίζουν τις διαδικασίες δημοπράτησης και ανάθεσης των δημοσίων έργων δεν έχουν κανένα λόγο να ασχοληθούν με όσα γράφονται στο συγκεκριμένο δημοσίευμα.

Επειδή όμως δεν γνωρίζουν όλοι οι πολίτες και επειδή βρισκόμαστε σε μία περίοδο που μπορεί ο καθένας να λέει και να γράφει ότι θέλει, όπως ο συντάκτης του κειμένου, χωρίς να νοιώσει την υποχρέωση να τεκμηριώσει όσα ισχυρίζεται, πρέπει να απαντήσουμε.



Έτσι κατά τον συντάκτη ένα τεράστιο έργο που έγινε τα τελευταία (8) χρόνια και ξεπερνά τα 500 εκ. € έγινε για εξυπηρέτηση μικροκομματικών τοπικών συμφερόντων, πελατειακών σχέσεων και ημετέρων εργολάβων και είναι και καλοπροαίρετος όπως λέει. Σκεφθείτε δηλαδή να μην ήταν καλοπροαίρετος τι θα έλεγε.

Υπάρχει όμως και μία διαφορετική ανάγνωση όσων αναφέρονται.

Κάποιοι άνθρωποι σε τέτοιες περιπτώσεις χωρίς να το αντιληφθούν δείχνουν τον εαυτό τους. Γνωρίζουν ότι αν ήταν οι ίδιοι στη θέση μας κάπως έτσι θα λειτουργούσαν όποτε δεν χρειάζεται να ψάξουν περισσότερο τα θέματα.

Πιστεύουν δηλαδή ότι όλοι ίδιοι είμαστε, γιαυτό αναλαμβάνουν το ρόλο του κατήγορου.

Για να ενημερώσουμε για την ουσία, πρέπει να πούμε ότι οι δρόμοι κάθε Νομού χωρίζονται σε τρείς (3) κατηγορίες.

Είναι το Εθνικό οδικό δίκτυο, την ευθύνη του οποίου έχει η Κρατική Περιφέρεια και το αρμόδιο Υπουργείο (ΥΠΕΧΩΔΕ παλαιότερα και τώρα ΥΠΟΔΟΜΩΝ).

Είναι η Επαρχιακή οδοποιΐα και την ευθύνη έχουν οι Νομαρχίες.

Είναι το υπόλοιπο οδικό δίκτυο και την ευθύνη έχουν οι Δήμοι.

Το Εθνικό οδικό Δίκτυο είναι 250 χιλιόμετρα και αποτελείται από τα Τμήματα ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ-ΧΑΛΚΙΔΑ, ΧΑΛΚΙΔΑ-ΡΙΤΣΩΝΑ-ΕΘΝ.ΟΔΟΣ (ΠΑΘΕ) και το Τμήμα ΛΕΠΟΥΡΑ-ΧΑΛΚΙΔΑ - ΙΣΤΙΑΙΑ-ΑΙΔΗΨΟ.

Με αυτά τα τμήματα η Νομαρχία, δεν επιτρέπεται από το Νόμο να ασχοληθεί. Το μόνο που μπορεί και κάνει συνεχώς είναι να διεκδικεί ένα σύγχρονο και ασφαλές Εθνικό Οδικό Δίκτυο. Έχει προχωρήσει σε κινητοποιήσεις που είχαν σαν αποτέλεσμα να ενταχθούν όλες οι μελέτες στο Γ’ ΚΠΣ (ύψους 10,5 εκ. €) οι οποίες μέσα στο 2011 ολοκληρώνονται.

Όσο δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και να υπήρχαν χρήματα διαθέσιμα δεν ήταν δυνατόν να αξιοποιηθούν για το Εθνικό Οδικό Δίκτυο.

Το επαρχιακό οδικό δίκτυο που ανήκει στην αρμοδιότητα της Νομαρχίας είναι 840 χιλιόμετρα και όλο αυτό το διάστημα έχουν κατασκευαστεί πολλά και σημαντικά τμήματά του όπως:

- ΛΕΠΟΥΡΑ – ΚΑΡΥΣΤΟΣ (ολοκληρώνεται)

- ΚΑΡΥΣΤΟΣ – ΜΑΡΜΑΡΙ από το Λυκόρεμα

- Οδικό ΚΥΚΛΩΜΑ ΚΑΒΟ ΝΤΟΡΟ είναι έτοιμο για ανάθεση μετά από διαγωνισμό

- ΕΡΕΤΡΙΑ – ΘΕΟΛΟΓΟΣ
- ΒΑΣΙΛΙΚΟ – ΠΙΣΣΩΝΑΣ (ολοκληρώνεται)

- ΒΑΤΩΝΤΑΣ – ΚΑΘΕΝΟΙ

- ΚΑΘΕΝΟΙ – ΣΤΕΝΗ

- ΣΤΡΟΠΩΝΕΣ – ΧΙΛΙΑΔΟΥ

- ΣΤΡΟΠΩΝΕΣ – ΜΕΤΟΧΙ

- ΚΑΘΕΝΟΙ – ΠΑΛΙΟΥΡΑΣ – ΜΑΚΡΥΚΑΠΑ – ΤΡΙΑΔΑ – ΨΑΧΝΑ και ΑΓ.ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

- ΑΓ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ – ΓΛΥΦΑΔΑ

- ΨΑΧΝΑ – ΠΟΛΙΤΙΚΑ

- ΒΑΘΥ – ΡΙΤΣΩΝΑ

- ΠΡΟΚΟΠΙ – ΠΗΛΙ

- ΠΡΑΤΗΡΙΟ μέχρι ΚΟΜΒΟ ΛΙΜΝΗΣ

- ΑΓΔΙΝΕΣ – ΠΑΠΑΔΕΣ (κατασκευάζεται)

- ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΡΟΣ ΓΙΑΛΤΡΑ (3) χιλιόμετρα (ολοκληρώνεται)

Επίσης έχουν κατασκευαστεί πολλά ακόμα χιλιόμετρα δρόμων σε διάφορες περιοχές «ήσσονος σημασίας» όπως λέει και ο υπογράφων το κείμενο και όπως λέει επίσης όλα αυτά έγιναν για μικροκομματικούς λόγους, για πελατειακές σχέσεις και για ημετέρους εργολάβους.

Όσο για το έργο που δημοπρατούμε, δηλ. την παράκαμψη των Γιάλτρων, είναι τμήμα του κεντρικού άξονα που ξεκινά από τον Κάβο Ντόρο (Αμυγδαλιά) και φθάνει μέχρι τη Λιχάδα.

Ο πληθυσμός των Γιάλτρων και της Λιχάδας κατά την απογραφή του 2001 ανέρχεται σε 1927 κατοίκους και το καλοκαίρι πολλαπλασιάζεται αφού είναι από τις πλέον τουριστικές περιοχές του Νομού.

Τα παιδιά του Γυμνασίου και του Λυκείου πηγαίνουν κάθε μέρα στην Αιδηψό για το Σχολείο σε ένα δρόμο δύσκολο και επικίνδυνο.

Να ενημερώσουμε ακόμα ότι ο Αγ. Γεώργιος Λιχάδας έχει συνδεθεί με τον Αγ. Κων/νο με F/B σε καθημερινή βάση.

Όσο για τις παρακάμψεις Βασιλικού, Χαλκίδας και Αμαρύνθου, ισχύουν τα εξής:

Η παράκαμψη Βασιλικού θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται τους πρώτους μήνες του 2011, ενώ για την παράκαμψη Αμαρύνθου ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης για να δημοπρατηθεί από το Υπουργείο Υποδομών κ.λ.π. μέσα στο 2011
Για την παράκαμψη Χαλκίδας οι μελέτες ελπίζουμε να ολοκληρωθούν το α’ Εξάμηνο του 2011 για να διεκδικήσουμε την ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Το κόστος του έργου είναι πολύ υψηλό αφού για τμήμα 29 χιλιομέτρων, από τη νέα γέφυρα μέχρι μετά τα Ψαχνά, υπολογίζεται να στοιχίσει περισσότερα από 150 εκ. €.
Αυτή είναι η πραγματικότητα και όλα αυτά τα στοιχεία δεν γράφονται για πρώτη φορά.
Έχουν δοθεί κατ’ επανάληψη στα μέσα ενημέρωσης.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...