Οπως προκύπτει από πανελλαδική έρευνα της εταιρείας δημοσκοπήσεων «Interview», μεγάλο ποσοστό καταναλωτών θα περιορίσουν τις δαπάνες τους στις απολύτως απαραίτητες, αναβάλλοντας ή και ακυρώνοντας αγορές καταναλωτικών αγαθών και έξοδα για διασκέδαση και ταξίδια, ενώ όλο και περισσότεροι έχουν περιορίσει ή και οριστικά εγκαταλείψει τη χρήση του
«πλαστικού χρήματος».Πάνω από τρεις στους τέσσερις ερωτηθέντες (76,6%) απαντούν πως η οικονομική τους κατάσταση αυτά τα Χριστούγεννα είναι χειρότερη σε σχέση με τα προηγούμενα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2009 σε σχέση με το 2008 ήταν 44,2%. Σε καλύτερη κατάσταση δηλώνει πως βρίσκεται το 5,2% (έναντι 12,8% πέρυσι), ενώ αμετάβλητα οικονομικά έχει το 18,2% των ερωτηθέντων (έναντι 43% το 2009).
Το 62,3% των ερωτηθέντων σκοπεύει φέτος να κάνει λιγότερα δώρα σε φίλους και συγγενείς (41,8% πέρυσι) και το 70,9% θα χρησιμοποιήσει λιγότερο την πιστωτική του κάρτα (43,5% πέρυσι).
Στη μέγγενη της κρίσης φαίνεται πως μπαίνουν όλο και περισσότερο τα δώρα του... Αϊ-Βασίλη, καθώς το 24,7% των ερωτηθέντων απαντά πως δεν θα αγοράσει δώρα στα παιδιά του (17,5% στην αντίστοιχη περσινή έρευνα).
Τέσσερις στους δέκα (39%) θα αναβάλει αγορές ρούχων και παπουτσιών, ένας στους δύο (48,1%) θα κόψει τη διασκέδαση, ενώ τον δρόμο της αναβολής ή και ακύρωσης παίρνουν έξοδα για αγορά καλλυντικών (54,5%), ταξίδια (58,4%), αγορά ηλεκτρονικού υπολογιστή (64,9%), καινούργιου κινητού τηλεφώνου (66,2%), νέων ηλεκτρικών συσκευών, όπως τηλεόραση, DVD player κ.ά. (75,3%) και κοσμημάτων-αξεσουάρ (76,6%).
ΒΑΣΙΛΗΣ ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ ΕΘΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου