Πέμπτη 26 Απριλίου 2018

Ανακοίνωση του Λαϊκού Φροντιστηρίου Χαλκίδας για την Πρωτομαγιά

Μαθητή, μαθήτρια, Η 1η Μάη είναι μέρα που σηματοδοτεί τους αγώνες των εργαζομένων για δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Δεν είναι «μέρα των λουλουδιών», είναι μέρα αγώνα!

ΤΙΠΟΤΑ ΔΕ ΧΑΡΙΣΤΗΚΕ

Τις περασμένες δεκαετίες οι εργαζόμενοι με τον αγώνα τους κατάκτησαν δικαιώματα όπως η 8ωρη εργασία, μέτρα για την ασφάλεια των εργαζομένων, άδειες για τις έγκυες γυναίκες, η Κυριακάτικη αργία. Κατακτήθηκε η κοινωνική ασφάλιση, η σύνταξη μετά από κάποια χρόνια εργασίας. 


Σημαντικές ήταν και οι κατακτήσεις για τα παιδιά των εργαζομένων. Καταργήθηκε η παιδική εργασία κάτω των 15 ετών. Κατακτήθηκε η δωρεάν παιδεία, έγινε υποχρεωτική ως τα 15, η παροχή δωρεάν βιβλίων, η δημιουργία παιδικών σταθμών και άλλα. 

Σήμερα, αυτές οι κατακτήσεις ξηλώνονται γιατί αυτοί που έχουν την εξουσία στα χέρια τους, οι μεγαλοεπιχειρηματίες, θέλουν συνεχώς να αυξάνουν τα κέρδη τους. Αυτή είναι η αιτία που οι νέοι εργαζόμενοι δε γνωρίζουν τίποτα από 8ωρο, ασφάλιση και δικαιώματα στους χώρους δουλειάς.

ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΤΑΚΤΩΝΤΑΙ ΜΕ ΑΓΩΝΕΣ 

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, την οπισθοχώρηση, δε μπορούμε να σκύψουμε το κεφάλι. Σε καλούμε να μπεις και εσύ στον Αγώνα! Για σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα τους μαθητές, να τους δίνει εφόδια για τη ζωή. 

ΔΩΣΤΕ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΥ ΝΑΤΟ ΤΑ ΣΦΑΓΕΙΑ! 

Η άλλη όψη της πολιτικής που καταργεί δικαιώματα και κατακτήσεις είναι ο πόλεμος που γίνεται στη γειτονιά μας, με τη συμμετοχή και τη στήριξη της χώρας μας. 

Στη Συρία και στην Ανατολική Μεσόγειο συγκρούονται όλες οι μεγάλες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις της Γης για να πάρουν μερίδιο από τα πετρέλαια της χώρας, και τη μεταφορά τους στην Ευρώπη και αλλού. 

Γι’ αυτό αιματοκυλούν το λαό της Συρίας 7 χρόνια τώρα! Γι’ αυτό εντείνεται η επιθετικότητα της Τουρκίας απέναντι στην χώρα μας. Γι’ αυτό μεγαλώνει ο κίνδυνος να μπλεχτεί άμεσα η χώρα μας στον πόλεμο. 

Η ελληνική Κυβέρνηση έχει μεγάλες ευθύνες έχει που μας εμπλέκει σε αυτούς τους ανταγωνισμούς για τα κέρδη των εφοπλιστών και των βιομηχάνων. 

Ο ελληνικός λαός δεν έχει τίποτα να χωρίσει με τους λαούς των γειτονικών χωρών. Τιμάμε την 1η Μάη σηκώνοντας τείχος αντίστασης στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, κύμα αλληλεγγύης στους πρόσφυγες και μετανάστες. 

Ποίημα μαθητή του Λαϊκού Φροντιστηρίου (γράφτηκε την επόμενη των βομβαρδισμών στη Συρία) 

Δίπλα Στα μπάζα μου γνεψε η μάνα καληνύχτα 

ξημέρωμα πλησίαζε και πέρναγε η νύχτα.
Πιο κάτω κι σε δυο στενά νανούρισμα οι κρότοι
συνεχεία τους άκουγα δεν ήτανε η πότη.
Σε αυτούς μέσα γεννήθηκα σε εκείνους μεγαλώνω, ποίον πείραξα που έφταιξα και βάσανα πληρώνω.
Μου λέγε η μάνα μου γλυκό μύθο της ευτυχίας
πως θα διαβούμε σε άλλη γη, σε γη επαγγελίας.
Χιλιόμετρα κι αν χρειαστεί μέρες κι αν περπατάμε, στην θάλασσα κι αν πέσουμε δεν θα παρατάμε.
Των σταυροφόρων τάγματα τον δρόμο κι αν μας κλείνουν
εμείς θα απαιτήσουμε τον πόνο να απαλύνουν.
Γιατί εμείς τον χτίσαμε τον κόσμο που γκρεμίζουν
αυτόν που τώρα αιώνια με το αίμα μας ποτίζουν.
Δικοί τους είναι οι πόλεμοι κι η κόλαση που ζούμε, μπρος στο συμφέρον στεναγμούς και κλάματα δεν ακούνε.
Γι’ αυτό κουράγιο γιόκα μου λίγο ακόμα κάνε
σε όμορφο κόσμο ειρηνικό θα φύγουμε να πάμε.
Γλυκά που ήταν τα λόγια της, βάλσαμο στην ψυχή, όσο σκληρός κι αν ήμουνα ξανάνιωθα παιδί
Ξημέρωμα όμως Σαββάτο που αξημέρωτο ήταν
πουλιά θανάτου ήρθανε στο σπίτι μας και μπήκαν.

Αιώνιο σκότος μοίρασαν στα μάτια των δικών μας στην λήθη στείλαν της ψυχές όλων τον αδερφών μας.
Τώρα σταμάτησε η μαμά να λέει παραμύθι
συντρίμι έγινε κι αυτή μετά το μεσονύχτι.
Πήγε ψηλά με τον μπαμπά παρέα να του κάνει
κι άφησε εδώ τους ζωντανούς να καίνε στο καζάνι.
Τώρα δεν έμεινε άνθρωπος τον πόνο να απαλύνει, σα να παγώνει η καρδιά και πέτρα θα μου γίνει.
Τώρα δεν είμαι πια παιδί και δεν χτυπάει η καρδιά μου, τώρα το μονό που μείνε το μίσος κι η οργιά μου.
Μίσος γι' αυτούς που με χτυπάν δίχως να έχω φταίξει
και κόλαση τον τόπο μου κάνανε πριν να φέξει.
Μίσος για εσάς που δίνεται τη γη και το νερό σας και τον φονιά αφήνεται δίπλα απ' το σπιτικό σας, να κάνει τα εγκλήματα στην χώρα μου επάνω, συντρίμμια και χαλάσματα να κάνει όσα φτιάχνω.
Παράλογο άλλο δεν ζήτω μονάχα την ζωή μου
ψωμί κι ειρήνη να έχω γω στην στέγη την δίκη μου.
Σχολείο να πάω λαχταρώ και γράμματα να μάθω
όμως μέσα στον πόλεμο ποτέ μου δεν θα τα χω.
Σπρώχτε τη γη όλοι μαζί τούμπα για να γυρίσει
τούτος εδώ ο πόλεμος πρέπει να σταματήσει 

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ… 
ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΝΙΚΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ! 
Πρωτομαγιάτικη Συγκέντρωση, Στρογγυλό Παραλίας, 10:30 π.μ. 
Προσυγκέντρωση Μαθητών, Πλατεία Αγ. Νικολάου, 09:30 π.μ. 
Ένωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Χαλκίδας, 
Συνδικάτο Τροφίμων – Ποτών Εύβοιας Βοιωτίας, 
Συνδικάτο Μετάλλου Εύβοιας, 
Συνδικάτο Εργατοτεχνιτών – Οικοδόμων Χαλκίδας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...