Πέμπτη, 3 Αυγούστου 2017

Η «ναυμαχία» της Ραφήνας - Όταν ο ανταγωνισμός λειτουργεί υπέρ του επιβάτη

Μια άγρια ναυμαχία εξελίσσεται στη Ραφήνα αυτό το καλοκαίρι ανάμεσα στα συμβατικά και τα ταχύπλοα που φέρνει, μεγάλα πλοία να διαγκωνίζονται για τους επιβάτες, κατακόρυφες πτώσεις στις τιμές των εισιτηρίων....

Η όξυνση του ανταγωνισμού για κάποιους είναι θετική εξέλιξη, καθώς βελτιώνει τις υπηρεσίες στους επιβάτες και μειώνει τις τιμές, ενώ για άλλους έχει πάρει επικίνδυνη τροπή, καθώς απειλεί τη βιωσιμότητα των συμβατικών πλοίων που εξυπηρετούν το κοινό 10 μήνες το χρόνο και όχι μόνο 4 όπως τα ταχύπλοα. Είναι χαρακτηριστικό ότι… δέκα πλοία αναχωρούν για τον προορισμό τους μέσα σε μια ώρα. Το ίδιο γίνεται και με τις αφίξεις . Επίσης, γνώστες της αγοράς…. προβλέπουν ότι ανάλογη μάχη τιμών, θα έρθει του χρόνου στο λιμάνι του Πειραιά, φέρνοντας το μεγάλο ξεκαθάρισμα και καθορίζοντας τους πρωταγωνιστές της επόμενης μέρας.

της Μαρίνας Πρωτονοταρίου /ependisinews.gr

Το σήμα της έναρξης του μπρα ντε φερ της Ραφήνας, έδωσε η επιτυχής πορεία πέρσι του πρώτου ταχύπλοου της Seajets, που έκανε την ανταγωνιστική της εταιρεία Golden Ferries να βάλει φέτος για πρώτη φορά στη γραμμή ταχύπλοο στο πρωινό δρομολόγιο. Η «απάντηση» ήρθε γρήγορα από την Seajets, που έβαλε στη γραμμή των πρωινών δρομολογίων της Ραφήνας, το TERAJET, τη ναυαρχίδα του στόλου της, το μεγαλύτερο ταχύπλοο στον κόσμο 1800 θέσεων, με τιμές… από 15 ευρώ. Κι ενώ εκτοξεύονται αλληλοκατηγορίες για το ποιος ξεκίνησε το σπάσιμο των τιμών, όταν η προσφορά των θέσεων στα πρωινά δρομολόγια είναι τόσο μεγάλη, ο πόλεμος τιμών είναι αναμενόμενος… για να μην ταξιδεύουν τα πλοία άδεια. Η πτώση τιμών παρέσυρε και τα εισιτήρια των συμβατικών πλοίων και ακολούθως ένα από τα δύο συμβατικά πλοία της Golden Ferries (που ταξίδευε άδειο) πριν λίγο καιρό αραίωσε τα δρομολόγιά του, και είναι αβέβαιο αν τον επόμενο χρόνο θα συνεχίσει.

Οι πρωταγωνιστές της Ραφήνας

Στη Ραφήνα είναι δρομολογημένα :

-Δύο ταχύπλοα της Seajets, το TeraJet που είναι το μεγαλύτερο ταχύπλοο στον κόσμο και το ParosJet

-Τρία πλοία της Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου. Tα συμβατικά «Super ferry 2» και «SuperFerry 1» και το ταχύπλοο «SuperRunner» .

-Τρία συμβατικά πλοία της Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη: Το «Θεολόγος Π», το «Αικατερίνη Π» και το «Άνδρος»

Fast Ferries

Η Fast Ferries τρώει τα απόνερα των ταχύπλοων καθώς τα τρία συμβατικά πλοία, το «Θεολόγος Π», το «Αικατερίνη Π» και το «Άνδρος» πρόσφατα μείωσαν τιμές. Ο κ. Δ. Τσούμας υπεύθυνος επικοινωνίας της εταιρείας, σημειώνει «η κατάσταση στην Ραφήνα αγγίζει τα όρια του εξωφρενικού. Δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ στο παρελθόν, το ταχύπλοο να διαθέτει τα εισιτήρια στη μισή τιμή από το συμβατικό. Εδώ και λίγες μέρες αναγκαστήκαμε κι εμείς να ρίξουμε την τιμή στα συμβατικά πλοία της εταιρείας από τα 29 στα 20 ευρώ. Αυτό που συμβαίνει είναι παράλογο, γιατί η μείωση των τιμών δεν είναι αποτέλεσμα μείωσης του κόστους και υγιή ανταγωνισμό, αλλά οι τιμές πέφτουν κάτω του κόστους και τα πλοία μπαίνουν μέσα γιατί ο στόχος τους είναι ο εκτοπισμός των ανταγωνιστών από τη γραμμή. Κι αυτό αποδεικνύεται από το ότι το ταχύπλοo της Seajets για το δρομολόγιο ίσης απόστασης από Ηράκλειο –Σαντορινη χρεώνει 1 ευρώ το μίλι, όταν από τη Ραφήνα, η χρέωση που έχει φτάσει να κάνει είναι 0,21 ευρώ το μίλι. Οι συνθήκες αυτές είανι εξοντωτικές για εταιρείες όπως η Fast Ferries που έχει δρομολόγια 10 μήνες το χρόνο και δεν μπορεί να δουλεύει κάτω του κόστους ».

Golden Star Ferries

H Golden Star Ferries που έχει τρία συμβατικά πλοία στη Ραφήνα και ένα ταχύπλοο. Ο Δημήτρης Στεφάνου, Γενικός Διευθυντής της Golden Star Ferries πιστεύει ότι είναι απαραίτητη η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τα συμβατικά πλοία και για τα ταχύπλοα. «Τα συμβατικά είναι οι πυλώνες των νησιών αφού εξυπηρετούν την ανάπτυξή τους 12 μήνες τον χρόνο, κουβαλώντας τους μόνιμους κατοίκους και τις νταλίκες. Το ταχύπλοο το διέπει ειδικό καθεστώς που προβλέπει την 4μηνη δραστηριοποίησή του και ήρθαν για να βοηθήσουν τα συμβατικά τους καλοκαιρινούς μήνες που η κίνηση είναι αυξημένη. Όχι για να εκτοπίσουν τα κύρια πλοία των συνδέσεων που είναι τα συμβατικά. Πρέπει το υπουργείο να αναλάβει πρωτοβουλία και να ρυθμίσει το θεσμικό πλαίσιο ώστε να στηρίξει τα συμβατικά πλοία που έχουν αναλάβει τη σύνδεση των νησιών όλο το χρόνο. Για παράδειγμα να υποχρεώσει τα ταχύπλοα να ξεκινάνε μια ώρα μετά. Αλλιώς στο τέλος κανείς δεν θα αναλαμβάνει τα συμβατικά και τα νησιά θα μείνουν ξεκρέμαστα».

Seajets

Για τη Seajets ο ανταγωνισμός λειτουργεί υπέρ της ακτοπλοΐας και υπέρ του επιβάτη. Φέτος το καλοκαίρι, η Seajets παρέχει πρόσβαση σε συνολικά 29 λιμάνια με 250 διασυνδέσεις λιμανιών και νησιών, ενώ για μία ακόμη χρονιά ενθαρρύνει και διευκολύνει την μετάβαση μεταξύ των νησιών των Κυκλάδων αλλά και της Κρήτης. 
Η εταιρεία όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, επιδεικνύει ιδιαίτερη ευελιξία προσαρμόζοντας τα δρομολόγιά της και προσθέτοντας νέα κατά τη διάρκεια της υψηλής τουριστικής περιόδου όταν αυτό απαιτείται, ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες των ταξιδιωτών με συνέπεια σε όλη τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...